|
Minimalistisk stereosystem |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
mikl
Bruger Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-September-2012 kl. 15:21 |
Jeg er på udkik efter et stereosystem der skal centreres omkring mit TV. Det behøver ikke (skal helst ikke) kunne ret meget andet end at forstærke og spille god lyd. ;)
Her er hvad jeg ønsker mig: - Digital tilslutninger fra Apple TV og blu-ray afspiller (evt analog tilslutning fra blu-ray). - Gerne analog tilslutning fra TV. - Ingen CD, radio og andre features. Jeg kommer kun til at bruge ovennævnte indgange. - Højtalerne skal gerne kunne hænges op, så nej, ikke gulvhøjtalere (en sub kan måske komme på tale) - Det skal ikke kunne spille en sportshal op, men skal lyde OK ved et pænt lydniveau. Stuen er ca. 30 kvm. - Pris-idé: ca. 5-7000, men kvalitet vejer tungere end budget. - Jeg lægger vægt på at det er enkelt og nemt. Jeg gider ikke se på et rumskib af en fjernbetjening for at skrue op og ned og vælge input, og jeg gider egentlig heller ikke se på en reciever der ligner noget fra et fly-cockpit. Jeg overvejer en digital fortærker fra Hifi-klubben, men det virker som om den måske lige er klejn nok? http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/argon_da2-digital-usb-_forstarker.htm Alternativt kunne det også være aktive højtalere, men fås de med flere (og digitale) indgange? Forslag og anbefalinger modtages med kyshånd. Mvh Mikkel |
|
Mikkel | @selsoe | Trackbox Pakkesporing til iPhone
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19519 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu kaster jeg en helt vild brik ind i spillet. Den har ikke helt de indgang du ønsker og den er en del over dit budget.
Til gengæld har den kvalitet og ikke mindst "simplicity". Dynaudio Xeo 3 Klaus |
|
mikl
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret. Et interessant omend noget dyrt bud. Den der diode kunne jeg godt blive træt af, men det er umiddelbart svært at se hvor kraftig den er.
Vi er inde på noget af det rigtige ;) |
|
|
|
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil også gerne give tommelen op for Dynaudio Xeo, de spiller rigtig godt, meen er lidt dyre,(til gengæld sparer du jo så effektforstærkeren)
|
|
mvh Christian
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19519 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ellers er jeg sikker på at et lille rundt sort klistermærke placeret lige over dioden kan kvæle lyset :-) Jeg skal gerne udføre modifikationen...... Klaus |
|
basholm
Super bruger Oprettet: 20-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 302 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg bruger et par AVI ADM 9.1 til det samme. Kig disse, koster dog 10.000,-. MVH Tommy
|
|
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
hva med sådan noget her?
sjældent har jeg hørt så små højttalere spille så lækkert..! om man så er til designet er så en anden sag, men jeg syntes fandme det er lækkert.. især hvis du er Apple mand, er dette setup perfekt.. |
|
mikl
Funktioner
Tak(0)
|
Ser interessant ud - især hvis højtalerne står lige ved siden af TV'et - ellers skal man have mange lange signalkabler. Men kors hvor kan man dog betale mange penge for grimme ubrugelige fjernbetjeninger: Hvordan kan et sæt højtalere der har 3 inputs og en volumenkontrol dog ende op med 14 (dårligt markerede) knapper? Som på Dynaudio-sættet virker fjernbetjeningen som om den er designet med en skovl. Fatter ikke at det skal forestille at være high end.
|
|
|
|
audiogon
Pause fra forummet Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://www.canton.de/de/homecinema/dm/produkt/dm20.htm
Har dog integreret fm tuner, men den behøver man ikke bruge...se evt. de andre i serien. http://www.canton.de/de/prohouse/inwall/produkt/inwall845lcr.htm inwall højttalere..... http://www.canton.de/de/flexidelity/serie/musicbox.htm en lille box med 300 watt indbygget. http://www.canton.de/de/flexidelity/your_world/produkt/your_duo.htm noget beregnet til Apple og se flere ting til venstre forneden i serien. http://www.teufelaudio.com/de/pc/concept-d-500-thx-multimedia-zertifikat-2.1-set-p1053.html avancerede pc højttalere med flere indgange og THX godkendte Raumfeld prisvindende højttaler system med indbygget streamer. Det var lige lidt læsestof....og inspiration. |
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Det der med fjernbetjeninger har jeg løsningen på: Lintronic boks + Beo4.
Efter jeg har købt det, brugger jeg kun min Beo4. Klaus |
|
audiogon
Pause fra forummet Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så er der også poineeren indenfor aktive og digitale højttalere, og de ses ofte i amerikanske film (i baggrunden)
|
|
mikl
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror at de bedste bud er en type son Argon DA2. En kompakt forstærker der har et par digitale og analoge input og er rimeligt no nonsense. Findes der ikke konkurrenter til DA2, der er en klasse eller to bedre? Alternativt vil jeg overveje en almindelig forstærker og en DAC.
At det er trådløst er netop ikke nødvendigt da det kommer til at stå lige op og ned af TV, Apple TV og blu-ray. Højtalerne kommer muligvis til at have lidt afstand, men de skal have kabelføring uanset om de er aktive eller passive. EDIT: Og tak for alle buddene!
Redigeret af mikl - 01-Oktober-2012 kl. 19:40 |
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |