|
Minimum mbps til streaming af full HD? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Nicoleif
Guld medlem Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
Emne: Minimum mbps til streaming af full HD? Sendt: 23-December-2009 kl. 10:47 |
||
Nogen der kan fortælle minimumskrav til streaming af 1080p materiale i internt netværk? Er 50 mbps nok?
Redigeret af Nicoleif - 23-December-2009 kl. 10:49 |
|||
deepmagic
Super bruger Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
Sendt: 23-December-2009 kl. 11:52 | ||
Mener jeg har læst et sted at man minimum skal have en 54 Mbit/s Men jeg vil da tror at man skal op over 100 Mbit/s hvis data skal leveres hurtigt nok.
|
|||
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106 Pioneer VSX-LX51 Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem PS3 40gb Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB) Logitech Harmony 895 |
|||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 23-December-2009 kl. 12:31 | ||
Kablet: 100 Mbit er tilstrækkeligt. Trådløst: glem det. Det er ikke nok at have den nødvendige hastighed (hvilket til HD video generelt kræver N wifi) i test. Du skal have denne hastighed hele tiden, og i praksis vil der være noget støj som kræver retransmission af pakker, og så vil du opleve klumper i datastrømmen. Det er ikke noget problem til almindelig websurfing, men til videoafspilning kan du se problemet, medmindre der er store buffers i afspilleren og overkapacitet på netværkets hastighed. Btw, jeg har set 1080p med alt fra 4 Mbps til 80 Mbps, og det er bitraten og ikke opløsningen som er afgørende for dine netværkskrav... |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 23-December-2009 kl. 12:50 | ||
Mvh
René |
|||
Nicoleif
Guld medlem Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
Sendt: 23-December-2009 kl. 12:58 | ||
JesperLund - i den tråd som Rhsin henviser til skriver du:
"Du finder ikke video streams over 50 Mbps". Så må 50 mbps (kablet, jeg kører via elnettet) være ok til full HD?
|
|||
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Sendt: 23-December-2009 kl. 13:16 | ||
ja største krav er STABILT net, derfor wifi af gamle 54mbit standart fejler, Draft-N kører perfekt alle HD streams men yder også mellem 7-12mb/sec.
|
|||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 23-December-2009 kl. 13:30 | ||
Jeg har nogle test cases > 50 Mbps, men ellers har du ret. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 23-December-2009 kl. 15:25 | ||
Så min erfaring viser at hvis det er full hd fra blu ray, så skal der et ethernet til, er det bare alm sd/hd og low quality full hd kan man godt bruge trådløst net hvis det er godt, eller en powerline... som også skal være i den gode ende.... og der må ikke være særligt meget der forstyrrer powerlinen feks forlængerledninger og andre tilslutninger/dåser og hastigheden rasler ned Redigeret af rhsin - 23-December-2009 kl. 15:26 |
|||
Mvh
René |
|||
Nicoleif
Sendt: 23-December-2009 kl. 21:25 | ||
Jeg har nu haft lejlighed til at afprøve mit tænkte setup (afspilning af HD 1080p via qnap & PCH A-100 med Wireless-N HomePlug AV 200 Wall Plug Ethernet Adapter) og det funger. Ethernet adapteren's web interface viser Transfer/receive rate på ca 75 mbps. Rhsin - forskellen på dit forsøg og så mit er at dine powerline nok har været g-standard og ikke n-draft som mine!
|
|||
rhsin
Sendt: 23-December-2009 kl. 21:42 | ||
Jeg kunne nu også sagtens afspille alm. 1080p full hd materiale via mine plk300 http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/PLK300 problemet opstod når det var "ægte" blu ray film lagt på NAS og afspillet via popcorn C-200, der hakkede den til trods for den ikke udnyttede den tilgængelige båndbredde (brugte kun ca. 60%), men såvel bitraten på billede og lyden er jo langt bedre på ægte blu ray så det er nok en del af forklaringen... ellers kørte min powerline da fint... syntes bare det er sjovere at lægge data på serveren fra stuen med 55mb/sec kontra 10mb/sec, også ville jeg have at blu ray kunne afspilles fra min NAS og det kan det nu
hvilken standard de er aner jeg ikke men de skulle kunne køre med 200mps hvilket dog er papirspecs
Tech Specs
Key Features
Redigeret af rhsin - 23-December-2009 kl. 21:46 |
|||
Mvh
René |
|||
Nicoleif
Sendt: 23-December-2009 kl. 23:41 | ||
Rhsin - hvad er bitraten af billed (og lyd) ved blu ray-afvikling? Jeg har ca 6-7mbps på billed ved afvikling af 1080p materiale (mkv-filer) målt af PCH A-100. Det smarte ved mine Wireless-N HomePlug AV 200 Wall Plug Ethernet Adapter er at de har antenner hvorved der etableres trådløst netværk fra enhederne.
|
|||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 24-December-2009 kl. 00:47 | ||
http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc#Software_standards
For Bluray er ovenstående regler gældende, men for reencodes er der ikke nogen specifikke regler. Her er der op til den der reencoder og hvilke settings der benyttes. Typisk vil reencodes være omkring 10-12mbps i gennemsnits bitrate for at de passer i størrelse til en DVD9, men da der benyttes variabel encodning kan der være spikes op til omkring 30-40mbps i krævende action scener. Hvis den der har encodet det ved hvad han laver vil han i encoderen begrænse disse spikes til de samme standarder som gælder for Bluray (for at sikre at de kan afspilles på disse hardware afspillere som er designet efter disse standarder), og derved bør det aldrig overstige de 40mbps, men man ser encodninger fra mindre kyndige som spiker langt over 40mbps, ja helt op til 80-100 mbps er set - og samtidig ofte med andre encodnings indstillinger der ikke overholder de gældende bluray og hdtv standarder (eks. brug af for mange ref.frames). Det er encodninger som disse der typisk giver problemer dels for afspillerne selv, men også for den tilgængelige netværks båndbredde.
Men under normale omstændigheder bør et stabilt netværk der ikke dykker under 60-70mbps kunne klare alle "ordentlige" HD encodninger og rå bluray
Jeg læste iøvrigt lige idag om en der har målt 80mbps overførselshastighed med det N-draft mini pci wifi kort der sælges til C-200. Så hvis ellers ens miljø er stabilt og der ikke er for meget støj der kan genere den trådløse forbindelse, burde dette være tilstrækkeligt til selv bluray streaming.
|
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |