|
Mini-forstærker til reolhøjttalere |
Besvar |
Forfatter | |
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-August-2020 kl. 23:45 |
Jeg overvejer et nyt lyd-setup til kontoret - det bruges til alm. lyd fra computeren samt musik fra en Squeezebox. Et par passive reolhøjttalere som skal drives af en (digital) miniforstærker. Der er mange muligheder for forstærkere og jeg har intet overblik over dem...
Der skal være 2 indgange på forstærkeren, optisk s/pdif og coaxial. Der skal være 1 udgang til hver af de 2 passive højttalere. Der må gerne være en fjernbetjening, men det er ikke essentielt. Der skal kunne vælges mellem de to signalkilder og skrues op og ned for lyden på selve forstærkeren. Der må gerne være Bluetooth til både at modtage lyd fra eks. en telefon samt til at sende forstærkerens lyd videre til et sæt BT-hovedtelefoner. Forhåbningen er at der kan findes en fornuftig forstærker til formålet for max 2.000kr. Har I nogle forslag eller andet input i forhold til ovenstående? |
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Brugt Nad D3020 ?
|
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er ikke så meget "mini" over den synes jeg :-)
|
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med et par aktive højtalere istedet?
Rodede selv med noget lignende - men opgav tanken og kigger nu istedet mod et sæt aktive - fx Argon serien fra Hifiklubben
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Lige så lille eller om man vil i følge trådopretter, ikke mini nok
|
|
qimichael
Bruger Oprettet: 18-Juli-2016 Status: Offline Point: 72 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvad med en bluesound power node 2 eller 2i?
|
|
mvh Michael
|
|
hw1270
Junior bruger Oprettet: 18-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg var i samme situation og jeg købte en Bluesound power node og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Trækker et par tunge KEF højttalere og fungerer godt med musik på min NAS, AirPlay og Bluetooth. Den kostede nogle penge men jeg nyder den hver dag på hjemmekontoret.
|
|
floe
Bruger Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her er løsningen ;)
1x toslink, 1x COAX og 1x USB... Som du kan se fylder det ikke meget :) Det er et sæt med hhv. pre og effekt. Pre-ampen indeholder desuden DAC og headphone-udgang. Pro-Ject Pre Box S2 Digital og Pro-Ject Amp Box S2: Redigeret af floe - 27-Oktober-2020 kl. 18:56 |
|
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270 Theta DSPro Prime |
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som andre er inde på ville jeg til det brug du beskriver bestemt også kigge efter et sæt aktive højtalere i stedet. Præcist hvilke afhænger selvfølgeligt rigtigt meget af det budget du har sat af til sættet.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |