recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mini PC

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 23:19
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 11:44

http://www.edbpriser.dk/mini-pc/zotac-zbox-pi320-pico-id-8781293.aspx#PriceDevelopment

Hvad med denne, den er helt bestemt mini og så følger Windows med på SD kort til 1549 kr i alt.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

http://www.edbpriser.dk/mini-pc/zotac-zbox-pi320-pico-id-8781293.aspx#PriceDevelopment

Hvad med denne, den er helt bestemt mini og så følger Windows med på SD kort til 1549 kr i alt.
Og en tråd om den:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136265&title=zotac-zbox-pi320

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 12:39
PI320 bliver meget snart afløst af PI330.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

PI320 bliver meget snart afløst af PI330.

Er den eneste forskel ikke at SD kortet er dobbelt så stort?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 18:14
Jeg ville nu hellere give de 200kr ekstra og så købe den jeg linker til. For de 200kr får den 4 gange så stor SSD, samt en Celeron fremfor en Atom. Celeron er alligevel en del mere kraftig.
Dog er Zotac'en noget mindre, så hvis det er afgørende, så er den selvfølgelig bedst.

EDIT: Og umiddelbart kan jeg ikke set, om Zotac har IR? Det har NUC'en.

Redigeret af Nagash - 10-Januar-2015 kl. 18:15
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg ville nu hellere give de 200kr ekstra og så købe den jeg linker til. For de 200kr får den 4 gange så stor SSD, samt en Celeron fremfor en Atom. Celeron er alligevel en del mere kraftig.
Dog er Zotac'en noget mindre, så hvis det er afgørende, så er den selvfølgelig bedst.

Hvis det er med den på, så vil jeg hellere give en hund ekstra i forhold til den du linker til, det rækker til en Zotac ci320, 4 GB ram og 120 GB ssd, så får du en quad core celeron n2930 i stedet for nuc'ens dual core n2820, 4 usb 3.0 porte i stedet for kun 1 og allervigtigst i min optik, den er passivt kølet i modsætning til nuc'en der har en af de der små blæsere fra bærbare der uværligt ender med at støje med tiden.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 19:11
Helt enig, vidste slet ikke den fandtes. Men hvad med IR? Har Zotac'en det?
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2008
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Hvis det er med den på, så vil jeg hellere give en hund ekstra i forhold til den du linker til, det rækker til en Zotac ci320, 4 GB ram og 120 GB ssd, så får du en quad core celeron n2930 i stedet for nuc'ens dual core n2820, 4 usb 3.0 porte i stedet for kun 1 og allervigtigst i min optik, den er passivt kølet i modsætning til nuc'en der har en af de der små blæsere fra bærbare der uværligt ender med at støje med tiden.

Lyder spændende, har du et link til den ?
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 20:14
Skal den stå fremme siden det skal være en mini ? Jeg har sat mit system op med en bærbar pc med xbmc på - købt over dba, en usb ekstern harddisk til film, og en ipad eller mobil med xbmc installeret på som remote..
Til 1000-1200 kr kan du få en brugt I5 pc med windows 8, 4 gb ram og et godt grafikkort.. Plus man så har ekstra bærbar i huset. Min ligger i en skuffe i tv møblet.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 20:22
Jeg fandt også CI320/CI520/CI540 interessante pga den blæserløse konstruktion men jeg droppede tanken da jeg læste de mange brugeranmeldelser, der nævnte seriøse varmeproblemer.

Der er desværre en grund til, at en NUC har en blæser og der skal en lidt mere solid konstruktion til end den Zotac tilbyder for at man kan få en blæserløs NUC med lave CPU-temperaturer.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:

Lyder spændende, har du et link til den ?
Jep, nederste post på forrige side.

Helt enig, vidste slet ikke den fandtes. Men hvad med IR? Har Zotac'en det?
Jeg ved ikke med pi320'eren, men ci320'eren har.

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Jeg fandt også CI320/CI520/CI540 interessante pga den blæserløse konstruktion men jeg droppede tanken da jeg læste de mange brugeranmeldelser, der nævnte seriøse varmeproblemer.

Der er desværre en grund til, at en NUC har en blæser og der skal en lidt mere solid konstruktion til end den Zotac tilbyder for at man kan få en blæserløs NUC med lave CPU-temperaturer.
De anmeldelser har jeg også læst og de omhandler primært i5 modellerne. Ci540 er en i5'er, ci520 er en i3'er og ci320 er en celeron, der er forskel på hvor meget varme de udvikler. Det giver også en varmeforskel afhængigt af om folk smider en ssd eller en hdd i maskinerne, så nærlæs lige anmeldelserne.

Jeg bruger ikke min ci320'er som medieafspiller, men jeg testede den med openelec en eftermiddag bare for at hitte ud af om den kunne trække det show, det gik helt fint, også uden at den blev mere end håndlun. Så kørte jeg den en måneds tid som linux server, det fik den heller ikke sved på panden over. Senest har den kørt en måneds tid som firewall/web proxy med en cpu temp mellem 26 og 27 grader ifølge loggen. 

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu