|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Fryd ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 11-Januar-2007 kl. 19:36 |
|
Er der nogen med erfaringer vedr. mærket: MIRAI? Vist nok et mærke fra en producent af paneler til mange andre mærker
overvejer dette tv - hvad synes i om specifikationerne i forhold til pris? (kontrasten 1200:1 -tror ikke det fremgår |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12444 |
![]() |
|
Det er og bliver et billigt og dårligt klon-TV, ligemeget hvordan men vender og drejer det. Nogle vil måske kunne se sig tilfredse, men hvis man er ude efter bare et hint af kvalitet, så er det ikke det rette 'mærke' at gå efter.
|
||
![]() |
||
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
|
Hej. Erfaringer har jeg ikke, men så vidt jeg ved, er det nu ikke "klon-produkter" de sælger, men derimod deres egne hjemmelavede varer. Nå men, her er et link til danske hjemmeside. |
||
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12444 |
![]() |
|
Det er stadig uden tvivl 'klon-kvalitet', uanset hvordan de nu har arrangeret strukturen i forretningen.
Mærkevaren er da helt sikkert ikke dobbelt så dyr. Højest et par tusinde mere, med væsentligt bedre kvalitet som pay-off. Redigeret af Naiera - 11-Januar-2007 kl. 21:45 |
||
![]() |
||
newpower ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
|
Prøve at læse her http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=6035 Hilsen NewPower |
||
![]() |
||
Fryd ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
|
linket virker ikke
|
||
![]() |
||
![]() |
|
TDC skriver faktisk, at producenten er verdens tredje største producent af LCD |
||
![]() |
||
ZkiiFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
|
Ingen direkte erfaringer... Men jeg har hørt, at de, i forhold til pris, skulle være gode! Som du selv antyder, har TDC dem vistnok i nogen af deres butikker. Kan dette ikke passe, har da set dem i deres kataloger... Så stik da ind i en TDC butik og se, om det kan bruges |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
I Kina findes blandt meget andet verdens største produdenter af Scootere/Knallerter - de fleste af disse er så dårlige at de af sikkerhedsmæssige årsager slet ikke kan godkendes til salg i Europa. Blot for at illustrere at mængde ikke har nogen sammenhæng med kvalitet - slet ikke når vi taler om produkter fra Asien som alene i kraft af befolkningstal er blandt de største producenter af alting, og det meste i dårlig kvalitet så det kan sælges til priser hjemmemarkederne har råd til. Samtidig er panelet blot en meget lille del af den samlede mængde der bestemmer kvaliteten af et TV, det er al den omkringliggende elektronik, billedbehandlingskredsløb, scalere osv. der i højere grad bestemmer resultatet. Dette er selve motoren der behandler inputtet og optimerer det inden det sendes videre til selve panelet. Disse dele udvikles ofte af A-varemærkerne selv, eller der benyttes kvalitetskomponenter fra andre underleverandører der er eksperter på disse områder. Så selv om mange A-varemærker måske køber selve panelerne til deres billigere modeller fra Mirai kan det færdige TV alligevel sagtens blive langt bedre end de TV Mirai selv fremstiller af de samme paneler med dårligere elektronik/billedmotor. Mirai producerer udfra princippet om rimelige priser og store mængder, og sælges sikkert også under andre klonnavne i de store varehuse - de producerer ikke udfra optimering af eller konkurrence på kvaliteten. Så jeg er enig med Naiera og andre når der siges at det ikke er lige Mirai man skal kigge efter hvis man leder efter bedste kvalitet, men når det er sagt skal man altid huske på at pris også er en kvalitet i sig selv og køberes behov (og økonomiske muligheder) er meget forskellige. Til prisen på 5.250,- tror jeg bestemt ikke du finder noget bedre 32" LCD tv end det Mirai DTL-732V300 der linkes til, og det kan sikkert opfylde kravene til en meget stor gruppe af købernes behov ganske udmærket. Men sørg for at købe det et sted med returret, hvis det viser sig ikke at kunne leve op til behovene. vh
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for et godt indlæg SPAWN Jeg har lige en ekstra vinkel, som jeg håber du vil give din kommentar til. Den omtalte model findes i præcis samme udgave til 4.843,00 kr. - dog uden digital tuner - DVB-T tuner. Er det god ekstra pris at investere for denne funktion? - eller når disse indbyggede tunere at blive forældede, før der rigtig kommer gang i digitalt tv?
|
||
![]() |
||
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
|
Det kommer an på hvordan du får dit signal, DVB-T kan kun modtage fra alm. antenne og ikke via kabel tv.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Altså jeg får det jo via vores antenneforening i Odense (ikke TDC)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |