|
Minijack til sonos playbar |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det vil jeg da også påstå min PC har. Hvornår har en PC ikke en fast ip adresse?
|
|
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Som udgangspunkt har en Windows-pc ikke fast ip-adresse med mindre man gør noget aktivt for at sikre dette.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
Hvad kan man gøre for at sikre det, og har det nogen betydning hvis man har en fast id adresse?
|
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7196 |
Tildele netkortet en fast ip adresse.
Det gør du i egenskaber for netkort. |
|
![]() |
|
Jeg har netop prøvet at tildele min pc en fast ip adresse. Det virkede fint, men det betød dog at netværksforbindelsen på min pc forsvandt. Hvorfor sker det?
|
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7196 |
Hvordan kan det virke fint og så siger du netværksforbindelsen er væk ?
Mener du internet adgang ? |
|
![]() |
|
Ja internetadgangen er væk, jeg har stadig pc'en tilsluttet routeren.
|
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19680 |
Fordi du mangler lidt basal viden om fast ip adresse.....
Har du valgt en ip adresse i dit nuværende adresse range? Har du husket subnet mask og default gateway? Har du husket DNS servere? Klaus |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Et alternativ til at pille ved netværksopsætningen på pc'en kan være at sætte routerens DHCP-server til altid at tildele den samme ip-adresse ud fra pc'ens mac-adresse. Det har den fordel, at så virker pc'en også, hvis man har behov for at sætte den på andre netværk.
|
|
Per H. Nielsen
|
![]() |
|
Det lyder som en bedre idé. Hvordan gøres det?
|
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
|
Det afhænger af hvilken router, der er tale om. Det må være beskrevet i manualen eller i hjælpeteksterne i routerens web-interface.
|
|
Per H. Nielsen
|
![]() |
|
Jeg er nu logget ind på min router, men der er ikke mulighed for at tildele den samme ip-adresse ud fra pc'ens mac-adresse.
Det skal lige siges at jeg har internet fra Stofa. Jeg ved der kan være et par komplikationer ved det. |
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |