recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mini PC med mange krav
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mini PC med mange krav

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Film bliver ikke optaget i mere end 30 fps alligevel, så 4K 30Hz er helt fint, jeg kan virkelig ikke se problemet med at den ikke understøtter 60Hz..

Point taken, det bliver dog et problem den dag tv bliver sendt i 4k, for det bliver i 50Hz her i danmark. Men hvornår kommer det til at ske? De fleste kanaler sender stadig i 720p selvom de sælger det som full hd.

Min subjektive holdning er stadigvæk at det er spild at invistere i nuc'en. Hvor mange serier på netflix er i 4k?? 3 måske. Jeg kan ski ikke hutte hvad dælen vi skal med 4k lige pt når kildematerialet er så småt. Hellere bygge noget selv man kan opgradere med tiden. Plus bygselv løsningen er 100% lydløs, bevares de siger godt nok man ikke kan høre nuc'en, men der sidder dog stadig en blæser i den.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 16:34
Jeg har købt en MeegoPad med Windows 8.1 Bing - det er vist en OEM-udgave af Intels Compute Stick. Den løb op i ca. 1.100kr inkl. told/moms/gebyr og kører fint Windows 8.1 med Kodi installeret. Man kan lave noget styring med fjernbetjening ved at koble en IR-modtager på den, den kan styres med Bluetooth enheder, udstyres med en usb-receiver og styres med mus/tastatur, den kan styres af mobile enheder med en app osv. Mht streaming over trådløst, kører det fint, men jeg har også købt en USB-HUB/RJ45 dongle for at få den på kablet netværk og få lidt flere usb-porte.

Lyd og billede overføres via HDMI til surroundreceiveren, som sørger for at sende billede (og evt lyd) videre til fjernsynet.

Glimrende lille enhed, som er indkøbt for at erstatte min Boxee og i stedet for en NUC som jeg synes blev for dyr i forhold til den opgave der skulle løses - mangler dog stadig tid til at få nørdet mere med den - har kun brugt 1-2 timer på at lege med den indtil videre :-)
Til top
Peter RS Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-April-2015
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter RS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 20:03
Hej alle

Tak for jeres bidrag til tråden. Jeg har brugten tiden på at researche. Jeg vælger nu nok den PI320 som kun jeg selv har omtalt ;-). Selvom det lyder fjollet, så er der i forhold til den plads jeg har tilbage i mit HiFi rack mest mening i at gå efter noget meget småt. Hvis den (og det har jeg da ihvertfald læst mig til...) er fin til bare at streame 1080P, så er det det vigtigste for mig. Får jeg brug for mere en dag, så har den ikke været for dyr (synes jeg).

/Peter
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 20:42
Der også en anden mulighed. Mac mini. Den er lidt dyre. http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-gamer-computer/MACMGEN2DHA/mac-mini-mgen2?scid=EXT_SEM_DSA_IP&gclid=CJqG4_6Ql8UCFZTLtAod30AAeA#tab-more-info

Noget jeg selv tænkte på en tids punkt.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter RS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 08:29
Hej Michael

Et af mine krav var Windows, så går det nok ikke med en mac...

Mvh Peter
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 08:39
Fik nu testet MeegoPad (Intel Compute Stick - kopi) og nu er er den udstyret med forlænger HDMI-kabel, USB-/LAN-dongle og IR-receiver (+remote), hvilket stod i knap 100kr inkl. fragt på eBay. Kan styres med alm. tastatur/mus, men kan også fjernstyres med fjernbetjening, hvilket kører fint og hurtigt i Kodi. Nu skal jeg have kigget nærmere på at have indstillet min Logitech Harmony One, så den kan bruges i stedet for plastik-fjernbetjeningen fra eBay :-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2015 kl. 21:38
Hej Peter
Har du set på de forskellige Asus VivoPC modeller? Ser ud til de giver allermest for pengene.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter RS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 12:23
Hej Flemming, ja, har kigget på dem. Ultimativt bliver det dog størrelsen på PI320 der vinder. Men tak.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Her er en billig byg selv løsning.

Bundkort med processor og grafik fra intel http://www.coolcomputer.dk/gigabyte-ga-j1900n-d2h-mitx.html 555,-

Så mangler du bare noget at styre den med. Som jeg kan læse vil du ikke installere typisk mediecenter software hvor en fjernbetjening er anvendelig, så et hvert trådløst tastatur burde kunne gøre det. Alternativt hente en app til mobilos og bruge den.

Samlet uden fjernbetjening bliver det 2159,- Så mangler der selvfølgelig en windows licens, men den kan du jo bruge på din næste maskine. 

Bundkortet synes jeg er så billigt så hvis du har tænkt dig om 1 til 2 år at opgradere til 4k, så kan det bare smides over venstre skulder. Jeg vil tror at der til den tid er kommet opgraderinger der kan tage 4k som så passer sammen med de andre stumper i kabinettet.

Hej
vil det setup kunne håndterer optagelser og afspilling af fuld HD materiale samtidige uden at komme på overarbejde?
afviklet med Dvbviewer
Mvh
Svsommer
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hej
vil det setup kunne håndterer optagelser og afspilling af fuld HD materiale samtidige uden at komme på overarbejde?
afviklet med Dvbviewer
Jeg tror ikke du kan finde et nyt motherboard i dag der ikke kan afvikle TS streams uden problemer. I min stue har jeg en tudsegammel atom maskine. Det spiller helt uden problemer. Der er jo ikke noget transcoding involveret. 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 17:15

Bundkort med processor og grafik fra intel http://www.coolcomputer.dk/gigabyte-ga-j1900n-d2h-mitx.html 555,-

Så mangler du bare noget at styre den med. Som jeg kan læse vil du ikke installere typisk mediecenter software hvor en fjernbetjening er anvendelig, så et hvert trådløst tastatur burde kunne gøre det. Alternativt hente en app til mobilos og bruge den.

Samlet uden fjernbetjening bliver det 2159,- Så mangler der selvfølgelig en windows licens, men den kan du jo bruge på din næste maskine. 

Bundkortet synes jeg er så billigt så hvis du har tænkt dig om 1 til 2 år at opgradere til 4k, så kan det bare smides over venstre skulder. Jeg vil tror at der til den tid er kommet opgraderinger der kan tage 4k som så passer sammen med de andre stumper i kabinettet.

Hej
afviklet med Dvbviewer

Bemærk dog, at PSU'en kun er på 60 watt, og ikke 120 som monsterlam skriver.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hej
afviklet med Dvbviewer

Bemærk dog, at PSU'en kun er på 60 watt, og ikke 120 som monsterlam skriver.

Flemming

det nævnte kabinet findes både med en 60 og en 120 W PSU, her er link til 120W modellen http://www.edbpriser.dk/kabinet/ms-tech-ci-70-id-7495286.aspx
(PSU størrelsen kan ses under specifikationerne)

Der er en bruger herinde, der har lavet et lign. build sidste år med god succes, har den fordel i forhold til en NUC at det er passivt kølet. (ser om jeg kan finde et link til den "gamle" tråd ved lejlighed)

Redigeret af Flmr77 - 10-Maj-2015 kl. 20:46
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu