recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini display port til Hdmi med lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMini display port til Hdmi med lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Emne: Mini display port til Hdmi med lyd
    Sendt: 17-November-2010 kl. 18:41
Hey

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Imac, og har rodet lidt med Plex som jo er et kanon medie program. Jeg har pt. en Wd tv live tilsluttet, men da den kun afspiller filer efter dens eget humør, vil jeg gerne bruge min Imac om midlertidigt mediestreamer. Derfor skal jeg have fat i en Mini displayport til hdmi adapter der også understøtter lyd, og kan ikke rigtig finde nogen der helt sikkert kan dette. Det skal helst være en fysisk butik, nær Randers, da jeg skal bruge det i morgen. Har fundet denne i Fona, men der oplyses ikke noget om lydoverførsel, heller ikke på producentens hjemmeside: http://fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=8198030010

Nogen der kender den rigtige løsning og en fysisk butik nær Randers der forhandler det?
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 19:29
Jeg mener ikke man kan få mini display port -> hdmi med lyd. Jeg har en mini display port + usb -> hdmi som fungerer med lyd. Jeg købte den i en Humac forretning til alt for mange kroner.

Her er den jeg har, tror jeg.
http://www.monoprice.com/products/product.asp?c_id=104&cp_id=10428&cs_id=1042802&p_id=5969&seq=1&format=2

Den her er i dk og kan op til 5.1
http://shop.humac.dk/pi/Mini_DisplayPort_HDMI_video_13761_.aspx

Redigeret af MaXer - 17-November-2010 kl. 19:34
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 21:52
Man kan få dem, har set dem på udenlandske sider, og de er sågar i stand til at bitstreame DTS hd osv. men kan ikke finde en dansk forhandler der fortæller hvorvidt deres adaptere kan det.
Til top
Jesper2730 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2007
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 22:24
DealExtreme har noget der måske kan bruges:

Nærmere betegnet denne:

Der er dog lidt blandede meninger om den supportere lyd.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 22:26
Ok, indtil videre har jeg fundet et mærke der hedder Kanex der laver en sådan adapter jeg søger, men ingen dansk forhandler. Det nærmeste jeg kan finde er amazon.uk som jeg ikke kender og hjemmesiden er da så uoverskuelig og amatøragtig at det nok næppe er der jeg bestiller, plus der er 7 dages leveringstid ifølge en bruger fra et andet forum.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu