|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() Sendt: 20-April-2008 kl. 21:36 |
|
Jeg har lige installeret min htpc men den er lidt mærkelig. Hvis jeg har den tændt og sidder og bruger den og derefter går væk fra HDMI kan jeg ikke gå tilbage. Det ser ud som om signalet går tabt og den går i standby eller sådan noget når jeg går væk fraHDMI |
||
![]() |
||
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() |
|
Eureka! Så er hjælpen (måske) nær Du mangler at skrive om dit setup, men jeg haft samme problem og har netop fundet gralen (ja, det er kun et kvarter siden faktisk). Mit er bygget på Gigabyte GA-MA78GM-S2H, hvor løsningen var så simpel, som at installere seneste version af ATI Catalyst Software Suite: http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/radeonx -xp Følg anvisningerne nøje mhp. komplet afinstallation af den gamle version. Efter lang tids søgen, fandt jeg svaret i denne tråd: http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/936 905.html God fornøjelse. Jeg har prøvet at skifte kanal/input og slukke/tænde fjensynet nogle gange nu, og foreløbigt virker det. |
||
------
Mvh Kasper |
||
![]() |
||
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() |
|
Fedt det må jeg lige prøve når jeg kommer hjem
Har du også haft problemer med at sende lyden ud igennem spdif eller analog lydudgang? Min vil kun sende ud gennem HDMI |
||
![]() |
||
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() |
|
Ja, det var hovedbrud #2. Jeg sidder ikke foran det nu, men fra hukommelsen: Du går ind i Realtek audiomanager og vælger mikser. I højre øvre hjørne er der to inputmuligheder: HDMI og HD tror jeg nok. HDMI til, ja HDMI og HD + aktivere DTS Interactive til optisk. Mega bøvlet, og så vidt jeg ved, kan man desværre ikke køre med begge på samme tid.
|
||
------
Mvh Kasper |
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay nu spiller det bare. Ikke flere problemer med tv signalet kun lidt med lyden. Jeg bruger analog lyd til min forstærker. Problemet er bare at der kommer ikke noget til mine baghøjttalere. Jeg har ellers fortalt programmet hvilke et af stikkene der er mine baghøjttalere. Også er mit andet problem med mediaportal. Der er nogle mkv filer den ikke gider afspille. Den skipper dem bare. Her er min log 2008-04-23 00:00:55.843750 [ERROR][MPMain]: Exception :Der er fejl i programmet.
Redigeret af Epsi - 23-April-2008 kl. 00:04 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Prøv at bruge den optiske udgang, så skal du ikke tænke på at konfigurere højtalerne. Husk at slå DTS Interactive til (knap i bunden af audio manageren), se s. 87 i GA-MA78GM-S2H manualen. Kan desværre ikke hjælpe med mkv-filerne. |
||
------
Mvh Kasper |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja det har jeg også overvejet, men så kan jeg jo ikke bruge de nye lydformater :)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Øhm, jeg er ikke lige med? |
||
------
Mvh Kasper |
||
![]() |
||
![]() |
|
SPDIF kan kun overføre op til 1,5 mbit. Derfor skal man bruge de gamle analog kabler til at overføre de nye lydformater såsom DTS-HD da de kører et bitrate på langt over det. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |