|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sdkmfr ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2007 Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 11-Marts-2008 kl. 10:43 |
Hej, jeg benytter Floppy d-tv på min XP-MCE med Yousee. Den har fungeret upåklageligt i et par måneder nu, men i går(eller forgårs) mistede jeg tv-signalet på TV3, Discovery, SVT1, SVT2 og et par stykker andre, som ligger på samme Mhz (480 eller 481 mener jeg det er). Hvad skal jeg gøre? Jeg har forsøgt at scanne efter nye kanaler uden at de kom med igen. Jeg har naturligvis haft PC'en slukket helt og genstartet.
Redigeret af sdkmfr - 11-Marts-2008 kl. 10:43 |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
hmm har godt nok ikke floppydtv, bare analog tuner i min HTPC, men jeg mistede også alle kanaler i går på min XP MCE., måtte søge efter dem igen og fandt dem også.. det har jeg nu aldrig prøvet før. Redigeret af Pizzabager - 11-Marts-2008 kl. 12:38 |
|
![]() |
|
KasperM ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Oktober-2004 Status: Offline Point: 99 |
![]() |
Jeg har været ude for det samme et par gange nu. Det er altid DR2 og Discovery HD, som ryger hos mig (muligvis også et par andre, som jeg ikke lige kan huske, fordi jeg aldrig ser dem). Jeg har ikke rigtig haft tid eller gidet at gøre noget ved det, men måske der skal en driver opdatering til? |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad har du gjort de par gange det er sket? Jeg har forsøgt at scanne efter nye kanaler, men uden held. |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Underligt, jeg oplever også at min TV3 er væk. Regnede bare med at den havde flyttet plads, havde tænkt mig at scann igen snarest. Sletter du alt, inden scan eller søger du bare efter nye ? Jeg plejer nemlig at slette alt og søge igen. Det har før hjulpet langt bedre, end bare at søge oveni... |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har indtil videre kun scannet efter nye kanaler. Hvilken metode bruger du til at slette alt inden du søger igen? |
|
![]() |
|
KasperM ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Oktober-2004 Status: Offline Point: 99 |
![]() |
Jeg har haft slettet alle kanaler og så scannet hele skidtet ind på ny. Jeg gider bare ikke er rigtig at gøre det mere, så jeg slår gerne over på tv'ets analoge tuner |
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg scannet alle frekvenserne igennem med FireDTV Viewer, og den har ikke noget problem med at finde Discovery og de andre mistede kanaler. Men det afslørede også at lige præcis denne "klump" kanaler (Discovery, TV3, TCM...) nu sidder på 594 mhz, og ikke 490 mhz som Windows MCE tror. Hvad skal jeg gøre for at få MCE til at genfinde kanalerne på 594 mhz? Jeg kan jo ikke slette kanaler i MCE, og hvis jeg scanner efter nye kanaler, så finder den ikke noget. |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Kan du ikke vælge slet alle ? Eller noget i den stil ?' Jeg har altid ryddet komplet op i kanalerne hver gang jeg ville søge efter nye. Det er længe siden og kan ikke huske knappens navn, men det er i mce tv interfacet.. kan ikke forstå du ikke har den mulighed. Hvad hvis du nu bare konfigurerer din tuner helt fra bunden af, med mce guiden, så sletter den ihvertfald alt. Ellers kan du jo prøve at spørge digital-everywhere... Nu har du ihverfald fået vagt min nysgerrighed, så nu skal jeg hjem og prøve at tune ind på min manglende TV3. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har søgt lidt på nettet, bl.a. hos Digital-Everywhere, og der er nogle forslag om at gennemføre en "Nulstil KanalIndstillinger" (eller sådan noget lignende) inden man scanner igen. Der er også et forslag om at anvende flg. utility http://www.salloway.org.uk/mediacenter/util/index.htm#config Jeg skal prøve begge dele i aften. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg valgte "slet alle" inden jeg scannede igen og fandt tv3 på ny, så mit funker fint. Jeg har dog også Vista, og du xp, måske den har et problem med den nye kanalplacering.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |