recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mistet DR kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mistet DR kanaler

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mistet DR kanaler
    Sendt: 22-Juli-2020 kl. 21:24
Hej, jeg modtager TV over egen antenne og alt har virket som det skulle indtil i går (eller måske dagen før). Nu har jeg mistet alle DR kanalerne og en ny kanalsøgning giver ikke nogen af dem igen. 
Jeg befinder mig i Langå og modtager (svjh) fra Hadsten senderen - nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

TV2 går fint igennem og det er ellers den eneste anden kanal vi har betalt for.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 21:28
Hadsten senderen fejler ikke noget.........

Søg kanalerne igen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 21:35
Jeg har faktisk lige søgt igen (2 gange). Som sagt fungerede det fint for 2-3 dage siden (Jeg opdagede det i hvert fald først i går). 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 22:13
Prøv manuel søgning på kanal 24, som er DR's MUX 1, fra Hadsten-senderen.

Måske, vejret kan drille?

Hvilken antenne? Stueantenne, du kan være kommet til at skubbe lidt til? Det kan være nok.


Redigeret af mnielsen - 22-Juli-2020 kl. 22:29
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 22:39
jeg har også prøvet manual søgning på kanal 24 (c24 ikke?). Antennen er en udendørs antenne på loftet, jeg kan selvfølgeligt godt tjekke at den ikke er blevet rykket med, men tvivler.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 00:10
 Da der kan modtages TV2, så er det ikke Antennen. TV2 er på MUX 2 K 44, og som tidligere skrevet DR Kanalerne er på K 24 på Hadsten senderen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 06:13
Prøv lige at tjekke kanallisten, når du skifter kanaler... Måske, du tager DR fra nogle naboregion-sendere uden at vide det? Selv om du BURDE tage dem fra Hadsten. Naboregion-senderne kan så være svagere, og nu og da helt falde ud.

Også selv om alt ved antennen er i orden.

Det kan være, DR-kanalerne står på listen flere steder.

Du kender det sikkert også fra radio: Radiostationer forsvinder og kommer - det er den danske sommer!


Redigeret af mnielsen - 23-Juli-2020 kl. 06:25
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 08:51
Ja, det der er lidt specielt er, at i første omgang far kanalerne i listen men der var ikke noget signal (sort skærm), når jeg så efterfølgende foretager en kanalsøgning forsvinder de fuldstændigt ud af listen.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 09:47
Er antennekablet sat ordentlig i?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 09:47
Hvad har du af antenne?

Er det en gammel “TV2-antenne” kan den godt være optimeret til kanal 36 (-ish, det var deromkring TV2 oprindeligt blev sendt fra Hadsten senderen). Afhængigt af, hvor du bor i Langå (Langå er et hul i jorden, ellers ville der ikke være både Gudenå og jernbane), kan du have svagt signal, hvilket en antenne optimeret til en sendefrekvens (kanal) et stykke fra den du ønsker at modtage.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 10:03
Nu, du ER i gang, så kan du også lige tjekke de to skruer i plasthuset på antennen - disse skal sidde fast, så der er ordentlig forbindelse til printet. På min, drejede den ene skrue bare rundt, da skruerne ikke har møtrikker på den anden side. De er bare skruet fast i plasthuset! Så jeg måtte fuske lidt...

På nogle antenner KAN der selvfølgelig godt være møtrikker på den anden side

 


Redigeret af mnielsen - 23-Juli-2020 kl. 10:12
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 11:31
det er en relativt ny antenne (fra 2017) en 45 elements televes DAT-HD 790 (som kører passivt). Den er monteret under et ældre tag (uden undertag) og har kørt rigtigt fint de sidste 2-3 år. Jeg skal nok tjekke på loftet om noget er gået løst - men hvorfor skulle det det på et uberørt loft (og jeg ved godt at man ikke skal antage noget...)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu