recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mister adgang til NAS når min AC Ryan kører?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mister adgang til NAS når min AC Ryan kører?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
S-Andersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mister adgang til NAS når min AC Ryan kører?
    Sendt: 05-Februar-2012 kl. 20:25
Hej Alle.

Jeg har en Synology ds211 og en AC Ryan PlayON HD Mini2. Når AC Ryan bruger NAS'en kan den ikke findes som netværksdrev på min PC? Problemet er først opstået efter jeg fik den AC Ryan på netværket, før det har min NAS altid dukket op som netværksdrev. Dette er ret belastende da jeg ikke kan bruge den, når fx. den bedre halvdel ser noget i stuen og jeg arbejder på min PC? Nogen der ved hvad der sker?

På forhånd tak.

Mvh. Søren
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 20:57
Lige en tanke.... Der er ikke to enheder med samme IP adresse, vel?

BS
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 21:03
Nope, alle enheder har forskellige. Men har lidt tænkt at det måske kan skyldes de bruger samme login? Tænker at oprette en seperat bruger til min AC Ryan på NAS'en?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 11:19
Problem løst: Oprettede en seperat bruger til min AC-Ryan, loggede på med den i stedet, og problemet er nu løst. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 22:31
Troede jeg så, men problemet er der stadig, hvis min PC får fat i NAS'en som den første er der ingen problemer, men hvis først AC Ryan er på, så er der bare ingen kontakt, nogen gode forslag?
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2009
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 23:09
har du slå nas funktionen til i ac ryan enheden?
det kan være at ac ryan enheden tvinger sig til at være upnp master.  
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 23:14
Hvor slår man den til henne? Kører ikke via uPnP, men via workgroup.
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2009
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 23:26
du skal slå den fra. men kan du tilgå den nas \\*
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 00:07
Jeg er ikke rigtig med? Kan du forklare det lidt mere jordnært?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu