recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Minitest Panasonic DMP BD10A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMinitest Panasonic DMP BD10A

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 10:24

Hej Hother

Tak for en fin mini anmeldelse og tillykke med den lille nye LOL

Med hensyn til 1080i og 1080p så er jeg også ret forvirret.  Jeg sidder med en Sony BDP-S1E og et Sony KDL-40W2000 og det kører fint 1080p mens BD afspilleren varmer op, men såsnart jeg ser en film skifter de til 1080i.  Og jeg ved ikke hvorfor og der er ingen muligheder for selv at vælge opløsningen - jeg har sat den til 24p og det kræver 1080p....

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 10:37
Hej MichaelS - takker så meget - jamen det lyder jo mystisk med omskiftningen, og umiddelbart kan jeg ikke give en forklaring på dette skifte. Tilgengæld har du jo så fornøjelsen med 24p sammen med Sony TV. Ser du egentlig nogen forskel i den sammenhæng? 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 11:13

Nej det har jeg ikke kikket specielt på, men det må jeg få gjort inden anmeldelsen kommer online (ca næste uge).

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 11:27
Glæder mig meget til at se din anmeldelse, som jo sikkert er en del mere omfattende end mine minitests 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
parasound Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2004
Point: 432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 11:47

Hej Hother

Som du sikke ved har jeg jo købt denne toshiba hdxe1 og efter langt tid er den endeligt sat til men hvordan er din sat op på set-up.

og nu har du jo begge formatter (hd-dvd/blu-ray) hvilken en syntes du bedste om og hvad med billede kvaliteten på dem begge hvorfor jeg spørge er at jeg da også gerne vil havde begge systemer men ved ikke hvilken blu-ray afspiller jeg skal købe

Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 11:50

Hej Hother

Tilykke med dyret, har også tænkt meget på at købe den, netop på grund af mit panasonic tv.Men jeg er bange for at jeg sælger mit tv, den vil slet ikke sammen med stofas samsung dekoder og en 50" skærm skal have digital billede.Og via min parabol kan jeg ikke se Sverige 1og 2  og dem ser jeg meget, så jeg har et lille problem, der ireterer meg meget, at jeg skal se analog tv det er for dårlig billede træls.

Hilsen Agger

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 12:27

Hej parasound - hvad mener du med "sat op på mit set-up?"

Altså der er ikke nogen forskel i billedkvaliteten som sådan mellem HD og Blu-Ray. At jeg så har haft væsentligt bedre billedoplevelser via HD DVD er en helt anden sag. Det skyldes valget af filmmateriale

Valg af Blu-Ray player - tja.... du har i realiteten 2 udgangspunkter. Du kan købe en afspiller nu med de begrænsninger der er f.eks. mht. tilslutning til internettet. Eller f.eks. købe den nye Pioneer Blu-Ray afspiller, som er forsynet med netadgang. Prisen for Pio´en dog noget pebret. Er du ligeglad med det interaktivemateriale via internettet vil jeg foreslå Pana BD10, som du kan købe på nettet hos Elgiganten  (4999.-kr). Fidusen her er, at der er firmware opdateringer tilgængelige som i realiteten bringer BD10 på omgangshøjde med BD10A. Alternativet er Samsung BD P-1000, som rent billedmæssigt er på højde med Pana´s udgaver. Samtidig giver Samsungen dig muligheder for via et indbygget slot at indsætte f.eks. memory-cards fra dit digitale kamera. Den mulighed har Pana´s modeller ikke. Omvendt - hvis du satser på 7.1 lyd, så er Pana´erne valget. Tilgengæld synes jeg generelt, at Samsungs fjernbetjening på visse områder er bedre end Pana´s. Der er ikke umiddelbart væsentlig forskel i loadingtime for de 2 fabrikater. Som du kan se er der lidt at tage højde for.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 12:33

Hej Agger - takker for lykønskningerne

Jamen dog. Hvorfor tror du, at det er TV´ets skyld, at du ikke kan benytte Stofa´s DVB-C. Du vil måske opleve de samme problemer med et andet fabrikat også. Måske er det Stofa der har problemet.

Uanset hvad, så er der jo ikke noget i vejen for at investere i en Blu-Ray afspiller. Den kan du jo benytte med hvilket som helst HD-TV

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 12:40

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Boogie - og mange tak for de venlige ord. Prisen - joh... men kvalitet har altså en pris, selv vi alle gerne "vil have det hele for det halve"

Jo jo da, meeen mon ikke den bliver en del billigere med tiden, den er jo lige kommet på markedet...

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 12:59
Hej igen Boogie - jamen vist bliver de da billigere over tid. Omvendt er der visse ting som jeg gerne vil opleve nu, og ikke ud i fremtiden
Til top
parasound Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2004
Point: 432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 13:00

Hej igen Hother

Det jeg mener med set-up er  hvis man gå ind i set-up menuen hvad har du sat dem til f.eks hdmi  osv.

Har desværre ikke nogen hd-dvd film endnu men har lige bestilt 2 stk til 499kr.- fragt 19kr.- lidt dyrt ikk men kan ikke vente med at se hd-dvd film på min toshiba hdxe1 ser nu en dvd film  og kan godt se lidt forskel på billede kvaliteten men det er ikke meget syntes jer (har en Diboss 40" max opløsning 1920x1080i) som min hdxe1 også er sat til

men Hother du må da havde nogen hd-dvd film som du gerne vil sælge ikk  da du vel har set dem og nu prøver blu-ray  så hvis du har nogen vil jeg gerne købe dem

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 13:10

Hej igen igen parasound - nå sådan - jo ser du, iflg. Spawn, så vælger mit Pana TV at bearbejde alle HD-signaler fra 1080p, og derefter nedscalere disse til 720p. Det betyder, at Blu-Ray afspilleren er sat til 1080p, HD E1 til 1080i (kan jo ikke højere), og min DMR EH57 også til 1080p. Ser ganske til forladeligt ud

Desværre har jeg ikke nogle HD DVD til salg pt. De HD DVD som jeg har nu er primært naturfilm, og de bliver ikke sat til salg. Faktisk er Blue Planet snart inbound. Men hvis du anskaffer dig en Blu- Ray afspiller kommer nok Kingdom of Heaven til salg inden så længe

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu