|
Miraclebox 9 / Octagon 1028 m.fl. |
Besvar ![]() |
Side <1 1011121314 54> |
Forfatter | |
A.Morup ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lige lidt godt nyt herfra:
Det var ikke nordlyset - signalet har ikke været over 15% siden. I desperation tog jeg så antennekablerne ud og satte dem i igen og så var der 70-100% DVB-T kvalitet - mystisk! Enten har Miri ret - at nogle kabler har krydset, men ikke gør det efter min lille manøvre. Alternativt så kan det skyldes at jeg på min antenne modtager signalet fra både Hove og Gladsaxe på præcis samme frekvens, men med meget forskellige signalstyrker. Teorien er at Octagon'en fastholder det signal (den antenne) som den først for fat i - uanset om signalet er dårligt eller ej, hvorimod mit TV er klogt nok til at gå efter den bedst signalkvalitet. Grunden til denne teori er at jeg på mit TV kan se at jeg har ca. 15% på Hove og 99% på Gladsaxe, hvilket passer med det jeg har oplevet på Octagon'en... Og jeg håber jo bare på at undgå en RMA og få boxen til at virke! Problemet med deep standby og loop-through har jeg iøvrigt løst ved at sætte min Harmony One til at starte boxen (fra deep standby) sammen med TV'et. Jeg broger TV'ets tuner til danske kanaler og går kun på boxen for at se satellit TV eller optager dansk TV. Hellere bruge 20W for meget i 1-2 timer om dagen end 15W x 24 timer i døgnet. Jeg synes idéen er værd at overveje for jer derude med smarte remotes. Det betyder så også at jeg er "på" med det samme, når jeg skifter fra TV til Satellit. Eneste ulempe er 52 sekunders boot tid hvis jeg vil gå direkte på Octagon'en, men det er jo prisen for deep standby (og for at gå fra 15W til < 1 W)... Endeligt så sider jeg med et lille aspect-ratio problem, da Octagon'en på nogle sat-kanaler sender den irriterende "text-tv" stribe med til fjernsynet, der giver en smal linie med hvide prikker i toppen af billedet. Jeg har sat Octagon'en til altid at opskalere til 1028p, da fjernsynet ellers blinker ved kanalskift i dets forsøg på at finde den bedste aspect-ration (for hver kanal), men så opstår denne linie altså. Er ikke færdig med at forsøge mig frem... / Anders
|
|
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround |
|
![]() |
|
Sschmidt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 379 |
Vil det sige boxen har problemer med at udsende 1080p eller native, som jo vil være de to mest almindelige output-opløsninger at bruge?
Mvh Steen |
|
![]() |
|
A.Morup ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
Native og 1028p virker fint, men mit TV prøver at autotilpasse aspect ved hvert kanalskift ved native og ved 1028p kommer der lidt for meget billede med på nogle kanaler. Problemet er i samspillet med TV og Octagon, men jeg tror jeg kan løse det med den rette kombi af indstillinger...
Mvh Anders |
|
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Hej Anders Prøv at slå auto-funktionaliteten fra på TV, og lad Octagon styre aspekt ratio. Det fungerer perfekt hos mig - men der kan selvfølgelig være nogle af satellit-kanalerne, der opfører sig lidt for specielt....
|
|
miri
|
|
![]() |
|
Sschmidt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 379 |
1028p? Du mener ikke 1080p?
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Jeg mener at Boxer kun virker fint på DVBT bokse når du bruger deres CA modul, så kunne det ikke være de mener at det virker, når CA modul sættes i boksen? har ikke hørt om nogen emu eller andre soft løsninger som kan bruge smart card løsninger til at læse boxer's NDS kort revision. selv ikke på dreambox 8000 eller abcom 9000 som har dvbt løsninger.
|
|
![]() |
|
Dr. Jones ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
Du har helt ret. Jeg har fået et svar mere fra dem, hvor de netop skriver, at det kræver CA-modul. Miri og jeg har drøftet muligheden for at teste det (med mit ekstrakort), men da ingen af os har et ekstra CA-modul liggende, bliver det ikke lige nu...
|
|
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2 · Arion AC-9410PVR HDMI · Philips BDP 7500 |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Nu har jeg testet lidt med et CAM, og Boxer virker. Desværre tyder det på, at det kun er muligt at dekryptere en Boxer-kanal ad gangen, dvs at man ikke kan optage en Boxer kanal, og se en anden samtidig.....
EDIT: - og Boxer filer kan afspilles på PC (efter turen i TS-Doctor) Redigeret af miri - 04-Oktober-2011 kl. 20:36 |
|
miri
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
det er standard for alle CA moduler, er det ikke tilfældet, så er der en software løsning bag det, og det er svært når det er CA modul som styrer kommunikationen og leverer informationen. du skal have en software løsning med smartcard læser på plads, og den findes desværre ikke til den type revision af NDS som boxer bruger (ihvertfald ikke sidst jeg checkede og når man søger på google) |
|
![]() |
|
Vantage kan dekryptere 2 kanaler af gangen med ét CA-modul, men ind imellem går maskinen i hak når den er i gang med det. Det kræver åbenbart lige til den høje side af CPU'en at gøre det.
Mvh Steen |
|
![]() |
|
Det her med TS-doctor; er det nødvendigt ligegyldigt hvad der skal afspille filen bagefter, sålænge det ikke er boksen selv? Her tænker jeg på hvis boksen ligger filen på en NAS, og så et TV eller en mediaplayer (HD-Homerun eksempelvis) afspiller det via DLNA?
Mvh Steen |
|
![]() |
|
Som det er nu, så skal TS-Doctor bruges ved optagelser med HE-AAC... Jeg har ikke stødt på nogle afspillere, der selv kan gennemskue den fejlagtige registrering af audio-PID.
|
|
miri
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 1011121314 54> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |