recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Minidsp vs antimode 8033
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Minidsp vs antimode 8033

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Minidsp vs antimode 8033
    Sendt: 18-Juli-2016 kl. 16:10
Hej

Påtænker upgrade af min subwoofer og i den forbindelse har jeg tænkt om en sub equalizer måske kunne være en god ide. Jeg ved at min bio rum på 4,7 gange 4,7 meter med min subplacering giver et hørbart boost omkring 37hz. Og sikkert også ved mange andre frekvenser.

Så derfor påtænker jeg at få en minidsp eller alternativt en antimode 8033.

Hvad er den bedste løsning? Ved at minidsp kræver måle mikrofon, REW og at jeg skal lære at bruge det og sikkert læse en del om rumkorrektion, men er det til at gå til. Jeg er teknisk orienteret.

Den anden læsning ville være at få en antimode 8033 som jo gør det hele automatisk, men er det ligeså godt som mini dsp?

Kan jeg evt. bruge min AUDYSSEY multi EQ mikrofon fra min onkyo reciever som målemikrofon? Ja jeg ved godt at en rigtig er bedre, men kan det du?


Redigeret af jonit - 18-Juli-2016 kl. 16:14
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 16:45
Jeg har en Antimode og fuldt tilfreds med den. Den tager sig dog kun af peaks. Jeg har ikke forstand på minidsp, men mener at du kan kalibrere dyk også her. Jeg er klar overbevist om at minidsp er et langt mere kompetent system, mens Antimode bare er lige til at gå til og virkelig giver et godt indtryk out of the box.
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 18:16
Bromberg5:
Tak for dit svar, jeg har også læst gode anmeldelse af antimode. Hvilket setup kører du med? Er der stor forskel på før og efter korrektion, eller skal man lede efter forandringen ?
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 19:45
Det lyder ret fristende med den antimode. Vil den give en klar forbedring uanset hvilken rumkorrektionsssystem ens forstærker har?
Min har audessey multiEQ xt32.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 19:53
Jeg var selv skeptisk ift forskellen. Men den var meget hørbar fra første færd af. Det er nemt at bypasse og så kan du instant høre forskellen.
Rungen er fuldstændigt væk, eller ihvertfald så lavt at jeg ikke høre det længere. Før kunne jeg aldrig finde et passende niveau på subben. Ville gerne skrue op fordi der ligesom manglede noget nogengange, for derefter at skrue ned fordi andet blev for voldsomt. Med den her står min subwoofer som da den blev kalibreret.
Bassen er strammere og hurtigere. I første omgang oplevede jeg den lavere, men efter en kalibrering kunne jeg også skrue markant mere op, så alle kanaler spillede på reference niveau (før var den lavere fordi det lød for ukontrolleret og netop rungende).
Det sker ikke mere. Den anden dag havde jeg testet (har netop købt ny receiver, så jeg roder pt med indstillinger) med Master and commander, men havde glemt det, så da jeg slog tilbage på Apple tv, hvor filmen kører var det præcis i en sekvens hvor der for alvor blir skudt kanoner af. Volumen var på -5, jeg spiller aldrig højere end -20. I de sekunder der gik inden jeg fik skruet ned, nåede subwooferen dog et nyt niveau i mit serup. Der var et smæld (på den gode måde) i lyden fra subben som jeg endnu ikke har hørt. Det var ikke de dybeste hz, men deropad. Smældet en kanon giver når den blir skudt af. (Kan ikke høre hvad der er hvad hz).
Subben fulgte fint med.
Dernæst har den virkelig formået at integrere mine Dali Fazon lcr i lyden. Det klare min B&w asw610 slet ikke på den måde. Nåede dog aldrig at køre Antimode på den, men har kørt med min Svs sb2000 med og uden Antimode.

Så nej jeg skulle bestemt ikke lede efter forskellen. Jeg skulle på høre musik på et fornuftigt niveau og med film var det hørbart på alle niveauer.
Av-connection har 14 dages returret, hvilket var grunden til jeg kastede mig over den Antimode. Nu kommer jeg aldrig til at undværer. Det skulle være pga en fremragende audyssey, men det har jeg endnu ikke den store fidus til
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Det lyder ret fristende med den antimode. Vil den give en klar forbedring uanset hvilken rumkorrektionsssystem ens forstærker har?
Min har audessey multiEQ xt32.

Jeg ved ikke hvor mange filtre xt32 bruger på subben og husker faktisk heller ikke på antimode.
Jeg har heller ikke voldsomt meget erfaring med Audyssey, da jeg ikke rigtig har været glad for det. Dvs, jeg har godt kunne lide det løft det giver lyden, men min center har alle dage været meget indelukket med audyssey - uanset hvor meget jeg gerne vil have det til at virke.
Senest med min pensionerede Nad T757, som ikke har rumkorrektion, kom jeg frem til at det sgu også bare er bedre uden:).
Den lød bare så meget federe end andre receivere jeg har haft med Audyssey og Yamaha´s YPAO. Så jeg blev lidt overbevist om at før rumkorrektion giver mening, skal det være af en ret fornuftig kvalitet før det reelt giver mening (ved mange er uenige med mig, så jeg skal heller ikke påstå det er sådan det ER), men sådan ER det med mine øre i mit rum ihvertfald.
Igen - selvom jeg godt kan lide den beefy´er lyd audyssey giver (Ypao - Yamaha´s, syntes jeg slet ikke om).
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 20:07
Tak for dit svar. Det lyder som noget der skal prøves:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 21:29
Du bliver ikke skuffet, men vil have mere at rode med ved en minidsp:)
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 22:19
Jeg har en Antimode i overskud hvis det har interesse? Smid en PB hvis det er.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 22:46
Nu har jeg ikke hørt en antimode men svs eq box og jeg vil klart anbefale en minidsp + unik USB mikrofon. Parametrisk EQ er bare så godt og det bedste er at du kan lave kurven præcis som du kan li det og ikke hvad en auto EQ antager at du kan li
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Nu har jeg ikke hørt en antimode men svs eq box og jeg vil klart anbefale en minidsp + unik USB mikrofon. Parametrisk EQ er bare så godt og det bedste er at du kan lave kurven præcis som du kan li det og ikke hvad en auto EQ antager at du kan li

Ok men kræver det ikke en hel del viden ifht minidsp om at lave målinger, forståelse for rum korrektion, analyse etc, eller er det ligetil?

Hvad er en SVS eq box, den kender jeg ikke?

Redigeret af jonit - 18-Juli-2016 kl. 23:06
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg var selv skeptisk ift forskellen. Men den var meget hørbar fra første færd af. Det er nemt at bypasse og så kan du instant høre forskellen.
Rungen er fuldstændigt væk, eller ihvertfald så lavt at jeg ikke høre det længere. Før kunne jeg aldrig finde et passende niveau på subben. Ville gerne skrue op fordi der ligesom manglede noget nogengange, for derefter at skrue ned fordi andet blev for voldsomt. Med den her står min subwoofer som da den blev kalibreret.
Bassen er strammere og hurtigere. I første omgang oplevede jeg den lavere, men efter en kalibrering kunne jeg også skrue markant mere op, så alle kanaler spillede på reference niveau (før var den lavere fordi det lød for ukontrolleret og netop rungende).
Det sker ikke mere. Den anden dag havde jeg testet (har netop købt ny receiver, så jeg roder pt med indstillinger) med Master and commander, men havde glemt det, så da jeg slog tilbage på Apple tv, hvor filmen kører var det præcis i en sekvens hvor der for alvor blir skudt kanoner af. Volumen var på -5, jeg spiller aldrig højere end -20. I de sekunder der gik inden jeg fik skruet ned, nåede subwooferen dog et nyt niveau i mit serup. Der var et smæld (på den gode måde) i lyden fra subben som jeg endnu ikke har hørt. Det var ikke de dybeste hz, men deropad. Smældet en kanon giver når den blir skudt af. (Kan ikke høre hvad der er hvad hz).
Subben fulgte fint med.
Dernæst har den virkelig formået at integrere mine Dali Fazon lcr i lyden. Det klare min B&w asw610 slet ikke på den måde. Nåede dog aldrig at køre Antimode på den, men har kørt med min Svs sb2000 med og uden Antimode.

Så nej jeg skulle bestemt ikke lede efter forskellen. Jeg skulle på høre musik på et fornuftigt niveau og med film var det hørbart på alle niveauer.
Av-connection har 14 dages returret, hvilket var grunden til jeg kastede mig over den Antimode. Nu kommer jeg aldrig til at undværer. Det skulle være pga en fremragende audyssey, men det har jeg endnu ikke den store fidus til

Dejligt at høre nogle gode konkrete praktiske erfaringer! Tænker netop på at upgrade min Dali E-12 F sub til en SVS pb2000 og måske senere en mere.
Kan en antimode korrigere to subwoofere uafhængigt eller vil den behandle dem som en?
Kan en minidsp ditto?

Lige et tillægsspørgsmål... Hvad er din erfaringer med din SVS PB 2000, er det en god forbedring i forhold til din B&W, er den let at integrere i lydbilledet?
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu