|
Mit 5,1 setup. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Februar-2013 kl. 16:35 |
||
Så blev det min tur til og fremvise mit lille setup.
Alt i alt er jeg meget tilfreds med lyden, men især surround lyden ved BD koncerter er fantastisk. Mit eneste "problem" er at jeg bestemt ikke oplever nogen forbedring i stereo lyden, når Antems ARC er slået til. Har prøvet både ved digital og analog tilslutning af min cd-afspiller. Input vedrørende dette modtages gerne? (Men jeg advarer, jeg har været igennem alle 558.... sider i den officielle Anthem MRX tråd, og derinde er alle jo yderst tilfredse med ARC forbedring i stereo) Fremtidige opgraderinger er et Naim stereo setup bestående af : Nac 152XS og NAP 155/200XS. |
|||
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|||
![]() |
|||
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Ser jo rigtigt lækkert ud, skønne højtalere. Men kan det være dig en trøst, så kunne jeg heller ikke få Anthem til at lyde godt i ARC Stereo
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Hother,, det er faktisk en rigtig STOR trøst, siden du er den første som jeg er stødt på som har det på samme måde som jeg :-)
Især da jeg syntes det lyder rigtigt rigtig dårligt. Alt punch forsvinder fra musikken. Det der gør det mest underligt er jo også det faktum, at i surround oplever jeg en markant forbedring med ARC!
|
|||
Luxman L509X
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Langt de fleste fornuftige receivere kan levere en glimrende surround, det er straks værre med stereo ![]() I øvrigt foretrækker jeg nu også min stereo i pure direct - så kommer der rigtige punch
![]() Redigeret af Hother - 21-Februar-2013 kl. 16:57 |
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||
Prøv at korrigere op til 500hz i stedet for 5khz. Hvad er roomgain i ARC sat til.
|
|||
![]() |
|||
||
Mener du ikke op til 500 istedet for 5000? Room gain for film er : 2.801515 og for musik : 2.427914.
|
|||
Luxman L509X
|||
![]() |
|||
||
Nu er jeg med :-) Hvad mener du det skulle gøre og korrigere ned fra 5000 til 500?
|
|||
Luxman L509X
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||
Det er en relativt lav roomgain. Jo mindre roomgain jo mindre bas. Jeg ville sætte den til 4 dB og samtidig sætte max EQ frekvens til 500hz. I mange tilfælde vil EQen rette din mellemtone op. Det KAN give en lysere klang, og en fornemmelse af for mager bas. Området imellem 1khz og 5khz (5khz er det samme som 5000hz ;-)) er meget kritisk område. Du kan evt poste dine kurver, så vi kan se hvad ARC har gjort Når din roomgain ikke er højere vil meget af den bas du har blive korrigeret væk. Det er ens for alle EQ . Her skal du udnytte ARCs mulighed for at booste targetkurven , hvilket man gør ved roomgain. Hvis 4 dB ikke er nok, så prøv med 6db. |
|||
![]() |
|||
||
|
|||
Luxman L509X
|||
![]() |
|||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
||
Så fedt setup, hyggelig stue i også har jer. Det må da også siges du er gået all In med den rigtige centerhøjttaler ;)... Men ingen tvivl om at et lækkert Naim sæt vil klæde dem ;)...
2 anker... 1/ død over den bedre halvdel som har overpyntet dine smukke audiovector med lysedimser! ;p 2/ der skal ikke alt det equalizing gøgl til, det sætter et fint præg på surround, men audussey og arc ændrer alt for meget på stereo, og det aldrig til den gode side ;/ Bliver spændende at følge dig ;) God aften! Igen, virkelig lækkert ;) |
|||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Hva' snakker I om. Det er da et gennemhyggeligt hjem
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |