|
Mini jack input til computer |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4749 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hej. Hvis man ønsker at bruge Eksterne PC højttalere syntes jeg, at man bare kan tilslutte dem direkte til mobilens 3.5 mm udgang. Hvorfor skulle man så først købe et dyrt USB lydkort. For de penge et godt USB lydkort koster, kan man nemt finde nogle gode eksterne højttalere. Hilsen Carsten. |
|||
![]() |
|||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Online Point: 2822 |
||
Hvorfor er det mindre strengt at spille musik fra en PC? |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
||
Nu sidder jeg her og kigger på min bærbare computer. Her er der et enkelt minijack stik, beregnet til hovedtelefoner (med mikrofon). Hvis jeg sætter en telefon i det stik og vil bruge mikrofonindgangen, hvor skal jeg så sætte de aktive højttalere til? Klaus
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
||
Hvilken laptop? På min (en hp) er der et kombineret stik med både input og output. Men det er et 4 polet stik, hvor den ene pol er mikrofon og to af dem er lyd ud (og den sidste er fælles returleder for det hele). Måske det er det samme med din PC?
Jo, en mikrofon indgang. Ikke en indgang, der belaster din telefon, så den tror at der er hovedtelefoner koblet til. Klaus
|
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
||
og et sæt hovedtelefoner på til belastning samtidig med der sendes ind i MIC indgang på PC. Men det niveau er sikkert rigeligt højt for MIC indgang. ![]() Jeg forstår dog ikke helt ønsket om at afspille på PC
![]() |
|||
Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
|||
itemplate ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2007 Status: Offline Point: 136 |
||
Hej alle, Tusind tak for jeres svar. For lige at afklare hvorfor denne opstilling. Mobiltelefone til computer er kun den "simple "proof-of-concept" opstilling. Den rigtige opstilling er nogle microportere som sender til en ældre forstærker der KUN har mini-jack udgang (kender ikke mærket). Så kommer fra mini-jack, det kan jeg ikke ændre på :) På computeren skal lyden sendes videre fx på Zoom så en masse elever kan høre lyden... Men jeg tror jeg først prøver den der Y-connector fra Hifi-klubben og hvis det kikser har jeg en EL-kammerat der sikkert kan flikke det stik sammen som Carsten linkede til. I sidste ende kan jeg købe det der Creative lydkort, selvom det jo er lidt dyrt. Men hvem ved hvor længe vi skal døje med de her virtuelle sammenkomster endnu så... Igen tak for jeres svar - super fedt :). Mvh |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
||
OK, så giver det lidt mening.
![]() Jeg har brugte denne type lydkort: til teknisk brug som "oscilloscope" målinger på LINE input. ![]() Det tager bare en h... tid at få ting hjem fra Kinaland ![]() Hvor bor du i landet, hvis du ikke kan få det andet til at virke?
|
|||
Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
|||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Online Point: 1235 |
||
Hvis det er noget der skal bruges mere end en gang ville jeg kigge efter et "USB audio interface", altså en ekstern A/D konverter med usb, så kan du bruge OBS eller andet software til din stream.
Jeg tror faktisk kun at din mikrofonindgang (som er en del af jack-stikket i din pc) er som KlausDM beskriver - de "ben" der er på et almindeligt jack-stereostik passer så og sige til "udgangen" i dit kombinerede tik i PC'en og ikke til "mic" delen. Du skal bruge et eksternt lydkort til din bærbar med line-in. Se et par muligheder her:
Hvis der er 2x jack ud på forstærkeren: https://www.thomann.de/dk/behringer_line_2_usb.htm Ellers er der en stak af muligheder her: |
|||
![]() |
|||
||
Hvor Tip+Ring +Sleeve(stel) er hovedtlf, og Ring 2+ Sleeve(stel) er MIC. Så ledning med et almindeligt minijack TRS stereokabel vil aldrig få forbindelse til MIC input. ![]() P.S.: Og så er MIC indgang nok kun MONO
![]() Redigeret af JørgenT - 24-November-2020 kl. 09:28 |
|||
Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |