recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mini bio max 25K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmini bio max 25K

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 23:08

Hej nybym

Jeg synes dine valg ser fine ud. Måske du skulle vælge en JVC DR-MH300 i stedet for. Den passer jo også fint sammen med RX-D701.

JVC DR-MH300   - ca 3.300 kr
JVC RX D701      - ca 5.500 kr
KEF KHT2005.2  - burde kunne fåes til ca 4.000 kr.
Kabler                 - ca. 1.200 kr
I alt         &nb sp;          - ca 14.000 kr
Så har du ca. 10.000 kr til et TV.

Du kan evt. se på mit setup her.

Til top
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 07:46
tak for forslaget Vipmlo. det var netop din biograf jeg har fundet mest inspiration af.

hvad skal man købe af kabler?
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 13:23

Oprindeligt skrevet af nybym nybym skrev:

hvad skal man købe af kabler?

Kabler køber man på nettet. Jeg har altid brugt www.av-connection.dk og kan klart anbefale dem. God service og hurtig levering.

Skærm --> Afspiller/optager: HDMI

Afspiller/optager --> Surround: Koaxial ell. optiske kabler, hvis du din receiver understøtte dette, ellers blot nogle almindelige phono kabler.

Husk også at købe nogle rimelig gode højttalerkabler.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 15:11

Kan klart anbefale av-connection.

Af højttaler kabler behøver du ikke købe meget dyre kabler. Det drejer sig primært om masser af kobber (tykkelsen). Gå efter 4 mm2. Du kan nøjes med 2½ mm2 til de bagerste højttalere.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 15:49

Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Af højttaler kabler behøver du ikke købe meget dyre kabler. Det drejer sig primært om masser af kobber (tykkelsen). Gå efter 4 mm2. Du kan nøjes med 2½ mm2 til de bagerste højttalere.

Det handler ikke kun om masser af kobber, men bestemt også om afskærmning. Der er ingen grund til at vælge 4 mm2, du kan sagtens nøjes med mindre, blot køb et der er godt afskærmet, f.eks. Supra PLY 3.4

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 16:18
Delvist enig - men der er ingen grund til at lægge dem klods op ad 220 v kabler. Og derfor behøver man ikke skærm og betale en masse for det. 
Jeg vil stadig mene at 4 mm2 er det rigtige med den størrelse forstærker ellers ryger der bare effekt af i kablet, samtidig med at man får impedans problemer. Og prisforskellen mellem 2½ mm2 og 4 mm2 er lille.
Til top
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 18:47
tak for de gode svar.

skal ud og se på en lejelejlighed i morgen kl 10.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 19:37
Det er mig en gåde hvorfor der ikke er nogen af Jer der har foreslået købet af en HD DVD afspiller
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 19:43

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er mig en gåde hvorfor der ikke er nogen af Jer der har foreslået købet af en HD DVD afspiller

Fordi hans budget er noget begrænset, men hvis han synes han kan finde penge til det, så er en HD DVD afspiller da at anbefale.

Jeg ville nok ikke vælge en HD DVD, da jeg tror at Blu-Ray vinder formatkrigen, pga. den større mængde data de kan indeholde.

Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 19:56
det gjorde jeg nu osse i de første indlæg
" En hjemmebiograf starter her!
Måske jeg ville spare harddiskoptagerne væk, med måske en HD-dvd til næsten samme pris...
God jagt.....

"
men han ville have en Hd optager....
Til top
renevk67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 20:11
Du må endelig ikke spare harddiskoptageren væk. Den er simpelthen guld værd. Den giver en markant større frihed en dde gamle vhsere og muligheden for at redigere i det man optager før man overfører til DVD er super. Hvis jeg var dig så ville jeg vente med bluray eller hd-dvd til priserne kom ned på et naturligt leje. Og hvis du optager i en høj kvalitet og har en god modtagelse (digital) så er det marginalt hvad du kan se af forskel på dvd og bluray/hd-dvd.
Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 20:14
ja, det er er spørgsmål om tid, så er de gængse mærker på banen med "billige" hd/blue ray afspiller, jeg håber på omkring de 2000 kr omkring jul..  og så står der nok osse en del flere film titler på hylderne
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu