|
|
|
Besvar
|
| Forfatter | |
Don Bong
Ny bruger
Oprettet: 29-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
Emne: Miniguide til Win7 med FloppyDTV-CSendt: 03-Juni-2009 kl. 21:04 |
|
Her kommer den så. Efter at være hamrende irriteret over at bøvle med at få DVB-C til at fungere ordentligt uden at skulle lave tonsvis af krumspring for at få HD kanaler mm. kastede jeg mig over en Win7 RC1 (build 7100) Jeg installerede Win7 x32. (ved ikke om det vil gå lige så nemt med en 64bit) Kørte alle tilgængelige opdateringer på. Installerede Win7 Beta driveren fra Digital-Everywhere Valgte 6875 som Symbolrate (ikke TDC eller yousee som også er i listen) Undlod at køre en scanning i FireDTV, men gik direkte til scanning i VMC Fandt samtlige kanaler ved første scanning.
Mht. problemerne mange folk har med sleep funktionen i Win7 (crasher ved opstart) Så fik jeg løst problemet ved at sætte Suspend type i BIOS til S1 (PowerOnSuspend) i stedet for S3 (SuspendToRAM). Dette gør dog at maskinen bruger noget mere strøm end S3 sleep. Det eneste der måske skal tweakes er registry hack for at få VMC til at se MKV filer.
Jeg håber at denne miniguide kan bruges til noget. Og jeg skal med glæde forsøge at svare på spørgsmål... Hvis jeg kan :)
/Thomas
|
|
![]() |
|
Nettossen
Super bruger
Oprettet: 18-Maj-2009 Status: Offline Point: 269 |
Sendt: 03-Juni-2009 kl. 22:47 |
|
Jeg vil da forsøge den, - tak for input...
|
|
![]() |
|
Henrikmh
Bruger
Oprettet: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
Sendt: 03-Juni-2009 kl. 22:58 |
|
Ang. MKV kan det såvidt jeg har hørt anbefales at installere DivX beta MKV splitter - med den falder afspilningen ikke tilbage på DirectShow, men mkv filen bliver afspillet med Win7 egne codecs igennem media foundation. Således skulle MKV streaming til extenders også være muligt
Har ikke prøvet overstående, da jeg kører 64 bit Windows 7. FloppyDTV fungere dog også fuldstændig uden problemer her :) |
|
![]() |
|
Lau Andersen
Ny bruger
Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 19:05 |
|
Jeg kører Windows7 RC med Floppy DTV, smit CAM og win7 beta driver. Setup'et har kørt perfekt siden det blev installeret men pludselig oplever jeg at tuneren forsvinder og jeg må genstarte maskinen for at få den tilbage. Det problem havde jeg i stor stil med vista men ikke med win7 før nu. Nogle ideer? Venlig hilsen Lau Andersen |
|
![]() |
|
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 19:19 |
Prøv 5.1 driveren.... |
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
LarsenLP
Bruger
Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 85 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 20:25 |
Du kan også prøve at skifte firewire driveren til Legacy |
|
![]() |
|
C_Bak
Bruger
Oprettet: 08-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
Sendt: 10-Juni-2009 kl. 07:47 |
jeg har samme problem men med 5.1 driveren og skiftet til legacy. det er som om det kommer og går lidt, nogle gange er maskinen kun tændt i 5 min. før den forsvinder, andre gange kan den stå tændt hele dagen. ifølge DE er det fordi tuneren bliver varm, men jeg har monteret en fan rettet direkte mod kortet og som sagt er det forskelligt hvor lang tid der går inden det går galt. desuden kan man, når den forsvinder tage firewire stikket ud og sætte det i igen, så kører den upåklageligt i flere timer, så jeg kan ikke se det har noget med temp. at gøre. jeg er ved at løbe tør for ideer, så hvis der er nogen..... |
|
|
LG 42PM1MA,Win 7,WHS,Wii
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |