|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Nickell ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() Sendt: 13-Marts-2008 kl. 14:00 |
|
Hej alle, jeg håber ikke at denne tråd ligner de foregående for meget, havde ellers kigget forummet igennem.... Skal have ny studiepc, og den skal ikke kunne spille spil. Så har kig på de her smarte tynde pc'er. |
||
| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750 | Technics SL1210 MKII | Panasonic DMP-BD 60 | Xbox 360 Slim |
||
![]() |
||
Nickell ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() |
|
*BUMP* Ingen der noget at sige omkring disse maskiner? |
||
| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750 | Technics SL1210 MKII | Panasonic DMP-BD 60 | Xbox 360 Slim |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Mener ikke der er tunere i nogen disse maskiner? |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
mchris ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 89 |
![]() |
|
Jeg sidder ved en ACER nu, og den har fungeret upåklageligt i 3 år nu. Til gengæld har vi i familien lige fået en ny acer (tror den hedder 5315 til sidst) den er leveret med VISTA og kan slet ikke trække det, den er ufattelig langsom, den minder lidt om den første acer du linker til, den ville jeg holde mig fra.
|
||
Pioneer vsx 1016
Philips PF9731D SonyPS3 Panasonic TH-37PX70 4 stk. podspeakers Gale 10" sub 2 stk. Dali Concept 8 Dali Motif KISS VR-558 Nintendo WII |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Vista er og bliver noget bras der ikke kører optimalt på noget som helst. Det er næsten ligegyldigt hvor kraftige hardware specs man har - så halter den stadig i forhold til eks. XP - men skal man endelig køre Vista så skal man have mindst en god Intel Core2 Duo - og masser af ram. Glem AMD i denne sammenhæng (undskyld til AMD fans) Har du noget helt specielt du skal bruge Vista til ? Ellers så er mit råd glem Vista og installer en XP istedet og køb en laptop baseret på Intel Core2duo (Centrino) hellere end AMD |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej alle, jeg må hellere udtrykke mig klarere... Min nuværende samleselv pc er gået i stykker. Og der er efterhånden for mange problemer med at skulle finde ud af hvilken del der er gået i stykker, for derefter at skulle undvære fx. mit grafikkort i 3 måneder... derudover er pc-netto gået konkurs, godt nok modtager de stadig ting til reperation, men jeg skal ikke have noget klinket der... I Aceren er der hybridtuner, så jeg er vel dækket ind uanset hvad. Men jeg skal pt. bruge den til kabel tv. Der skal ikke sættes andre ting i, den skal bare fungere her op til min vigtige musikeksamen... :) Ang. AMD og Vista, så er jeg overbevist om at Vista nok skal blive godt med den kommende SP1. Derudover har jeg oplevet maskiner som kørte godt med Vista, når man bare bruger svinet til de mest basale ting... 5200+ X2 (Dual Core) og 3 GB DDR2 ram burde kunne køre det optimalt, omend så må der tweekes lidt hist og pist :-) Hvis de ringer og siger jeg kan hente Acer'en til 5K imorgen, så gør jeg det... EDIT: Mediefunktionerne er underprioterede hos mig, da min eksamen er det eneste der tæller, men jeg ville bare lige høre jeres mening om maskinerne i den henseende... ;) Redigeret af Nickell - 16-Marts-2008 kl. 17:13 |
||
| 32" LG LC42
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Jeg har truffet en principiel beslutning om at der aldrig aldrig nogensinde kommer Vista i mit hjem, og derfor er jeg holdt op med at interessere mig for Vista. Det er muligt at du har ret i ovenstående, altså at så længe man bare bruger maskinen til basale ting så er en pæn hurtig dual core og 3 GB ram nok. Det er måske rigtigt, men med andre operativsystemer kan du lave "basale" ting med væsentligt mindre CPU og RAM. Problemet et selvfølgelig at du nærmest ikke kan købe færdige maskiner med XP længere, og hvem gider betale Micro$oft to gange? Men Vista breder sig som en pestsygdom.... jeg har lige købt et tastatur med PS2 interface, og der stod gud hjælpe mig "forberedt til Vista" på det... Med hensyn til Acer... det er sikkert udemærket, ligesom alle de andre mærker (HP, Packard-Bell, whatever). Langt hen ad vejen er det de samme standardkomponenter som sidder i maskinerne. Det vil sikkert irritere dig at der er sparet et par hundrede kroner på CPU køler, kabinetblæsere og at der ikke sidder en ordentlig PSU som Seasonic i maskinen. Men det gælder formentlig alle færdigtproducerede maskiner. Redigeret af JesperLund - 17-Marts-2008 kl. 00:48 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Lidt off-topic, men hvad skyldes dine negative bemærkninger om AMD? Er det kun Vista-relateret? |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
jeg mener bare ikke at AMD's Turion 64X2 Cpu'er er på højde med Intels Core2duo cpuer i performance - og med de krav Vista stiller så kan man aldrig få CPU kraft eller Ram nok
Redigeret af spawn - 17-Marts-2008 kl. 00:57 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
|
Hej Kan se at i bestemt ikke kan lide Vista. Kan i ikke være lidt mere konkrete, i hvilke tilfælde er det at Vista er dårligt ? Jeg har selv brug for at kunne køre lidt basale vindows programmer(netbank samt et par spil"Sims2"), så er nødsaget til at købe et vindows OS. Så valget står mellem XP, Vista 32 eller Vista 64. Alle de sjove/krævende billede/video programmer kører jeg under MAC OS. Maskinen har en 2,4 GHz Intel Core 2 Duo + 4 GB RAM. Så er Vista virkeligt så ringe, eller er det ok med de små krav jeg har ? |
||
![]() |
||
mchris ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 89 |
![]() |
|
Min oplevelse med vista er at den som udganspunkt starter et sted mellem 60-80 processer op på cpuén, det betyder den hele tiden skal bruge arbejdshukommelse. Meen hvis du skriver du har 4 gb. RAM, så burde det kunne lade sig gøre at trække det nogelunde tilfredsstillende.
|
||
Pioneer vsx 1016
Philips PF9731D SonyPS3 Panasonic TH-37PX70 4 stk. podspeakers Gale 10" sub 2 stk. Dali Concept 8 Dali Motif KISS VR-558 Nintendo WII |
||
![]() |
||
![]() |
|
En lille update, jeg regner med en anmeldelse af min maskine på et tidspunkt... Jeg valgte forresten Acer L5100 til 5K i Computercity... Acer'en kører helt fint, der har ingen problemer været med drivere eller andet i forhold til mine data ting. Maskinen er helt fin til alm. pc brug, og endda også som HTPC med det indbyggede Mediecenter. Dog er den ikke helt stille. Mine musikprogrammer som Reason 4.0 og Cubase trækker den eminent... + Dejligt lille og velfungerende maskine + Mediecenter funktion fungere glimrende og den medfølgende fjernbetjening er lækker + Masser af maskinkraft og dejlig stor harddisk, som er delt i to partitioner % Dårligt tastetur og mus % Ikke så støjfri som jeg havde håbet på % Der mangler en PS2-port omme bagpå % Slot-in drevet er lækkert, men har haft problemer med visse skiver Redigeret af Nickell - 26-Marts-2008 kl. 01:12 |
||
| 32" LG LC42
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |