recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mine første erfaringer med LE-40M71B
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMine første erfaringer med LE-40M71B

Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
GuffeDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2006 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Fjummer Fjummer skrev:

Jeg fik spillet ca 3 timers xbox igår og det kørte bedre end på mit crt tv, har et component kabel og sat det hele til HD. Der var ingen hakkeri eller noget. Så ikke noget slør, billedet var endnu bedre en hdmi dvd

Okay fedt nok Det bliver bare bedre og bedre
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2006 kl. 16:22

Oprindeligt skrevet af Fjummer Fjummer skrev:

Jeg fik spillet ca 3 timers xbox igår og det kørte bedre end på mit crt tv, har et component kabel og sat det hele til HD. Der var ingen hakkeri eller noget. Så ikke noget slør, billedet var endnu bedre en hdmi dvd

Hvad hvis man kører det over VGA porten ?

Til top
Fjummer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Juli-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2006 kl. 21:34
Tænke du på en pc ? Jeg har haft en bærbar sat til og gamet lidt EVE (mmorpg) opløsningen er sat til 1024x768, her bliver billedet trukket ud så tekst bliver gnidret. Har ikke haft tilsluttet noget der kunne rammen 720p
Til top
Tomgun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 13:18

Hjælp til en novice - Har købt et LE40R75BX - SP01, der er forsynet med et S-PVA panel, 12,8 mia farver - minus smooth motion. Samsung skriver at 40M61B har en forbedret 10bit der giver 6,4 mia!

Nogen der kan give en præcis definition af hvad de faktuelle forskelle er på M og R modellerne? Samsungs hp er ikke til megen hjælp.

Har kabeltv via Stofa, og var ikke tilfreds med det analoge signal - lettere uskarpt - så jeg købte deres såkaldte digitale spejl. Det gør en stor forskel, dog kan der være enkelte kanaler der ikke har et digitalt signal parallelt med det analoge, så der er der naturligvis ikke nogen forbedring.

Har skruet ned for skarpheden, slået DNI e fra, købt kvalitetskabler til alle forbindelser, og må konstatere at det fungerer kanon, også med min discount DVD (Eltax555 HDR)

Mvh

Tommy

Ad astra per aspera
Til top
The Real Iceman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2006
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 17:48

Hej betyder det meget at det er kvalitets kabler man bruger,jeg bruger nogle scartkabler som har fulgt med diverse fjensyn og dvdafspillere.For jeg synes ikke billedet er så godt på min digital modtager som jeg ser tv2 & dr1 dr2,vil det bliver bedre hvis jeg fik nogle kvalitets scartkabler.

Mvh Mik

Til top
Vicks Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af The Real Iceman The Real Iceman skrev:

Hej betyder det meget at det er kvalitets kabler man bruger,jeg bruger nogle scartkabler som har fulgt med diverse fjensyn og dvdafspillere.For jeg synes ikke billedet er så godt på min digital modtager som jeg ser tv2 & dr1 dr2,vil det bliver bedre hvis jeg fik nogle kvalitets scartkabler.

Mvh Mik

Hej Mik

Jeg kan kun anbefale dig at købe nogle gode scart og antenne kabler. Jeg har selv lige gjort det og det har fjernet de problemer jeg havde i starten på M71 - De gav et tydeligt billed uden støj.

Men derudover skal du nok også indstille på TV'et for at få lige det billed du kan lide.

Hilsen Vicks 

Til top
The Real Iceman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2006
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 21:32

Mange tak for svaret wicks,hvad for nogle scart kabler vil du anbefale og hvad skal prisen være sådan ca.

Mvh Mik

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 23:32

Mange tak for svaret wicks,hvad for nogle scart kabler vil du anbefale og hvad skal prisen være sådan ca.

Mvh Mik

Kommer sefølig an på hvor meget du vil ofre, men de her ville være fine http://av-connection.dk/?ProductNo=CT001-300

Det betyder meget hvilket kable der bruges og bruger man mange penge på et tv, så bør man helt sikkert bruge 1-2000kr  ekstra på kabler hvis man ikke har nogle ordentlige i forvejen

Til top
meister Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Maj-2006
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 09:30

Mvh Mik

hvem sagde off topic... men efter justeringer af billedet er der så stadig nogen der har de samme problemer som slør og hvornår... for jeg kan altså ikke få øje på dem?

Redigeret af meister - 10-August-2006 kl. 09:32
Til top
Vicks Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af meister meister skrev:

Mvh Mik

hvem sagde off topic... men efter justeringer af billedet er der så stadig nogen der har de samme problemer som slør og hvornår... for jeg kan altså ikke få øje på dem?

Hej

Nej jeg har også fået fjernet mine slør problemer. Nye gode kvalitets kabler og lidt justeringer på TV'et.

Jeg har dog slået SMD fra da jeg synes det istedet gav mere slør....  - Hvilket jo egentlig betyder at en af de nye smarte funktioner ikke bliver brugt ??

Jeg har forøvrigt igår testet HDMI med JVC DR-MH300 og dvd film står bare perfekt. - Havde lidt problemer med at få HDMI til at virke, men det viste sig at jeg bare på MH300 skulle sætte output format på AUTO så kom der billed.

Hilsen Vicks

Til top
nordic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 23:18

Oprindeligt skrevet af nordic nordic skrev:

Glæder mig som et lille barn, da jeg modtager mit LE40M71B den 18, nu har jeg også har 3stk LE40M61B på et halvt år  med pixel fejl. Dengang da jeg købte overvejede jeg meget kraftigt paralelimport eller at hente i Tyskland det er jeg godt nok glad for jeg ikke gjorde. Jeg har der i mod fået en super god service hos Samsung Concept Store, så denne gang får jeg forhåbeligt ingen problemer da dette er et nyt panel og det ser jo for fedt ud. Jeg har ellers ingen negativ kritik til LE40M61B ud over jeg har været ekstrem uheldig.

Skulle ellers til at skrive at jeg nu var en lykkelig ejer af en LE40M71B men det kan jeg ikke  da jeg kun har ejet denne model i 2 dage, for at have opdaget en lysene rød pixel fejl i midten af mit TV. Jeg kan sq snart ikke bære dette, jeg har haft 3 stk LE40M61B og nu dette LE40M71B på kun lidt over et halvt år, det er fanme sygt....... hvornår stopper dette mareridt

Udover det kan jeg sige at jeg syntes det er federe end LE40M61B designet er endnu flottere, spec. når det hænger på væggen. Og syntes kvaliteten er en anelese bedre, men nu skal man til at ringe igen, for at få det ombyttet.

Redigeret af nordic - 10-August-2006 kl. 23:20
Til top
GuffeDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2006
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 00:58

Glæder mig som et lille barn, da jeg modtager mit LE40M71B den 18, nu har jeg også har 3stk LE40M61B på et halvt år  med pixel fejl. Dengang da jeg købte overvejede jeg meget kraftigt paralelimport eller at hente i Tyskland det er jeg godt nok glad for jeg ikke gjorde. Jeg har der i mod fået en super god service hos Samsung Concept Store, så denne gang får jeg forhåbeligt ingen problemer da dette er et nyt panel og det ser jo for fedt ud. Jeg har ellers ingen negativ kritik til LE40M61B ud over jeg har været ekstrem uheldig.

Skulle ellers til at skrive at jeg nu var en lykkelig ejer af en LE40M71B men det kan jeg ikke  da jeg kun har ejet denne model i 2 dage, for at have opdaget en lysene rød pixel fejl i midten af mit TV. Jeg kan sq snart ikke bære dette, jeg har haft 3 stk LE40M61B og nu dette LE40M71B på kun lidt over et halvt år, det er fanme sygt....... hvornår stopper dette mareridt

Udover det kan jeg sige at jeg syntes det er federe end LE40M61B designet er endnu flottere, spec. når det hænger på væggen. Og syntes kvaliteten er en anelese bedre, men nu skal man til at ringe igen, for at få det ombyttet.

Det var da ikk så fedt det lyder som om du har været rigtig uheldig
Til top

Besvar Besvar Side  <1 891011>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu