recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini skærm for HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMini skærm for HTPC

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
theace9400 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:08

Jeg vil nu hellere vælge den her ; )

lille lækker sag

http://www.lcdtft.com/Detail.asp?Product_ID=090.015_LCDP7WVG ATS

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:15
Hvad skal vi med et Touchscreen? Skal den have en dedikeret computer med automation software eller hvad?
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:22
Nej.. bare touchsreen.. som ekstra skærm der skal hænge på vækken så man ikke skal tænde tv'et når der skal afspilles musik eller radio.. :)

Se det er jo smart. ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:08
Ja....Hvis den kan modtage samme opløsning som hovedskærmen....Ellers ikke.. Hader også at rejse mig for at skifte musik....Det var derfor jeg byggede mit Medie Center...Mon ikke en PDA med Netremote og MCEspy ville være smartere hvis det endeligt skulle være touch?

Redigeret af Patriarken - 11-Februar-2009 kl. 12:09
Mit Setup
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:20
Nej.. det synes jeg ikke..
Man skal ikke være doven bare fordi man har et medie center ;)
Og hvis jeg alligevel sidder i sofa'en så kan jeg jo bare bruge fjernbetjeningen. :)

Og gider ikke at have en PDA i bæltet hele tiden. så man skal jo bevæge sig alligvel for at komme til PDA hvis den er på skrivebordet, sofabordet eller andet..

Mere hvis man støvsuger, har fest, har gæster, eller andet, så er der lige en berøringsskærm til at skifte nummer eller andet, i stedet for at tænde for tv'et :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 13:44
Hvordan vil du præcist bruge de touchskærme(ingen nævnt udover en vgaskærm i skodopløsning) der er nævnt i denne tråd?

Hvis du vil have en touchskærm skal det enten være en networked enhed dvs en standalone(med egen processor),en skærm der kan køre clone ift til primærskærm, eller en PDA/smartphone.

Jeg kan have min tvivl om hvorvidt du eller andre vil være i stand til at lave et betjeningsscheme til rent faktisk at bruge en touchskærm til noget nyttigt, hvis ikke den understøttede samme opløsning som primær skærm.

Dertil kommer at hvis skærmen var i en god opløsning ville du skulle trække USB kabler som jo ikke just egner sig til lange kabeltræk, og eller samtidig have en lille skærm som irriterede dig hver gang du så noget på hovedskærmen....

Redigeret af Patriarken - 11-Februar-2009 kl. 13:53
Mit Setup
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 14:56
Nu er det sådan at mit medie center kører opløsningen 800X600 i menuerne , så der skulle ikke være problemer, Skærmen skal selvfølgelig være slukket hvis du alligevel ser film på fjernsynet. ?
nu står mit medie center inde i et skab fem meter fra tv op af en væg, så skærm skulle sidde over der. som et slags "anlæg" hvor man bare kan skifte musik og skifte til radio :)

Og nu tænker jeg jo ikke på en 7" skal jo have en 15" ca som skal bruges.

Redigeret af vacDK - 11-Februar-2009 kl. 15:02
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 16:21
Jojo, jeg forstår nok hvad du mener. Jeg kan sagtens selv lave noget der virker...Men det er besværligt og til hvad nytte? For at imponere vennerne med at man er hoppet på det nye "touch" boom?

Jeg spørger bare hvordan vil du implementere det i praksis? Hvordan vil du styre eksterne enheder som forstærker og AV reciever? Hvordan ved Touchskærmen at hovedskærmen ikke er tændt og vice versa?

Hvilken frontend og eller backend kører du med ift at implementere det  i praksis og hvilket software bruger du til menu osv?

Redigeret af Patriarken - 11-Februar-2009 kl. 16:24
Mit Setup
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 16:30
Vil bare bruge skærmen som sekundær på mit medie center.
har kun forstærker tilsluttet mit medie center og det står ved siden af, så tænd og sluk gør man jo bare med det samme :)

Ved ikke hvad du mener med menu'er, jeg er den simple der bare bruger Vista medie center. så bruger bare denne menu. denne vises jo på både primær og sekundær skærm, hvor tv er primær over hdmi.

Det er skam ikke for at imponere nogen, men for at have sådan som jeg gerne vil have det.. :) er ikke imponeret og små pda og andre ting der kan styre alt.. :)
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 22:22
Det er da også rimelig træls at der skal trækkes en masse kabler til touchscreens. Vil hellere have en trådløs
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 07:55

Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Er det bare mig eller.. er det ikke kun filmene der bliver vist i 1280x720
Alt menu der er i WMC det ændre sig jo ikke hvis du kører højre eller lavere opløsning ? Det tilpasser sig vel bare skærme auto ?

Jeg kører mit medie center i 800x600 og når jeg sætter en BD på, så slå den auto over til dens format. :)

P.S. Den skærm du linkede til, troede det var touch screen. ;) så billigt er det jo ikke.. griner

En 16" touchskærm til 600,-... det havde da godt nok været et fund for pengene. :)

Tror du har misforstået noget mht. mediecenter/opløsning. :) Man skal køre sit mediecenter i den opløsning der svarer til ens skærm/projektors native opløsning, dvs. 1280x720 i mit tilfælde. Den opløsning du kører lyder helt forkert (både opløsning og aspect ratio), så find ud af hvad din skærms native opløsning er, og sæt dit mediecenter til det, og du vil få et langt mere detaljeret billede.

Redigeret af Luckow - 12-Februar-2009 kl. 07:56
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Luckow Luckow skrev:

Tror du har misforstået noget mht. mediecenter/opløsning. :) Man skal køre sit mediecenter i den opløsning der svarer til ens skærm/projektors native opløsning, dvs. 1280x720 i mit tilfælde. Den opløsning du kører lyder helt forkert (både opløsning og aspect ratio), så find ud af hvad din skærms native opløsning er, og sæt dit mediecenter til det, og du vil få et langt mere detaljeret billede.

Det lyder bare underligt.. for når jeg kører mit mediecenter i 800x600 over tv'et, så er det altså et kniv skarpt billede.. ??

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu