|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Ja... hvor skal vi starte? For det første: hvorfor skifte når der findes et velfungerende alternativ Windows XP, som kører langt mere stabilt? Microsoft kan kun sælge Vista ved at fjerne XP fra hylderne (OEM markedet). Det stinker!! SP1 skulle være redningen for Vista, men SP1 har tilsyneladende gjort tingene værre!! Der kommer blogs med hints til afinstallation af SP1. Vil du gerne være betalende beta tester for Microsoft? Folk som opgraderede fra Win98 til WinME, der også bør glemmes, fik trods alt stort set samme produkt (kun lidt ringere). Hvorfor er det en naturlov at hvert nyt OS fra Microsoft skal have dobbelt så meget RAM, dobbelt så hurtigt CPU, etc som det forudgående? Ubuntu og andre Linux distros kan godt komme i nye versioner, som kan køre på dit gamle hardware. Sidst, men ikke mindst (for mig), har Vista nogle rigtigt ubehagelige aspekter med Digital Restrictions Management og Trusted Computing, hvor det sidste dækker over at du skal fratages retten til at bestemme over din egen computer. Læs eventuelt Peter Gutman's analyse af Vista. Jeg gider ikke betale for at Hollywood kan misbruge min computer som deres Video-on-Demand streaming platform. Så derfor: der kommer aldrig aldrig aldrig nogensinde Vista i mit hjem. ![]() Redigeret af JesperLund - 26-Marts-2008 kl. 02:11 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Du kan få et udemærket Logitech USB tastatur for <100 kr. Billige moatherboards sparer tilsyneladede PS2 porten, men det er ikke nogen stor ulempe. Sålænge BIOS understøtter USB er der ikke noget problem ved det. Larm = dårlig køling. Hvis der skal spares 500-1000 kroner, sker det på CPU køler, kabinetblæsere, strømforsyningen og kabinettet. Der er nok ikke anden løsning end at bygge selv (i et bedre kabinet end dit) eller købe standard produkter i 10.000 kroners klassen. Redigeret af JesperLund - 26-Marts-2008 kl. 02:07 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
[/QUOTE] Det manglende PS2 stik kan godt give visse problemer mht til PXE boot.. Det kan godt være at i ikke kan lide Vista, men det har da også visse fordele frem for XP.. + Hvem ønskede XP i sin tid? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |