|
Mister wifi når NAS er sat til router |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-December-2016 kl. 19:17 |
|||||||||||||||||||||||
Hej
Jeg har lige fået et nyt modem/router fra Yousee. Det fungerer rigtigt godt, lige indtil jeg sætter min NAS i Lan1-porten (jeg har ikke prøvet de andre porte), så mister jeg mit trådløse signal. Når jeg slukker NAS'en og slukker og tænder modem/router igen, har jeg trådløst signal igen. Hvad kan det være? |
||||||||||||||||||||||||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||
Mon din router og din NAS har samme ip adresse?
Klaus |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
|||||||||||||||||||||||
Skal de have det?
|
||||||||||||||||||||||||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|||||||||||||||||||||||
Nej....
Hvilken ip adresse har din NAS? Hvilken ip adresse har din router? Klaus |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|||||||||||||||||||||||
det burde heller ikke kunne lade sig gøre. da IP-adresser uddeles dynamisk - med mindre man har sat dem op statisk i interfacet på routeren - prøv at sætte NAS i en anden port. Men du har internetforbindelse når du sætter noget i LAN1? NAS og wifi burde under ingen omstændigheder have noget som helst med hinanden at gøre.
Redigeret af claus_jac - 18-December-2016 kl. 19:36 |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||
De har samme IP adresse.
Skal jeg ændre på NAS'en og i så fald til hvad? Redigeret af Basknudsen - 18-December-2016 kl. 20:03 |
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||
Bingo, der er fejlen.
Noget andet end de adresser der er i brug. I dit modem kan du måske se, hvilet adresseområde DHCP serveren deler adresser ud i dit netværk. Her er opsætningen i min router. Som du kan se herunder har min router 192.168.0.1 og deler adresser ud fra 192.168.0.10 til 192.168.0.99. Derfor er mine ting med fast ip med adresser på 100 eller derover Klaus IP address
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||
Ok. Skal jeg bare sætte min router til det samme som dig?
Og hvad med NAS'en? Redigeret af Basknudsen - 18-December-2016 kl. 20:33 |
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||
Du skal ændre ip adressen på din NAS, til noget som ikke er optaget i forvejen.
Inden du kan gøre det, må du logge ind på din router og se, hvile ip adreser der ikke er brugt. Uden at have adgang til data fra "maven" af din router kan jeg ikke give dig en specifik adresse du bør give din NAS. Klaus |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||
Ok. Tak.
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||
Hej
Jeg har fået problemet løst. Tak for hjælpen.
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |