recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mini tastatur til htpc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmini tastatur til htpc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
anderswp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: mini tastatur til htpc
    Sendt: 03-Marts-2009 kl. 17:03
hej alle..

jeg har i nogen tid været ret træt af mit meget gamle og STORE microsoft media keyboard til min htpc, og har nu kig på lidt alternativer.. jeg synes det er rigtig smart med de helt små mini tastaturer, med indbygget mus. Jeg bruger mest bare fjernbetjeningen, dog synes jeg stadig det er nødvendigt med et tastatur.

jeg har kig på:

zitechs multimedie keyboard:
http://www.zitechtechnology.dk/produkt/260245

det minder jo til ret meget om amitechs stue tastatur
http://www.amitech.dk/includes/default.asp?reload=http://www .amitech.dk/includes/visProdukt.asp?ProduktId=31

der dog er et par 100 kr. dyrere.. er der forskel og hvad har i med erfaringer med de 2 tastaturer?? hvordan er musen osv.? nogle der har prøvet zitechs?

jeg har jo også kigget på logitechs dinovo mini
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=420195&se archArea=&Soegeord=
det er super lækkert, men prisen overskrider hvad jeg kan gi for det. faktisk er de 400 kr. zitechs står til mit max.. har i nogle gode alternativer?? det er ikke et must med indbygget mus, men det skal være lille, helst ingen numerisk tastatur, trådløst (række ca 7 meter), gerne fladt og lækkert at se på.. og så må det ikke koste ret meget.. ;)
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 17:44
Jeg har Amitech, virker fint til prisen, gav ca 400.- hos Midtdata for 1½ år siden, så kan sikkert fås til den pris rundt omkring på nettet.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 19:10
En HTPC skal ikke betjenes af et tastatur men en Universal Fjernbetjening.... Fjernbetjening og betjening generelt det er hvad der er svært...Mestrer man dette...Så er det lige meget med tastatur...

Hvis du endeligt vil bruge et tastatur så er Wireless Entertainment 7/8000 et godt bud= Bluetooth, men køb hellere en ordentlig fjernbetjening eller stram dig an i betjeningen....

Redigeret af Patriarken - 03-Marts-2009 kl. 19:12
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

En HTPC skal ikke betjenes af et tastatur men en Universal Fjernbetjening.... Fjernbetjening og betjening generelt det er hvad der er svært...Mestrer man dette...Så er det lige meget med tastatur...

Hvis du endeligt vil bruge et tastatur så er Wireless Entertainment 7/8000 et godt bud= Bluetooth, men køb hellere en ordentlig fjernbetjening eller stram dig an i betjeningen....

Hvordan skriver du egentlig, er det samme system som en mobil? Eller sådan bruger du måske slet ikke din (dine) HTPCer? Og hvad med et godt spil, klarer du også det med en fjernbetjening. Igen, du spiller måske slet ikke på din HTPC?

Der er jo nogle der både skriver og spiller på deres HTPC og så syntes tastatur og mus at være ret godt, ikke?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hvordan skriver du egentlig, er det samme system som en mobil? Eller sådan bruger du måske slet ikke din (dine) HTPCer? Og hvad med et godt spil, klarer du også det med en fjernbetjening. Igen, du spiller måske slet ikke på din HTPC?

Der er jo nogle der både skriver og spiller på deres HTPC og så syntes tastatur og mus at være ret godt, ikke?

Joda....Men i udgangspunktet unødvendigt....Jeg skriver efter t9 princippet på min logitech remote....Klunky, men konen forstår det....Men det er sjældent at der skal skrives mere end tre-fire bogstaver førend CSI miami og X-fucktor er fundet...selv med t9...

Du kan jo alligevel ikke game med et trådløst tastatur...Amitech, logitech eller Microsoft....

Men altså hvis man mener at et tastatur er en del af tvoplevelsen....så er det sikkert fint for mange....Jeg ejer selv to stks MS 7000 Entertainment dekstops....Men jeg bruger dem kun til maintanance...Og jeg synes egentlig det er en pain in the a.... hvis jeg må til at fiske dem frem fra under sofaén.

Redigeret af Patriarken - 03-Marts-2009 kl. 20:38
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
anderswp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2009
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 19:50
hej patriarken..

jeg ville ønske jeg kunne løse alle opgaver min htpc har med en fjernbetjening.
men måske kan du hjælpe så det kan gå opfyldelse... jeg burde kunne omkode en knap på fjernbetjeningen til en anden funktion.. eksempelvis lave en alt-tab knap.. kan jeg og hvor gør jeg dette?
og har du en idé til hvordan min kæreste kan surfe rundt i tv3s web-tv uden brug af mus?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu