recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mister signal ved tv når jeg slukker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMister signal ved tv når jeg slukker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Emne: Mister signal ved tv når jeg slukker
    Sendt: 20-April-2008 kl. 21:36

Jeg har lige installeret min htpc men den er lidt mærkelig. Hvis jeg har den tændt og sidder og bruger den og derefter går væk fra HDMI kan jeg ikke gå tilbage.

Det ser ud som om signalet går tabt og den går i standby eller sådan noget når jeg går væk fraHDMI

Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2008 kl. 22:02

Eureka! Så er hjælpen (måske) nær

Du mangler at skrive om dit setup, men jeg haft samme problem og har netop fundet gralen (ja, det er kun et kvarter siden faktisk).

Mit er bygget på Gigabyte GA-MA78GM-S2H, hvor løsningen var så simpel, som at installere seneste version af ATI Catalyst Software Suite:

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/radeonx -xp

Følg anvisningerne nøje mhp. komplet afinstallation af den gamle version.

Efter lang tids søgen, fandt jeg svaret i denne tråd:

http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/936 905.html

God fornøjelse. Jeg har prøvet at skifte kanal/input og slukke/tænde fjensynet nogle gange nu, og foreløbigt virker det.

------

Mvh Kasper

Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 11:58
Fedt det må jeg lige prøve når jeg kommer hjem

Har du også haft problemer med at sende lyden ud igennem spdif eller analog lydudgang? Min vil kun sende ud gennem HDMI
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 15:29
Ja, det var hovedbrud #2. Jeg sidder ikke foran det nu, men fra hukommelsen: Du går ind i Realtek audiomanager og vælger mikser. I højre øvre hjørne er der to inputmuligheder: HDMI og HD tror jeg nok. HDMI til, ja HDMI og HD + aktivere DTS Interactive til optisk. Mega bøvlet, og så vidt jeg ved, kan man desværre ikke køre med begge på samme tid.
------

Mvh Kasper

Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 00:03

Okay nu spiller det bare. Ikke flere problemer med tv signalet kun lidt med lyden. Jeg bruger analog lyd til min forstærker. Problemet er bare at der kommer ikke noget til mine baghøjttalere. Jeg har ellers fortalt programmet hvilke et af stikkene der er mine baghøjttalere.

Også er mit andet problem med mediaportal. Der er nogle mkv filer den ikke gider afspille. Den skipper dem bare. Her er min log

2008-04-23 00:00:55.843750 [ERROR][MPMain]: Exception   :Der er fejl i programmet.
-2005530520 (D3DERR_DEVICELOST)
   ved Microsoft.DirectX.Direct3D.Device.PresentInternal(tagRECT* sourceRectangle, tagRECT* destRectangle, IntPtr overrideWindow)
   ved Microsoft.DirectX.Direct3D.Device.PresentInternal(tagRECT* sourceRectangle, tagRECT* destRectangle, Control overrideWindow)
   ved Microsoft.DirectX.Direct3D.Device.Present()
   ved MediaPortalApp.Render(Single timePassed)
2008-04-23 00:00:55.859375 [ERROR][MPMain]: Exception   :Der er fejl i programmet.
2008-04-23 00:00:55.890625 [ERROR][MPMain]:   site      :Void PresentInternal(Microsoft.DirectX.PrivateImplementationDetai ls.tagRECT*, Microsoft.DirectX.PrivateImplementationDetails.tagRECT*, IntPtr)
2008-04-23 00:00:55.890625 [ERROR][MPMain]:   source    :Microsoft.DirectX.Direct3D
2008-04-23 00:00:55.890625 [ERROR][MPMain]:   stacktrace:   ved Microsoft.DirectX.Direct3D.Device.PresentInternal(tagRECT* sourceRectangle, tagRECT* destRectangle, IntPtr overrideWindow)
   ved Microsoft.DirectX.Direct3D.Device.PresentInternal(tagRECT* sourceRectangle, tagRECT* destRectangle, Control overrideWindow)
   ved Microsoft.DirectX.Direct3D.Device.Present()
   ved MediaPortalApp.Render(Single timePassed)
2008-04-23 00:01:34.000000 [ERROR][MPMain]: VideoPlayer9: Failed to render file -> vmr9
2008-04-23 00:01:34.281250 [ERROR][MPMain]: VideoPlayerVMR9: Exception while cleanuping DShow graph - Objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt.    ved System.Runtime.InteropServices.Marshal.ReleaseComObject(Obje ct o)
   ved MediaPortal.Player.VideoPlayerVMR9.Cleanup()
2008-04-23 00:01:34.359375 [ERROR][MPMain]: PlaylistPlayer: *** unable to play - I.am.legeng.mkv - skipping track!

Redigeret af Epsi - 23-April-2008 kl. 00:04
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 00:13

Prøv at bruge den optiske udgang, så skal du ikke tænke på at konfigurere højtalerne. Husk at slå DTS Interactive til (knap i bunden af audio manageren), se s. 87 i GA-MA78GM-S2H manualen.

Kan desværre ikke hjælpe med mkv-filerne. 

------

Mvh Kasper

Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 08:34
Ja det har jeg også overvejet, men så kan jeg jo ikke bruge de nye lydformater :)
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 11:33

Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Ja det har jeg også overvejet, men så kan jeg jo ikke bruge de nye lydformater :)

Øhm, jeg er ikke lige med?

------

Mvh Kasper

Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af kfkv kfkv skrev:

Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Øhm, jeg er ikke lige med?

SPDIF kan kun overføre op til 1,5 mbit. Derfor skal man bruge de gamle analog kabler til at overføre de nye lydformater såsom DTS-HD da de kører et bitrate på langt over det.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu