recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindste TV med DVB-S?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMindste TV med DVB-S?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du skal bruge et Conax Cam til kortet, modulet indsættes så i TVet, ganske som man også gør til KabelTV, når man der vil have extra kanaler. Modulet fås hos udbyderen.

OK, så det vil sige, hvis jeg anskaffer et mindre TV, der har plads til et CA Modul, så skal jeg derudover have fat i:

- Et Conax kort (skal det købes hos udbyder, eller er det lige meget?)
-  Et programkort fra udbyder (det kort, som jeg ville sætte i sat-boxen)

Er det alt?

Har jeg ret i, at den eneste forskel på tv med dvb-s og et tv med plads til CA modul vil være, at jeg selv skal tilkøbe et conax kort/CA modul? Den merpris er så formentlig sparet på, at tv'et med plads til CA modulet vil være billigere end et tilsvarende med dvb-s tuner... Jeg tror mit problem er løst.

Undskyld mig - men det lyder lidt som om du er meget grøn på området. Smile

Har du husket at der skal være et ledigt hoved på din parabol, som kan benyttes af tv'et?
Man kan ikke bare skrue så mange tv på samme parabol som man ønsker, da modtageren fortæller hvordan parabol hovedet skal stå til de forskellige kanaler.

Ja, lidt grøn er man vel. Hvis jeg kendte svaret på mit eget spørgsmål, så ville jeg jo aldrig stille det eller? Jeg troede, at det var een af de ting som man kunne bruge forummet til, men der tager jeg åbenbart også fejl!? Shocked

Jeg har et octo LNB på min parabol, og benytter pt. 4 udgange. 2 stk. til tuneren i stuen, 1 til tuneren i soveværelset og 1 til comboboxen i kælderen. Til alle boxe har jeg naturligvis et kort fra udbyderen (CD). Jeg har nu trukket endnu et kabel frem til et antenneudtag i køkkenet, hvor jeg IKKE ønsker endnu en satbox, men istedet ønsker et tv MED DVB-S tuner indbygget i TV. Som det fremgår tidligere i tråden kan det være svært at finde et tv, der er 'MINDRE end 32'', og det er så men bare det jeg beder om hjælp til herinde på forummet. Heldigvis er der en anden bruger, der har læst hele tråden, og har fanget problematikken. Det har været til stor hjælp, og jeg har nu fundet et tv, der opfylder behovet.

Men du må meget undskylde, hvis jeg ikke er professionel nok til at stille spørgsmål herinde.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 12:25
Du kunne jo smide en Dreambox 500 S på dit tv. Den har softcam til CD og viasat, men ikke HD kanalerne, så skal du tage pant i huset og købe en model 800.

Den koster ikke alverden, der er rigtig mange der ikke gider db 500 fordi de ikke kan optage, så de er også billige på dba.dk.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 12:59
Tak for svaret. Jeg vil nu iværksætte 'Plan B', da mit problem mere går på tv'et's størrelse end sat-box'en... Jeg har skrevet en ny tråd, hvor jeg tester en løsning med en sat-box i kælder samt en RF modulator + en IR extender... jeg håber, at jeg kommer i mål med den løsning i stedet, når nu der ikke findes et lille tv med DVB-S tuner...
Til top
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 13:13
Panasonic 22D28 har IKKE DVB-S tuner....
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af askov askov skrev:

Panasonic 22D28 har IKKE DVB-S tuner....

Nej, det fandt jeg ud af ved at ringe til Panasonic... flere steder på nettet bliver den dog beskrevet med DVB-T/C/S tuner... Jeg har med andre ord opgivet tanken om den.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu