recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini jack input til computer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mini jack input til computer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
itemplate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2007
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itemplate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mini jack input til computer
    Sendt: 22-November-2020 kl. 17:14
Hej forum,

Håber det er passende gruppe jeg skriver i - ellers lige peg mig til den rigtige. 

Vi har et mikrofon-setup som består af mikrofon tilsluttet en forstærker. Udgangen på den forstærker er et mini-jack stik. Jeg ville gerne have lyden fra det mini-jack ind i computeren som kører Windows 10. Som computerlyd der kan afspilles/streames på en eller anden måde.

Jeg har prøvet den alm mikrofonindgang på computeren men den registreres ikke korrekt som fx mic-input.

Hvad kan jeg prøve? Fx jack->usb med en eller anden software afspiller? Eller måske bare eksisterende mini-jack indgang på computeren men med noget andet software?

Alle ideer er velkomne - jeg ville bare pokkers gerne have lyden fra det mini-jack som input der kan afspilles på computeren.

Mvh
Werner
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 17:32
 Kan der ikke vælges om Input skal være Mikrofon eller Line.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 18:14
Hej.

Du skriver ikke hvilken slags computer du ønsker at bruge?

Men hvis det er en Windows 10 PC kan du prøve følgende:

Gå in i  Windows settings.
Vælg System.
Vælg Lyd (Sound) i venstre side.
Vælg Input lidt nede.
På min Desktop PC kan jeg kun vælge Mikrofon, det kan være andeledes på din PC.

Hvis du har indstillingerne, kan de så blive et spørgsmål om at finde stikket.
 Har du ikke et lysegrønt eller lyserødt stik et eller andet sted?

Men ellers må du undskylde mine Danske/Engelske benævnelser, der skyldes at jeg bruge en Engelsk version af Windows 10. Men tingene skulle stadig stå, de samme steder.

Hilsen Carsten.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 18:22
Werner,
 
Hvilken forstærker?
Hvilken computer?
Hvilket input på computeren?

Virker forstærkeren korrekt?
Virker computeren med en mikrofon koblet direkte til?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
itemplate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2007
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itemplate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 01:43
Hej alle,

Ja beklager den blev vist skrevet lidt i hast. Vi har barberet det ned til noget meget simpelt for at fjerne så mange ubekendte som muligt. Dvs væk er den mærkelige forstærker og mikrofonen. Så lige nu har vi kun 3 enheder:

1. Windows 10 på en laptop - dvs der er kun MIC-in mini-jack.
2. Mobiltelefon med mini-jack output. 
3. Mini-jack ledning.

Mobil telefonen kan jeg fx tilslutte direkte til AUX-in på en rigtig forstærker og afspille lyden der. Men i stedet for at tilslutte til forstærkeren så vil jeg gerne tilslutte mini-jack stikket til min laptop og afspille lyden der. 

Den eneste mini-jack indgang på min laptop er MIC-in og det er også det eneste der kan vælges som input enhed i Windows 10. Umiddelbart fungerer dette ikke med MIC-in på laptop - dvs mobil telefonen opfatter ikke at der er forbindelse via mini-jack udgangen (og afspiller derfor ved mobilens egne høttalere). Så MIC-in er åbenbart ikke en "rigtig" indgang?

Anyways, jeg forestiller mig at man kan købe noget eksternt lydkort til fx USB med rigtig LINE-in (AUX), fx denne? Men næste problem er så hvilken software skal jeg bruge til Windows for at kunne afspille lyden på min laptop? Det jeg gerne ville, var at starte en sang på mobilen (fx fra Spotify) og så høre den på min laptop...

Ideer?

Mvh

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 10:14
 Det var dog en drakonisk måde at gøre det på, hvorfor ikke bruge tjenesten direkte fra PCen.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det var dog en drakonisk måde at gøre det på, hvorfor ikke bruge tjenesten direkte fra PCen.?
Hvad betyder “drakonisk”? 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af itemplate itemplate skrev:

Men i stedet for at tilslutte til forstærkeren så vil jeg gerne tilslutte mini-jack stikket til min laptop og afspille lyden der. 

Hej.

Først vil jeg skrive, at jeg nok ikke helt forstår, at du ønsker at afspille på din laptops højttalere, da du vil få en meget bedre lyd ud at nogle billege transportable højttalere.

Men her er forskellig muligheder:

Hvis det var til mig selv, ville jeg købe to 3,5 mm stik i forskellige farver. Noget skærmet kabel og nogle modstande. Der kan nok være plads til 2 modstande i hvert stik.

Her er et link der beskriver 'Circuit to Convert Line Level to Mic Level' 


Da man 'bare' skal forbinde en mobil og en laptop, ville jeg bruge den øverste løsning med en 10K og en 100 ohm modstand for venstre kanal, og det samme for højre kanal. Men ikke alle ønsker at lodde?

Den løsning du spørger efter kunne være en 'creative-sound-blaster-x-fi-surround-5-1-pro-v3-usb-2-0-ekstern'  


Den har en 1 x audio linje-ind - mini-telefonstereo 3,5 mm.

Men jeg syntes, at det er en dyr løsning. Det er mange år siden at jeg legede med bluetooth.
Men vil tro at hvis du sætter en billig USB Bluetooth dongle i din laptop, vil du kunne modtage lyden fra din mobil.

Hilsen Carsten.  



Redigeret af csell - 23-November-2020 kl. 11:45
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 11:17
Hvad er der i vejen med at have musik direkte fra PCen.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvad er der i vejen med at have musik direkte fra PCen.?

Hvis det er mig du spørger?

Så vil små højttalere tit give dårligere lyd, end bare nogle lidt større højttalere.

Hilsen Carsten.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 12:07
 Der er jo en tilslutning på enhver PC til et sæt aktive højttalere, så er det problem løst. Eller PCen tilsluttes til det anlæg der haves i forvejen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
thorfinn106 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2020
Sted: Tåstrup
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thorfinn106 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 12:48
Min Laptop, en "HP Thinkpad" har da ikke højttalere som er værd at skrive hjem om? Og som lydgiver i den forbindelse har jeg et par ret dyre elektrostatiske hovedtelefoner, til at sætte i hvert øre, også for ikke at genere min kones sans for lyd. De kan også bruges om natten, uden at forstyrre mine omgivelser.
det er menneskeligt at fejle, men det kræver en maskine, at få det til at kokse totalt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu