|
mister forbindelsen på min denon 2312 ved film |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mitsu2 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2011 Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-November-2013 kl. 22:32 |
Hej jeg har over meget lang tid oplevet når jeg ser film igennem en mediaboks eller spiller på min ps3 som er tilsluttet til min denon og fra den et 10m hdmi kabel(ik det dyreste) tilsluttet til mit tv, så blir skærmen sort og skr ingen forbindelse, men der er stadig lyd men bare ingen billede, og den kan gøre det en 2-4 gange, hvor jeg hver gang skal trykke hen til en anden source, og så tilbage igen der hvor jeg har tilsluttet mediaboksen eller ps3 på denonen, men jeg kan også nøjes med at slukke og tænde mit tv så kommer det også tilbage igen, så håber på der måske sidder nogle der har en fornuftig forklaring på mit trælse problem??
ps skal lige siges at hvis jeg ser normal tv og har lyden igennem forstærkeren så oplever jeg ingen problem,det er kun når jeg spiller eller ser film |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøvet med et andet kabel, for at udelukke den fejlkilde?
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
mitsu2 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2011 Status: Offline Point: 9 |
nej det har jeg ik men det var en mulighed :) men håbede lidt på det måske var en naturlig forklaring på det hele inden jeg prøver med et andet kabel :)
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7254 |
10 meter dårligt kabel er en naturlig forklaring
![]() det er også det "billigste" måde at teste på ved at købe / låne et andet kabel |
|
![]() |
|
sl1000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Hørsholm, DK Status: Offline Point: 213 |
hej
hvis du bor i nærheden af Hørsholm, kan du godt låne et 10 kabel af mig, som du kan teste med. |
|
![]() |
|
jonas47 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 246 |
Oplevede lignende problem med mit Apple TV, og løsningen var, som de andre råder, et bedre HDMI kabel
|
|
![]() |
|
NFB1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-April-2006 Status: Offline Point: 190 |
Har noget lignende samme problem med ældre samsung tv, sony receiver og PS3, har prøvet flere forskellige HDMI kabler (1m længde) med samme resultat. Nogle gange går der lang tid mellem andre gange kan jeg se en film til ende uden problemer.
Jeg har en ide om at det er HDMI handshake mellem receiver og TV der kikser. Spørgmålet er så hvordan løser man dette og kan det overhovedet løses uden at skulle anskaffe sig nyt udstyr?
|
|
![]() |
|
Jeg må prøve at se om jeg kan låne et kabel et sted, el tak indtil videre for jeres råd .. SL1000: tak skal du have men bor desværre i haderslev så det er lidt langt væk
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |