recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mister forbindelsen på min denon 2312 ved film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mister forbindelsen på min denon 2312 ved film

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mitsu2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mitsu2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: mister forbindelsen på min denon 2312 ved film
    Sendt: 22-November-2013 kl. 22:32
Hej jeg har over meget lang tid oplevet når jeg ser film igennem en mediaboks eller spiller på min ps3 som er tilsluttet til min denon og fra den et 10m hdmi kabel(ik det dyreste) tilsluttet til mit tv, så blir skærmen sort og skr ingen forbindelse, men der er stadig lyd men bare ingen billede, og den kan gøre det en 2-4 gange, hvor jeg hver gang skal trykke hen til en anden source, og så tilbage igen der hvor jeg har tilsluttet mediaboksen eller ps3 på denonen, men jeg kan også nøjes med at slukke og tænde mit tv så kommer det også tilbage igen, så håber på der måske sidder nogle der har en fornuftig forklaring på mit trælse problem??
ps skal lige siges at hvis jeg ser normal tv og har lyden igennem forstærkeren så oplever jeg ingen problem,det er kun når jeg spiller eller ser film

Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 22:44
Prøvet med et andet kabel, for at udelukke den fejlkilde?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
mitsu2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mitsu2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 13:17
nej det har jeg ik men det var en mulighed :) men håbede lidt på det måske var en naturlig forklaring på det hele inden jeg prøver med et andet kabel :)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 14:22
10 meter dårligt kabel er en naturlig forklaring

det er også det "billigste" måde at teste på ved at købe / låne et andet kabel
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 13:46
hej
hvis du bor i nærheden af Hørsholm, kan du godt låne et 10 kabel af mig, som du kan teste med.

Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2010
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 14:22
Oplevede lignende problem med mit Apple TV, og løsningen var, som de andre råder, et bedre HDMI kabel
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2006
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 14:25
Har noget lignende samme problem med ældre samsung tv, sony receiver og PS3, har prøvet flere forskellige HDMI kabler (1m længde) med samme resultat. Nogle gange går der lang tid mellem andre gange kan jeg se en film til ende uden problemer. 
Jeg har en ide om at det er HDMI handshake mellem receiver og TV der kikser. Spørgmålet er så hvordan løser man dette og kan det overhovedet løses uden at skulle anskaffe sig nyt udstyr?
Til top
mitsu2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mitsu2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 10:47
Jeg må prøve at se om jeg kan låne et kabel et sted, el tak indtil videre for jeres råd .. SL1000: tak skal du have men bor desværre i haderslev så det er lidt langt væk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu