|
mini PC med mange krav |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bundkortet er et fantastisk bundkort som klarer afspilning af FHD video uden at kny. (det er en quadcore CPU!) Man skal dog ikke sætte den til at lave transcoding hvis man vil streame ud til enheder som ikke kan klare FHD video da den ikke har jordens hårdeste CPU-kraft. (har selv d3v udgaven af det med 2 gigabit netporte til at lege med lidt server værk) og så er det helt passivt kølet og CPU'en har en TDP på 10W.
|
||
![]() |
||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
|
Hej
Jeg vil prøve at bestille det bundkort og ram hvis nu jeg vil have et par blæser med både til cpu og system som jeg skal kunne styre med fanspeed eller andet software hvad vil i så anbefale? |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
som sagt er det fanless. Der afgives ikke varme til at der kræves blæsere i. Så det giver hverken mening at købe en blæser - endsige forsøge at styre fanspeed. Kølerne er ikke bygget til at der kan sidde blæsere på dem.
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10574 |
|
Der afgives altid mere eller mindre varme fra elektronik og det kunne jo være at svsommer godt vil have ledt denne varme ud af kabinettet med en systemblæser, selvom der ganske rigtigt ikke kan monteres en CPU blæser. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
|
det er nemlig som du siger Flemming jeg har mit nu værne mediacenter og receiver stående i et lukket skab hvor jeg gerne vil have to blæser til at udskifte luften når bunkortets tempføler måler forhøjet temp. |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
TheRealBamse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 93 |
|
Der er også altid en ASRock VisionX 471D - Den er relativt køn og så er det jo stort set "plug 'n' play"...
![]() Specifikationer her! Men så får man dælme også lov til at betale for den - jeg er dog vildt tilfreds med min (dog en lidt ældre model)! Kan købes her! Den findes også i nogle lidt billigere modeller, 420D og 421D - hvis du vil gå lidt på kompromis med processor og SSD (størrelse). Redigeret af TheRealBamse - 13-Maj-2015 kl. 12:17 |
||
![]() |
||
|
hvad mener i om det her
http://www.asrock.com/mb/Intel/Q1900DC-ITX/ det tiltaler mig fordi det har DC tilslutning |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10574 |
|
Det ser rigtig godt ud. Koster så ca. 180 kr. mere end den tilsvarende model uden DC (som jeg selv har kig på i øjeblikket), men absolut en fordel hvis man i forvejen har en passende notebook strømforsyning. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
har du nogle ide om ram? |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
|
Bundkortet kan jo både bruge DDR3 og DDR3L ram, så det er meget alsidigt. DDR3L ram er de dyreste, men bruger til gengæld mindre strøm, hvis det er afgørende. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
|
Jeg så dem hos Proshop i går http://www.proshop.dk/Stationaer-PC-og-Mac/ZOTAC-ZBOX-nano-CI320-2481782.html |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |