recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini-forstærker til reolhøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mini-forstærker til reolhøjttalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mini-forstærker til reolhøjttalere
    Sendt: 13-August-2020 kl. 23:45
Jeg overvejer et nyt lyd-setup til kontoret - det bruges til alm. lyd fra computeren samt musik fra en Squeezebox. Et par passive reolhøjttalere som skal drives af en (digital) miniforstærker. Der er mange muligheder for forstærkere og jeg har intet overblik over dem...

Der skal være 2 indgange på forstærkeren, optisk s/pdif og coaxial. Der skal være 1 udgang til hver af de 2 passive højttalere. Der må gerne være en fjernbetjening, men det er ikke essentielt. Der skal kunne vælges mellem de to signalkilder og skrues op og ned for lyden på selve forstærkeren. Der må gerne være Bluetooth til både at modtage lyd fra eks. en telefon samt til at sende forstærkerens lyd videre til et sæt BT-hovedtelefoner. Forhåbningen er at der kan findes en fornuftig forstærker til formålet for max 2.000kr.

Har I nogle forslag eller andet input i forhold til ovenstående?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 23:06
Brugt Nad D3020 ?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 23:39
Der er ikke så meget "mini" over den synes jeg :-)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 23:46
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 10:20
Hvad med et par aktive højtalere istedet?

Rodede selv med noget lignende - men opgav tanken og kigger nu istedet mod et sæt aktive - fx Argon serien fra Hifiklubben Clap
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Online
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 10:38
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

https://tapeconnection.dk/shop/28-integreret-forstaerker/7151-yamaha-wx-a50/

Lige så lille eller om man vil i følge trådopretter, ikke mini nok
Til top
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 17:05
hvad med en bluesound power node 2 eller 2i?

mvh Michael
Til top
hw1270 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hw1270 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 19:14
Jeg var i samme situation og jeg købte en Bluesound power node og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Trækker et par tunge KEF højttalere og fungerer godt med musik på min NAS, AirPlay og Bluetooth. Den kostede nogle penge men jeg nyder den hver dag på hjemmekontoret. 
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 18:56
Her er løsningen ;) 

1x toslink, 1x COAX og 1x USB... Som du kan se fylder det ikke meget :) 

Det er et sæt med hhv. pre og effekt. Pre-ampen indeholder desuden DAC og headphone-udgang.

Pro-Ject Pre Box S2 Digital og Pro-Ject Amp Box S2:




Redigeret af floe - 27-Oktober-2020 kl. 18:56
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 07:09
Som andre er inde på ville jeg til det brug du beskriver bestemt også kigge efter et sæt aktive højtalere i stedet. Præcist hvilke afhænger selvfølgeligt rigtigt meget af det budget du har sat af til sættet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu