recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mirror/backup software NAS->PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMirror/backup software NAS->PC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Emne: Mirror/backup software NAS->PC
    Sendt: 09-September-2010 kl. 13:57
Hejsa gruppe.

Der findes som bekendt meget spejlings/backup software på markeddet. Mit problem er, at jeg endnu ikke har fundet noget software der kan lave en spejling eller backup af filer/mapper FRA min NAS TIL min PC.

Jeg ønsker dette da jeg laver online backup af min PC, men ikke laver nogen form for backup af min NAS. Desuden er der fælles dokumenter på NAS, som både min kone og jeg redigerer i.

Findes der noget software der kan håndtere spejling/backup på denne "omvendte" måde? 

Hilsen

Jan
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 14:29
Jeg har brugt CopyTo i årevis til at synkronisere mellem to maskiner over nettet (hvilket vel svarer til synkronisering med NAS) og til synkronisering med eksterne drev. Programmet er ikke gratis men dog billigt (15 Euro) og kan afprøves gratis før man køber. CopyTo kan dog ikke kopiere filer som er låst fordi de er åbne.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2007
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Jeg har brugt CopyTo i årevis til at synkronisere mellem to maskiner over nettet (hvilket vel svarer til synkronisering med NAS) og til synkronisering med eksterne drev. Programmet er ikke gratis men dog billigt (15 Euro) og kan afprøves gratis før man køber. CopyTo kan dog ikke kopiere filer som er låst fordi de er åbne.

Det lyder spændende - det vil jeg da tage et kig på Tongue
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 15:53
hvad er det for en NAS? for feks synology har sådan software indbygget, så er det bare at sætte en smb eller rsync server op på pcen
Mvh

René
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

CopyTo er per 1. oktober 2010 blevet gratis (Freeware):

http://www.kish-d.com/download.htm

Redigeret af DrageMester - 05-Oktober-2010 kl. 12:07
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu