recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Minimums krav til High Def video?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMinimums krav til High Def video?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Megamaximester Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Minimums krav til High Def video?
    Sendt: 05-September-2007 kl. 12:16

Hej folks!

Jeg har en Pioneer 42" XDE436 plasma skærm med opløsning 1024X768. Jeg har pt. tilsluttet min gamle pc og vil prøve at køre noget HD film på den. Det går slet ikke. Den skal opgraderes. Vil gerne kunne køre både BluRAY (ikke 1.prioritet...går ud fra det er det format sammen med HD-DVD der trækker mest pc kraft?), H264, Windows HD, HD Xvid og hvad de nu allesammen hedder. Vil høre om der ikke er nogle minimumskrav til PCèn for at jeg er sikker på at den kører billederne flydende uden hakker eller andre irriterende elementer. Hvad skal bundkortet kunne ? Hvor kraftig skal processoren være ? Hvor meget RAM skal der i ? Jeg har et Geforce 7600/512MB grafikkort i forvejen, (Håber det kan bruges?). I og med at skærmen ikke kører FULL HD går jeg ikke ud fra at jeg skal op i en meget kraftig maskine eller hvad?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 12:30

Prøv at læse nogle af de efterhånde enorme informationer omkring netop dette her på forumet. Det er meget nemmere end at vi alle sidder og gentager de samme spørgsmål og svar hele tiden

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 12:32
Ok. Tak. Prøver at hitte hoved og hale i alle de her tråde.  ;-)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 14:15

Jeg ved godt det ikke er nemt, fordi de netop er spredt fra alle vinde. Men på det seneste er der kommet utrolig mange forespørgelser på netop det samme. Så det må være muligt at kæde lidt af det sammen.

Sagt ganske kort, så skal du skele til graffikkort og/eller CPU. Det som er afgørende er, om dit grafikkort har hardware understøttelse for de film format du ønsker at afspille. Har det ikke det, så lægges afkodningen over på din CPU, og dermed kræver det en væsentlig hurtigere CPU. Hvis dit grafikkort derimod har hardware understøttelse, så kan du nøjes med en betydelig "mindre" CPU.

Så det er altså dit udgangspunkt!

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 14:40
Se det var noget "dansk" pc snak jeg kunne bruge til noget. (Er ikke just nogen haj til det her ).  Jeg har set på cyberlinks hjemmeside at der er nogle minimumskrav, og der står netop GeForce 7600 grafikkortet, og så står der diverse Core 2 Duo processorer. Tror jeg vælger Intel Core 2 Duo E6750 / 2.66 GHz Processor, og et motherboard der hedder "ASRock ConRoe1333-eSATA2 - bundkort - ATX - i945P". Rammen havde jeg tænkt mig skulle være Corsair XMS2 Xtreme / 2GB (2x1GB) / PC2 6400 - CL5. HDD,dvd drev og andre ting skulle jeg gerne kunne genbruge fra min gamle maskine. Da jeg mange gange laver flere forskellige ting samtidig, og gerne vil have det skal gå rimeligt hurtigt er det vel en meget fornuftig sammensætning ikke?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 14:55

Gforce7600 er mig bekendt ikke med hardware understøttelse af HD materiale. Men hvis du ikke skal bruge det, så er det fint nok.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 15:01
  • Intel 945/965 graphics
  • nVidia: GeForce 7600 GT, GeForce 7800 GTX 512, GeForce 7900 GX2, GeForce 7900 GTX, GeForce 7950 GX2

Dette er listen fra Cyberlinks hjemmeside. Det du mener er altså at jeg skal putte noget mere CPU kraft i når nu grafikkortet ikke understøtter det rent hardwaremæssigt? 

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 17:57

Bingo!

Men hvis det var mig der skulle vælge, så ville jeg vælge en lidt dårligere cpu og så et godt skærmkort ala. Gforce8500 (eller 8600).

Jeg bruger selv en Intel Core 2 duo E4320 på 1.8Ghz samt et Gforce 8600/Radeon HD2600XT. Begge kort med hardware understøtttelse for HD materiale. Det funger glimragende! (når altså softwaren understøtter grafikkortet ).

Skal du ikke afspille HD materiale, og har du ikke planer om det i fremtiden, så behold dit Gforce7600.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 20:31
Tak for rådet. Men nu har jeg Geforce 7600/512mb grafikkortet og har fået det gratis, så jeg prøver at se hvor meget det kan trække inden det giver op. Tager ind til min lokale PC pusher i morgen og får ham til at brygge det sammen. Alt andet lige tror jeg at Core 2 Duo E6750 / 2.66 GHz Processoren vil hjælpe mig når jeg både skal have bittorrent klient kørende, samtidig med at jeg skal brænde dvd skiver og tjekke mail og køre adaware eller spybot samtidig.....    vender tilbage med en update når jeg har fået det til at spille... 
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:11
Så kom det nye isenkram i !   Udover jeg havde glemt at lave diverse back ups inden jeg fik det nye hardware i, ser det ud til at fungere rigtig godt endda! Har downloadet nogle forskellige klips fra Windows High def content siden i 720p og 1080p, og der bruger den max 25% af processorkraften, selvom f.eks Azureus kører i baggrunden.Det kører fint og flydende. Der skal lige nogle finjusteringer til, men alt ialt er jeg meget tilfreds. Men går ud fra at den ultimate prøve kommer når jeg engang får købt et bluray drev med en bluray skive der kører høj bitrate ??? Har også godt læst mig frem til at et sample klip ikke er det samme som en hel film. Men indtil videre fungerer det over al forventning. Meen jeg havde også allieret mig med en af vennerne der har den tekniske snilde.   Vender tilbage med mere info i løbet eller efter weekenden.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu