Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Frank73
Bruger
Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
|
Sendt: 13-December-2010 kl. 11:50 |
Ullum skrev:
Hej
Her et link til CA modul fra Canal Digital.
|
ja, den har jeg også selv kigget på... er det ikke hvis man har kabel-tv ? Eller er det samme modul uanset om man har parabol eller kabel-tv ?
|
 |
Ullum
Guld medlem
Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
|
Sendt: 13-December-2010 kl. 12:04 |
Frank73 skrev:
Ullum skrev:
Hej
|
ja, den har jeg også selv kigget på... er det ikke hvis man har kabel-tv ? Eller er det samme modul uanset om man har parabol eller kabel-tv ?
|
Jeg kan godt se at det er til kabel TV - du kan købe et tilsvarende til sattelit TV, modulet skal dog købes ved en Canal Digital godkendt forhandler (kan ikke købes direkte på CD´s hjemmeside).
Her f.eks. ved Nettosat.dk
Redigeret af Ullum - 13-December-2010 kl. 12:06
|
 |
Frank73
Bruger
|
Sendt: 13-December-2010 kl. 12:13 |
Ullum skrev:
Frank73 skrev:
Ullum skrev:
Hej
|
|
Jeg kan godt se at det er til kabel TV - du kan købe et tilsvarende til sattelit TV, modulet skal dog købes ved en Canal Digital godkendt forhandler (kan ikke købes direkte på CD´s hjemmeside).
Her f.eks. ved Nettosat.dk
|
Mange tak for alle links, men når jeg læser det seneste så synes jeg jo, at jeg ryger tilbage til, hvor jeg egentlig startede.... TV'et skal have DVB-S tuner for at det virker, eller tager jeg fortsat fejl?
|
 |
Ullum
Guld medlem
|
Sendt: 13-December-2010 kl. 12:15 |
Nej du har fuldstændig ret - der skal være indbygget DVB-S tuner i for at det virker.
|
 |
Vagnen
Bruger
Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 101
|
Sendt: 13-December-2010 kl. 12:15 |
Frank73 skrev:
Har jeg ret i, at den eneste forskel på tv med dvb-s og et tv med plads til CA modul vil være, at jeg selv skal tilkøbe et conax kort/CA modul? Den merpris er så formentlig sparet på, at tv'et med plads til CA modulet vil være billigere end et tilsvarende med dvb-s tuner... Jeg tror mit problem er løst.
|
Jeg tror der er noget som er blevet misforstået. For at kunne benytte et Conax CA-Modul, skal tv'et have en DVB-S tuner indbygget. Modulet og kortet sørger kun for dekryptering af kanalerne. På CD's hjemmeside kan man se en liste over tv som har indbygget DVB-S tuner og er godkendt. Der findes modeller som ikke er godkendt, men hvor godt de virker med HD kanaler, er der blandede resultater på.
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 13-December-2010 kl. 14:57 |
Frank73 skrev:
Hej, Er er nogen der ved, hvad man skal/kan købe, når det skal være småt, men samtidig have DVB-S? Jeg mener, at Sony og Samsung begge har lavet 32'', men kan ikke finde dem mindre. Er der evt. nogle modeller på trapperne, som kunne være værd at vente på?
|
Panasonic TX L22D28EW, men prisen (ca. 4500 kr.) er lidt pebret...
|
 |
Ullum
Guld medlem
|
Sendt: 13-December-2010 kl. 15:03 |
Non-Desperado skrev:
Frank73 skrev:
Hej, Er er nogen der ved, hvad man skal/kan købe, når det skal være småt, men samtidig have DVB-S? Jeg mener, at Sony og Samsung begge har lavet 32'', men kan ikke finde dem mindre. Er der evt. nogle modeller på trapperne, som kunne være værd at vente på?
|
Panasonic TX L22D28EW, men prisen (ca. 4500 kr.) er lidt pebret... |
Er du sikker på at den har DVB-S synes kun de reklamere med DVB-C og DVB-T ??
|
 |
Frank73
Bruger
|
Sendt: 13-December-2010 kl. 15:09 |
Ullum skrev:
Non-Desperado skrev:
Frank73 skrev:
|
Panasonic TX L22D28EW, men prisen (ca. 4500 kr.) er lidt pebret... |
Er du sikker på at den har DVB-S synes kun de reklamere med DVB-C og DVB-T ?? |
jo, den skulle vist være go' nok... fandt lige denne produktbeskrivelse: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=804626&SamleMenuID=31&gruppe=113&Extended=&SiteID=3&Show_description=0&serie=&producent=Panasonic&utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=PriceRunner Tak for linket...
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 13-December-2010 kl. 15:09 |
Digital Tuner Type |
DVB-T HDTV / DVB-S HDTV / DVB-C HDTV |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Valde1936
Super bruger
Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Point: 431
|
Sendt: 13-December-2010 kl. 17:05 |
I Tyskland er det muligt at købe 26 tommer med dvb-s, men ikke hd tuner, de virker til astra 19.2E tror ikke du kan få dem til at fungere med CD.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 13-December-2010 kl. 17:08 |
Såfremt at der er plads til et CA modul, så man bruge programkortet er det en mulighed.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
|
Sendt: 14-December-2010 kl. 08:14 |
Frank73 skrev:
Radiomanden skrev:
Du skal bruge et Conax Cam til kortet, modulet indsættes så i TVet, ganske som man også gør til KabelTV, når man der vil have extra kanaler. Modulet fås hos udbyderen. |
OK, så det vil sige, hvis jeg anskaffer et mindre TV, der har plads til et CA Modul, så skal jeg derudover have fat i:
- Et Conax kort (skal det købes hos udbyder, eller er det lige meget?) - Et programkort fra udbyder (det kort, som jeg ville sætte i sat-boxen)
Er det alt?
Har jeg ret i, at den eneste forskel på tv med dvb-s og et tv med plads til CA modul vil være, at jeg selv skal tilkøbe et conax kort/CA modul? Den merpris er så formentlig sparet på, at tv'et med plads til CA modulet vil være billigere end et tilsvarende med dvb-s tuner... Jeg tror mit problem er løst.
|
Undskyld mig - men det lyder lidt som om du er meget grøn på området.  Har du husket at der skal være et ledigt hoved på din parabol, som kan benyttes af tv'et? Man kan ikke bare skrue så mange tv på samme parabol som man ønsker, da modtageren fortæller hvordan parabol hovedet skal stå til de forskellige kanaler.
|
 |