recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Minitest, Panasonic TX-p50VT20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMinitest, Panasonic TX-p50VT20

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Jeg blev lidt chokeret over det strømforbrug de målte (302W) det lyder af meget,

Mit 60" bruger "aldrig" over 400 W.

Det er kun kalibreret i brugermenuen med DVE og ISF Wiz. 
Kuro
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 12:00
Jeg blev chokeret, da en 42" G20 måles til ca. 185W (Kalibreret) så bør en ny 50" vel ikke bruge ret meget mere end lidt over 200W - Jeg er godt klar over at mit KRP500A sluger en del.
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 12:04
Jeg synes ikke testens formulering om strømforbruget er helt entydig: "Our equipment recorded a leap up to 302 W".

Som bekendt varierer strømforbruget på et plasmatv med hvor meget lys det skal generere på et givent tidspunkt. Hvis 302 w er det højeste de har målt, ligger gennemsnittet jo nok en del lavere, måske 225-250 w - det kunne være rart at få uddybet.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 15:51

Man kan ret sikkert ikke sammenholde testresultaterne for de to sites: Der står reelt set intet om, hvordan DigitalVersus måler strømforbruget - kun hvilket udstyr de anvender. Det samme gælder så vidt jeg kan se flatpanels.dk (de har lidt på deres site - men det er ikke specifikt nok til at bruge til sammenligning med andre testsites målinger - og det er retfærdigvis heller ikke hensigten).

Hvis man skal kunne sammenholde måleresultater, er man nødt til at blive enig om en standard. Til formålet er IEC 62087 defineret (og anvendes f.eks. af Samsung iflg. specs for B855):

"IEC 62087:2008(E) specifies methods of measurement for the power consumption of television sets, video recording equipment, Set Top Boxes (STBs), audio equipment and multi-function equipment for consumer use. Television sets include, but are not limited to, those with CRT, LCD, PDP or projection technologies"

og

"Clause 11 is newly added. It describes the methods for measuring On (average) mode television power. Annex B is newly added. It describes considerations for measuring On (average) mode television power. Annex C is newly added. It describes the video signals to be used for measuring On (average) mode television power."

EDIT: Fandt flatpanels.dk's beskrivelse af målemetode.

Redigeret af bantam - 26-April-2010 kl. 15:58
/lars
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 20:28

Jeg blev chokeret, da en 42" G20 måles til ca. 185W (Kalibreret) så bør en ny 50" vel ikke bruge ret meget mere end lidt over 200W - Jeg er godt klar over at mit KRP500A sluger en del.

Hvis vi antager, at hovedparten af effekten går til skærmen, synes jeg nu nok, at man kan forvente mere.

185 watt * 50^2 / 42^2 = 260 watt (cirka.)
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-April-2007
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Hvis vi antager, at hovedparten af effekten går til skærmen, synes jeg nu nok, at man kan forvente mere.

185 watt * 50^2 / 42^2 = 260 watt (cirka.)

Det har du helt ret i med udregningen, det bliver spændende at se resultatet når den bliver testet på flatpanels.
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
N4Ld3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2009
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 23:23
Havde overset at HDguru måler i ft lamberts. Men det giver da alligevel et nydeligt resultat
på 0,013 cd/m2. 
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

men hvis sortniveau er det eneste man går op i, så køb et lcd med local dimming.
der er bare andre ting som spiller ind, når man snakker om sortniveau.
shadow detail

Det er da dig selv som starter med at påpege sortniveau Question

I det hele taget kan jeg ikke forstå du har så travlt med at ned-sable/tone den her skærm, eftersom det ikke siger dig noget med TV.

Jeg er spændt på hvordan den performer især med 3D, herunder 3D spil via PS3.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

men hvis sortniveau er det eneste man går op i, så køb et lcd med local dimming.
der er bare andre ting som spiller ind, når man snakker om sortniveau.
shadow detail

Det er da dig selv som starter med at påpege sortniveau Question

I det hele taget kan jeg ikke forstå du har så travlt med at ned-sable/tone den her skærm, eftersom det ikke siger dig noget med TV.

Jeg er spændt på hvordan den performer især med 3D, herunder 3D spil via PS3.

nok fordi man har snakket om kuro i et halvt år.
og hvis den ikke er meget bedre end hvad g20 har af sortniveau.   
så er det da en skuffelse.  
hvis man gerne vil have 3D, ja så skal man kigge på denne model.
i følge dem som har set den i forhold til andre 3D tv.

men som sagt skal vi jo lige se en måling først og hvor man ved hvilket udstyr som bliver brugt.
Til top
Jeden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2010
Sted: Danmark
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 18:47
Jeg har et tilgodebevis på små 13000 til en expert butik. Jeg overvejer kraftigt at hoppe med på fælleskøbet og så bare betale differencen. Jeg ville bare gerne ha set flatpanels' test, men ud fra hvad jeg har læst rundt omkring tror jeg virkelig man får et top plasma tv 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Jeg har et tilgodebevis på små 13000 til en expert butik. Jeg overvejer kraftigt at hoppe med på fælleskøbet og så bare betale differencen. Jeg ville bare gerne ha set flatpanels' test, men ud fra hvad jeg har læst rundt omkring tror jeg virkelig man får et top plasma tv 
Hej og velkommen til recordere.dkTongue

lad mig sige det på den måde, jeg tror tror i det mindste nok på VT20 TV´et, at jeg bestilte både dette, og den matchende 3D BluRay afspiller tilbage i februarEmbarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jeden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2010
Sted: Danmark
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hej og velkommen til recordere.dkTongue

lad mig sige det på den måde, jeg tror tror i det mindste nok på VT20 TV´et, at jeg bestilte både dette, og den matchende 3D BluRay afspiller tilbage i februarEmbarrassed

Mange tak..

Jeg tror efterhånden også fuldt og fast på det. Det ender også med jeg køber det er jeg næsten sikker på. 
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu