recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mini-review - Eken M001 - Android tablet 7"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmini-review - Eken M001 - Android tablet 7"

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: mini-review - Eken M001 - Android tablet 7"
    Sendt: 08-Maj-2010 kl. 19:27
Opdatering:  30-maj-2010
mini-review  Eken M001.
Så kom min M001 ind af døren, og nu er den pakket ud og testet med diverse applikationer.
Så her er dommen om denne tidlige tablet af en AndroidOS baseret løsning.
 
Skærm: skærmen anbefales at anvendes med pen, da touch delen ikke altid lige er perfekt, og så kan man godt blive en del irriteret på enheden. men ellers er skærmen en god størrelse og virker fint selv når man læser DR.dk eller forum't her.
Da operativsystemet kun er OS 1.6, kan jeg ikke teste om det har multitouch , så ved udvidelse af billed skal man trykke på zoom knapperne.
Farverne virker også om som der på nogle tidspunker mangler nuancer, dog ikke generede men dog heller ikke super flot hele tiden.
 
Generelt brug:
Først må nævnes at strøm adapter som medfølger er 100-240v kompatibel, og med lidt snilde kan man sætte den direkte i ens kontakt, da flere andre fabrikanter nu laver adaptere til 110v stikket.
Når den skal starte op går der et minuts tid, og batteri er som bekendt ikke særlig godt, på kun 1600mAh / 7.4v (burde kunne skiftes ud, hvis man er bare lidt teknisk) Så de par timer som der flere steder er nævnt passer nok meget godt.
De applikationer som jeg har prøvet: Browser,DroidLive, OpenHome fungerede fint, kræver dog at man kopier apk filerne fra sin telefon over på SDkort og installerer dem derfra.
Hastigheden må jeg nok konkludere ikke er særlig hurtig og den virker men respons kan være lidt surt, når man har prøvet sin htc magic eller lign. så 350Mhz er nok den korrekt hastighed.
Skal man surfe, læse mails, streame musik(shoutcast) eller lign, så er den helt ok. den trådløse netværk fungerer fint her, og der er ingen udfald, det er dog inden 5-10meters afstand dette er prøvet. til at installere diverse programmer og hente fra nettet, kan SlideMe løse dette, da Market applikationen ikke virker på denne. SlideMe kan hente som apk fil og kopieres over på SDkort.
 
Lidt tekniske detajler:
Internt er der allokeret hele 150MB til rootfs og 150MB til data, som klart kan benyttes hvis en OS 2.x skulle komme til den, så opdelingen af flash er helt ok.
Den interne hukommelse er altså bedre fordelt end set på HTC magic/hero som de er, og udover disse partitioner så er der en seperat partition på 1.5GB til diverse, som jeg dog ikke ved hvordan udnyttes når OS ikke installerer på den partition. Men plads er der uden SDkort, altså..
Men kan tilslutte den til sin pc og kopiere direkte over på den interne hukommelse eller SDkort når dette sidder i. Tror at en opgradering til det nye OS 2.2(Froyo) vil kunne hjælpe meget på brugen som den er idag, da OS 2.2 er en del optimeret nu.
 
Konklusion/dom
Tror ikke den vil erstatte min telefon eller meget andet end lidt sofa surfing, men som streamer til anlægget vil jeg finde den anvendelig til de 600kr. Udover dette, så vil jeg nok ikke anbefale den til andet brug end websurfing eller mindre applikationer som ikke kræver meget cpu kraft eller mange operationer på skærmen da svartider jo halter lidt (især hvis OpenHome bruges).
Så 600kr kan jeg nok leve med men ser frem til de nye modeller i efteråret som kører med OS 2.x og har lidt ekstra cpu kraft. Er sikker på at Ipad nok er superior over især denne, men det var ikke formålet at sammenligne dem, bare at se om den på 7" vandt lidt mere brugbarhed, og jo, til få formål og det er så det.
 
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Har købt sådanne en på ebay, og tænkte om andre allerede havde købt sådanne en android tablet?
 
 
prisleje er 300-600 kr + 300kr fragt.
 
for en god ordens skyld , lægger jeg lige et billed på af modellen jeg har bestilt.
 
en link til youtube af ovennævnte model  LINK  og en i normal hastighed LINK
for de teknisk minded folk, så er her lidt info fundet omkring device't og folk som har undersøgt den nærmere.
 
LINK - Hardware check
LINK - xda developers forum og root'ing af denne tablet.
 


Redigeret af pendec - 30-Maj-2010 kl. 20:41
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 20:10
Du må gerne sige lidt om den når du har fåetden. Jeg synes den virker spænnende til at bruge til at søge efter opskrifter og lign. Den har et fint prisleje, men jeg frygter den er "for billig".

Man kan også få den i et pænere outfit (måske Apple skulle sagsøge..!?)



Så koster den 168 USD

http://cgi.ebay.com/600MHz-CPU-Google-Android-7-Netbook-Tablet-PC-UMPC-MID-/260598086108?cmd=ViewItem&pt=Laptops_Nov05&hash=item3cacdb39dc





Redigeret af Anima - 09-Maj-2010 kl. 11:53
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 20:51
jeg så godt den til $150+ , men specs er præcis de samme, så hvorfor betale $100 mere, når man kan få den til $50.. men ok, jeg lader høre fra mig når den engang dukker om om 2-3 uger, måske mere, da tolden nok også beholder den nogle uger..
 
men lidt spændende er det, hvis det altså ikke er en kopi også på navnet, så en website som nævner Android som China Android og ikke Google Android. så jeg håber da ikke der er for meget kopi over den.. for specs nævner da AndroidOS 1.6, og håber lidt man kan smide 2.1 på den.
 
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 22:30
lidt research og samtale med sælger, så er det en Google AndroidOS 1.6, og på andre sider, ser det ud til at den også klarer  WinCE og Linux Ubuntu, så en lille multios maskine.
 
Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 22:31
hvor finder du den til 50$ ??
Per Korshøj




Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 23:07
uhh, det ser godt ud, følger også lige med
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Per Korshøj Per Korshøj skrev:

hvor finder du den til 50$ ??
fandt den på ebay
 
søg på :   android tablet
 
og der kommer 100+ annoncer med salg, fra $41 til $200, min ramte $54 + $49 fragt.
 
Jeg kan tilføje at sælger tilbød mig at sende express fra kina , 3 dages fragt, for en merpris på $43 , det sagde jeg dog nej til.  Er det noget fis, så er tabet ikke alt for stort, og er den en success, så kan man roligt anbefale sælgeren og acceptere express til nye købere :-)
 


Redigeret af pendec - 08-Maj-2010 kl. 23:14
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 07:54
Den er nice og prisen er endnu bedre. Glæder mig til at høre en lille anmeldelse :)

Eneste negative jeg lige kan se er at den ikke har 3g. Men den vil udgøre en perfekt køkken computer / køleskabskalender.  
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 10:36
JEg gennemså ligeet par forhandlere for at se om der ikke var nogen som ville fremvise produktet, og minstanten om der ikke var bid. Denne sælger har både video og billeder af produktet i brug:

http://cgi.ebay.com/Google-Android-7-notebook-Netbook-Tablet-PC-UMPC-MID-/270575137196?cmd=ViewItem&pt=Laptops_Nov05&hash=item3eff88f1ac
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 11:39
@anima
du skal måske lige fjerne billed i dit 1. indlæg, for billed er nu fjernet og erstattet med noget spam.
 
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 12:29
lidt mere research.
 
- kun 2 timers batteri levetid.
- ingen bluetooth
+ god til billeder,surfing,mail .
- Android market virker ikke (kræver nok korrekt mobil info, så market kan se hvor den kommer fra, og det kan man ordne med MarketEnabler?)
- Applikationer fra nettet kan lægges ind, dog ses flere applikationer at have problemer med at være på hoved, og touchskærm modsat billed, så totalt forvirrende for brugeren.
 
ikke så mange plus'r endnu.. men det kræver vist man selv prøver den lidt.
jeg har formået at få en del sjove ting til at køre på telefonerne, som om ikke denne kan fixes en smule der også..
 
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 16:24
Til den pris kan man heller ikke forvente alverden :) Mon ikke diverse software problemer kan omgåes med lidt teknisk snilde. 

Men jeg ville da gerne give 500kr mere for android 2.1, market fra standard og måske bare 4-5 timers batteritid. Bare 256mb ram ville da også være lækkert.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu