recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mini PC

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mini PC
    Sendt: 06-Januar-2015 kl. 21:20
Skal bruge lidt hjælp til en mini Pc 

Skal bruges til at afspille mine film direkte til min surround receiver. 

Krav skal have hdmi 
lydkort skal understøtte DTS HD master og dolby true HD 7.1. 

Har set lidt på intel nye NUC NUC5i5RYH ved ikke om den 
kan klare opgaven ?

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 06:00
Det kan den.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juli-2009
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:

Skal bruge lidt hjælp til en mini Pc 

Skal bruges til at afspille mine film direkte til min surround receiver. 

Krav skal have hdmi 
lydkort skal understøtte DTS HD master og dolby true HD 7.1. 

Har set lidt på intel nye NUC NUC5i5RYH ved ikke om den 
kan klare opgaven ?

Hej
hvis ikke du har så travlt med at finde en - så kommer den ultimative miniHTPC her:
http://www.tomshardware.com/news/intel-compute-stick,28356.html

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Hej
hvis ikke du har så travlt med at finde en - så kommer den ultimative miniHTPC her:
http://www.tomshardware.com/news/intel-compute-stick,28356.html

Meget skråsikker udtalelse, når ingen har prøvet den endnu. Men den har bestemt potentiale. Jeg vil bare se den gennemtestet først. Både med HD-lyd og 24fps. Og så er den måske ikke rettidig, da alt fokus efterhånden rykker til UHD. Men det er nok lige meget nu, så længe udvalget er så lille og prisen ikke er mere end $149.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Meget skråsikker udtalelse, når ingen har prøvet den endnu. Men den har bestemt potentiale. Jeg vil bare se den gennemtestet først. Både med HD-lyd og 24fps. Og så er den måske ikke rettidig, da alt fokus efterhånden rykker til UHD. Men det er nok lige meget nu, så længe udvalget er så lille og prisen ikke er mere end $149.

Det er samme hardware som vi finder i mange billige tablets, og her virker det da i hvertfald.
Nogle små tablet har HDMI udgang :-)
.....
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 04:04
Men de kan ikke klare HD lyd. Og hvad med 24p?
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juli-2009
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja Wink
Men den ser meget spændende ud. Og det er vel lige meget om den kan håndtere 4K - så længe der ikke er noget materialet der skal afspilles i 4K. Man kan ikke optage noget i 4K eller købe DVD/BR. Det er vel kun Netflix der viser lidt i 4K? Der går nok mange år førend typisk tv kommer i den opløsning - de kan jo starte med rigtig HD først.

Jeg går ud fra at et 4K fjernsyn selv opskalerer billedet - så der burde der ikke være problemer.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Ja Wink
Men den ser meget spændende ud. Og det er vel lige meget om den kan håndtere 4K - så længe der ikke er noget materialet der skal afspilles i 4K. Man kan ikke optage noget i 4K eller købe DVD/BR. Det er vel kun Netflix der viser lidt i 4K? Der går nok mange år førend typisk tv kommer i den opløsning - de kan jo starte med rigtig HD først.

Jeg går ud fra at et 4K fjernsyn selv opskalerer billedet - så der burde der ikke være problemer.

Det skriver jeg jo også selv.

Min største bekymring er stadig om den overhovedet kan leve op til nutidige krav som HD lyd og 24fps, som jo netop er en helt almindelig del af 1080p materiale.
For skid hul i UHD lige nu. Det kan vente til næste år. Sådan en enhed har man trods alt råd til at udskifte hvert år, hvis de holder prisen på $149.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 16:22
Nå ja. Og så er der spørgsmålet med remote? WIFI er da fint nok, men jeg vil nødig undvære muligheden for IR. Spørgsmålet er, om den strippede version af Win8 er kompatibel med en USB-IR dongle. 
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2008
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 21:47
Har set lidt mere på de intel nuc computer, og synes de ser meget interessante ud.
Men synes måske en pris på 3500-4000 kr er lidt i overkanten.
Findes der andre muligheder som ligger omkring 2500kr

Redigeret af Olet - 09-Januar-2015 kl. 21:48
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2007
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 22:28
Skal det være en færdig bygget kasse??
Har selv lige lavet en til omkring 2500 kr, godt nok uden case og windows, men
Cpu. I3 4130T
Bundkort.: ASRock H97M-ITX/ac
Ram. : 8gb Crucial pc12800
HD.: Kingston SSDNOW V300 120gb.
Og det spiller bare
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 22:35
Jeg har en http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/zotac-zbox-nano-ci320-id-8457631.aspx?q=ci320 - smidt en ramklods og en ssd i den og du har en 100% lydløs, 100% passivt kølet, maskine med hdmi, displayport, masser af usb porte og indbygget ir modtager, den er efter min mening perfekt til opgaven.

Jeg har testet min med openelec, det kørte helt forrygende, jeg har dog ikke haft mulighed for at teste den med surroundlyd og den slags da jeg kun har alm. stereo setup, men maskinen er designet til at være mediecenter fra fabrikantens side, så det skulle undre mig om ikke den kunne den slags også.

Prismæssigt koster den 1100 som barebone, dvs. du skal bruge et par hundrede på en ram klods og et par hundrede på fx. en ssd disk, hvis da ikke du vil boote den fra en usbstick eller sdkort i stedet?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu