recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mine hylder og reoler - nu med figurer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mine hylder og reoler - nu med figurer

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 20:15
Tak for alle de venlige ord og kommentarer.  Jeg er langt fra den eneste der samler, kig forbi http://www.theimportforums.com/ hvis man vil se andre med samme bizarre interesse.

Lidt svar på de spørgsmål der er kommet:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

En ting jeg ikke helt forstår når man har så mange DVD/bluray/HDDVD'er er hvorfor man ikke ser på en NAS til at have alle side film liggende? - man får backup og man kan med en nutidig løsning også bruge den til at afspille sine film direkte. Det er ihvertfald en del nemmere end at skulle lede i samlingen som vil tage tid med mindre man har et system som man overholder.

En NAS eller hvad der nu er af muligheder er skam under overvejelse. Jeg ser alle de film jeg køber og alt andet lige er det lettere ............ når først man har fået det op at køre og rippet (ca 1000) alle ens film. Jeg samler kræfter til at kaste mig over det.

Oprindeligt skrevet af Baron Baron skrev:

Hold da op en samling.. helt klart flottere at kigge på end en NAS, så forstår godt du gerne vil have det fremme..

Spørgsmål : Så f.eks. din samling af Sin City, er der indhold i ALLE de etuier? og hvorfor have så mange eksemplarer af samme film?

FLOT FLOT !!! Thumbs Up

Tak Tongue Ja .... der er (mindst) en skive i alle boxen. I nogle af dem er også Alan Moore originale tegneserie. Anbefales varmt. Og hvorfor så mange? Fordi det er en af mine favorit film. På samme måde med LOTR og Shawshank Redemption. Så hvis jeg ser en version - en speciel version - jeg ikke har, så forsøger jeg at få fat på den.

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Total fed samling.Big smile Der mange af de figurer, med mere, jeg godt kunne bruge. Bare rigtig godt. Det er fedt at være samler.Big smile

Der er også for en god formue.

Tak Tongue Ja, der er efterhånden for mange $ og £. Tro det eller ej men nogle af de boxe går rask væk for både $500 og $700 på eBay.

Når jeg har fået et par figurer der er på vej med posten, så får I også dem at se.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Tak Tongue Ja, der er efterhånden for mange $ og £. Tro det eller ej men nogle af de boxe går rask væk for både $500 og $700 på eBay.

Når jeg har fået et par figurer der er på vej med posten, så får I også dem at se

Ja, det løber hurtigt op af.Ouch Jeg tvivler ikke på at får man de rigtige udgaver, så kan de godt blive mange penge værd. Jeg ville også gerne, kunne købe flere af special udgaverne. Men de kan så desværre ikke komme til at stå fremme.Cry
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Goggelogge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Sted: Rudkøbing, DK
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Goggelogge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 21:57
Hej Stampe

først og fremmest må jeg sige Wouw en samling stor respekt :)

Jeg ved selvføgelig godt mange af efekterne er samler objekter der har taget tid og samle, men hvor handler du din "speciele" collectibles ?

Mvh Casper.
LG - PS8000.
Onkyo 607.
Xtz 89-fronter og center.
Focal in-celling bag
Canaldigital hd boks.
Ps3
M-motion motor vægbeslag.
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

En ting jeg ikke helt forstår når man har så mange DVD/bluray/HDDVD'er er hvorfor man ikke ser på en NAS til at have alle side film liggende? - man får backup og man kan med en nutidig løsning også bruge den til at afspille sine film direkte. Det er ihvertfald en del nemmere end at skulle lede i samlingen som vil tage tid med mindre man har et system som man overholder.

Men bestemt spænnende at se de mere specielle udgivelser med figurer og lign. Det er dem som gør samlingen spænnende og ikke kun overvældende.
Well, det forstår jeg godt, jeg synes NAS er fint nok, men blu-ray er altså som regel noget bedre end et MKV rip især på lyd siden. Så kan man selvfølgelig rippe 1:1 men så kan man kun have 40 - 60 film liggende på en 2 TB disk, og det er imo for lidt til at det kan betale sig.

ANG. DVD så er mine også rippet til ISO på Nas'en, desuden oplever jeg især på min mac, båndbredde problemer, men ikke på min windows maskine med halvt så meget kraft... måske jeg skulle se om man kunne finde bedre codecs end dem i plex.
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 09:21
WOW fede ting, jeg hæftede mig især vd HP boxen med Hogwarts ovenpå den er skøn.

Har du selv en favorit?

BS
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Goggelogge Goggelogge skrev:

Hej Stampe

først og fremmest må jeg sige Wouw en samling stor respekt :)

Jeg ved selvføgelig godt mange af efekterne er samler objekter der har taget tid og samle, men hvor handler du din "speciele" collectibles ?

Mvh Casper.

Der er forskellige steder: Amazon (både us. uk, fr, de og jp) og eBay (igen us. uk, de. fr). Søg på "limited edition" i filmgrupperne. På eBay kan man også søge på filmens titel og så sortere efter pris pris, så finder man de specielle udgivelser øverst. The Import Forum har et køb/salg gruppe hvor man også finder meget godt. Så er der denne side: http://www.cineshop-museum.com/boutique_us/liste_rayons.cfm?code_lg=lg_us Men han er dyr.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

WOW fede ting, jeg hæftede mig især vd HP boxen med Hogwarts ovenpå den er skøn.

Har du selv en favorit?

BS

LOTR wooden box. Lidt flere billeder her: http://www.amazon.com/Lord-Rings-Wooden-Limited-Promo/dp/B000BQYRQ6
Den er ekstrem sjælden og jeg har set den til salg på eBay for $900. Om den så blev solgt for den pris ved jeg ikke, jeg tvivler dog.
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 618
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simsalabim[DK] Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 11:47
Det er jo smukt. Helt vildt.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Har du selv en favorit?

BS

LOTR wooden box. Lidt flere billeder her: http://www.amazon.com/Lord-Rings-Wooden-Limited-Promo/dp/B000BQYRQ6
Den er ekstrem sjælden og jeg har set den til salg på eBay for $900. Om den så blev solgt for den pris ved jeg ikke, jeg tvivler dog.
Den er skisme osse fed!! Ha, mine alm DVD'er blegner lidt her Embarrassed
BS
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 14:09
I know what you're thinking. "Did he fire 100 shots or only 99?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a HCG EXCLUSIVE ALIENS HERO PULSE RIFLE, an M41A pulse rifle. Ten millimeter with over-and-under thirty millimeter pump action grenade launcher, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?

Sådan en har jeg ønsket mig siden jeg så Aliens første gang og i dag kunne jeg så hente den på posthuset.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 14:11
Den er da fed. Hvad koster sådan en? Har du husket kugler.LOL
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 14:12
Bevare punks!!! LOL
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu