recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mirai - nogen erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMirai - nogen erfaringer?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Fryd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Mirai - nogen erfaringer?
    Sendt: 11-Januar-2007 kl. 19:36

Er der nogen med erfaringer vedr. mærket: MIRAI?

Vist nok et mærke fra en producent af paneler til mange andre mærker

overvejer dette tv - hvad synes i om specifikationerne i forhold til pris? (kontrasten 1200:1 -tror ikke det fremgår

http://hifisalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=2179 17&SamleMenuID=&gruppe=113&Extended=1&SiteID =3&serie=&producent=Mirai

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 19:38
Det er og bliver et billigt og dårligt klon-TV, ligemeget hvordan men vender og drejer det. Nogle vil måske kunne se sig tilfredse, men hvis man er ude efter bare et hint af kvalitet, så er det ikke det rette 'mærke' at gå efter.
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 20:08

Hej.

Erfaringer har jeg ikke, men så vidt jeg ved, er det nu ikke "klon-produkter" de sælger, men derimod deres egne hjemmelavede varer.

Det er da muligt at en "kendt mærkevare" er bedre, men jeg ved ikke om de er det... Men jeg ved at "mærkevaren" sikkert er minimum dobbelt så dyrt... Spørgsmålet er så om den samme mærkevare så også er dobbelt så god.

Har dog hørt dem omtalt nogle gange, og har ikke hørt noget direkte dårligt om dem... De lave priser skal ses i lyset af, at de er nye på det europæiske marked.

Nå men, her er et link til danske hjemmeside.

http://www.mirai.eu/Danmark

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Erfaringer har jeg ikke, men så vidt jeg ved, er det nu ikke "klon-produkter" de sælger, men derimod deres egne hjemmelavede varer.

Det er stadig uden tvivl 'klon-kvalitet', uanset hvordan de nu har arrangeret strukturen i forretningen.

Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Det er da muligt at en "kendt mærkevare" er bedre, men jeg ved ikke om de er det... Men jeg ved at "mærkevaren" sikkert er minimum dobbelt så dyrt... Spørgsmålet er så om den samme mærkevare så også er dobbelt så god.

Mærkevaren er da helt sikkert ikke dobbelt så dyr. Højest et par tusinde mere, med væsentligt bedre kvalitet som pay-off.

Redigeret af Naiera - 11-Januar-2007 kl. 21:45
Til top
newpower Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Juni-2006
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Fryd Fryd skrev:

Er der nogen med erfaringer vedr. mærket: MIRAI?

Vist nok et mærke fra en producent af paneler til mange andre mærker

overvejer dette tv - hvad synes i om specifikationerne i forhold til pris? (kontrasten 1200:1 -tror ikke det fremgår

http://hifisalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=2179 17&SamleMenuID=&gruppe=113&Extended=1&SiteID =3&serie=&producent=Mirai

Prøve at læse her http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=6035

Hilsen

NewPower

Til top
Fryd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 04:44
linket virker ikke
Til top
Fryd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 04:48

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er og bliver et billigt og dårligt klon-TV, ligemeget hvordan men vender og drejer det. Nogle vil måske kunne se sig tilfredse, men hvis man er ude efter bare et hint af kvalitet, så er det ikke det rette 'mærke' at gå efter.

TDC skriver faktisk, at producenten er verdens tredje største producent af LCD

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 08:26

Ingen direkte erfaringer... Men jeg har hørt, at de, i forhold til pris, skulle være gode!

Som du selv antyder, har TDC dem vistnok i nogen af deres butikker. Kan dette ikke passe, har da set dem i deres kataloger... Så stik da ind i en TDC butik og se, om det kan bruges

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2007 kl. 09:17

I Kina findes blandt meget andet verdens største produdenter af Scootere/Knallerter - de fleste af disse er så dårlige at de af sikkerhedsmæssige årsager slet ikke kan godkendes til salg i Europa.

Blot for at illustrere at mængde ikke har nogen sammenhæng med kvalitet - slet ikke når vi taler om produkter fra Asien som alene i kraft af befolkningstal er blandt de største producenter af alting, og det meste i dårlig kvalitet så det kan sælges til priser hjemmemarkederne har råd til.

Samtidig er panelet blot en meget lille del af den samlede mængde der bestemmer kvaliteten af et TV, det er al den omkringliggende elektronik, billedbehandlingskredsløb, scalere osv. der i højere grad bestemmer resultatet. Dette er selve motoren der behandler inputtet og optimerer det inden det sendes videre til selve panelet. Disse dele udvikles ofte af A-varemærkerne selv, eller der benyttes kvalitetskomponenter fra andre underleverandører der er eksperter på disse områder. Så selv om mange A-varemærker måske køber selve panelerne til deres billigere modeller fra Mirai kan det færdige TV alligevel sagtens blive langt bedre end de TV Mirai selv fremstiller af de samme paneler med dårligere elektronik/billedmotor.

Mirai producerer udfra princippet om rimelige priser og store mængder, og sælges sikkert også under andre klonnavne i de store varehuse - de producerer ikke udfra optimering af eller konkurrence på kvaliteten.

Så jeg er enig med Naiera og andre når der siges at det ikke er lige Mirai man skal kigge efter hvis man leder efter bedste kvalitet, men når det er sagt skal man altid huske på at pris også er en kvalitet i sig selv og køberes behov (og økonomiske muligheder) er meget forskellige.

Til prisen på 5.250,- tror jeg bestemt ikke du finder noget bedre 32" LCD tv end det Mirai DTL-732V300 der linkes til, og det kan sikkert opfylde kravene til en meget stor gruppe af købernes behov ganske udmærket.

Men sørg for at købe det et sted med returret, hvis det viser sig ikke at kunne leve op til behovene.

vh
spawn

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Fryd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 08:40

Tak for et godt indlæg SPAWN

Jeg har lige en ekstra vinkel, som jeg håber du vil give din kommentar til.

Den omtalte model findes i præcis samme udgave til 4.843,00 kr. - dog uden digital tuner - DVB-T tuner.  Er det god ekstra pris at investere for denne funktion? - eller når disse indbyggede tunere at blive forældede, før der rigtig kommer gang i digitalt tv?

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 10:23
Det kommer an på hvordan du får dit signal, DVB-T kan kun modtage fra alm. antenne og ikke via kabel tv.
Til top
Fryd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 10:54
Altså jeg får det jo via vores antenneforening i Odense (ikke TDC)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu