recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit 5,1 setup.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit 5,1 setup.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 20:49
Det skriver vi også, men alt det gøgl der er fejlplaceret på højttalerne, den går ikke haha ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 21:01
jeg må giver rasmus8D hel rat, super flot setup men jeg kan heller ikke enes med den støre blomst på den fine sub ,,,der burde være no go Wink
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 21:59
Jeg så mig nu os helst fri for planter og lysestager på mit setup, men nu er vi jo 2 på adressen, og er glad for at jeg får lov og udleve mine hifi drømme.

Har feks kæmpet med næb og klør for og få det gulvtæppe ind, og har også fået grønt lys for nogle akustik plader sat op omkring højtalerne, så alt i alt er jeg nu godt tilfreds.
Har set andre setup herinde hvor det er tydeligt at der ik har været særligt frie tøjler Wink

Alt det pynteri giver jo også en hyggelig stemning Smile
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Jeg så mig nu os helst fri for planter og lysestager på mit setup, men nu er vi jo 2 på adressen, og er glad for at jeg får lov og udleve mine hifi drømme.

Har feks kæmpet med næb og klør for og få det gulvtæppe ind, og har også fået grønt lys for nogle akustik plader sat op omkring højtalerne, så alt i alt er jeg nu godt tilfreds.
Har set andre setup herinde hvor det er tydeligt at der ik har været særligt frie tøjler Wink

Alt det pynteri giver jo også en hyggelig stemning Smile
Vi kan ikke altid få det lige som vi gerne vil have det. Vi giver lidt, får lidt - og sådan er det. I har det rigtigt hyggeligt, for det afspejler 2 personerTongue
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 22:21
kan du ikke få konen at sette et eller andet underlag imelem sub og den bloms, den fine hvide farve vil bliver ridset af den potte  når din sub denser  , og de ridser vil  koster kassen en dag når du skal sælger sub for at prøver noget nyt
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

kan du ikke få konen at sette et eller andet underlag imelem sub og den bloms, den fine hvide farve vil bliver ridset af den potte  når din sub denser  , og de ridser vil  koster kassen en dag når du skal sælger sub for at prøver noget nyt

Det er der skam allerede Tongue

Men seriøst, i er der nogen der mener at det skulle kunne gå ud over lyden?
Så længe de ting der er placeret ikke kan vibrere!
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 23:23
Der er skal nok være nogle dybt overtroiske hifiguruer, der mener der er en 1/100000000 forskel i lyden, og så er det jo dybt forkert :P

Jeg tror dog næppe at et sæt alm. ører kan høre forskel.
Dejligt setup i øvrigt. Jeg har sgu også en del pyntenips på mit tvbord.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 07:38
Så længe din genstand ikke vibrere, så dannes der jo ingen mislyde... Så no worries, og ja, stod det til mig, stod min Naim power/effekt også fremme, men det måtte de sgu ikk ;p så vi gik på kompromis med forforstærkeren fremme ;p

Men i bor rigtig hyggeligt ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Prøv at korrigere op til 500hz i stedet for 5khz. Hvad er roomgain i ARC sat til.

Mener du ikke op til 500 istedet for 5000?

Room gain for film er : 2.801515 og for musik : 2.427914.

Det er en relativt lav roomgain. Jo mindre roomgain jo mindre bas. Jeg ville sætte den til 4 dB og samtidig sætte max EQ frekvens til 500hz. I mange tilfælde vil EQen rette din mellemtone op. Det KAN give en lysere klang, og en fornemmelse af for mager bas. Området imellem 1khz og 5khz (5khz er det samme som 5000hz ;-)) er meget kritisk område.

Du kan evt poste dine kurver, så vi kan se hvad ARC har gjort

Når din roomgain ikke er højere vil meget af den bas du har blive korrigeret væk. Det er ens for alle EQ . Her skal du udnytte ARCs mulighed for at booste targetkurven , hvilket man gør ved roomgain. Hvis 4 dB ikke er nok, så prøv med 6db.

Er det nødvendigt og taste de nye mål ind og lave en ny kalibrering, eller kan jeg blot ændre room gain og EQ freq på en eksisterende måling, og så uploade den?

Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 11:15

Prøv at korrigere op til 500hz i stedet for 5khz. Hvad er roomgain i ARC sat til.

Mener du ikke op til 500 istedet for 5000?

Room gain for film er : 2.801515 og for musik : 2.427914.

Det er en relativt lav roomgain. Jo mindre roomgain jo mindre bas. Jeg ville sætte den til 4 dB og samtidig sætte max EQ frekvens til 500hz. I mange tilfælde vil EQen rette din mellemtone op. Det KAN give en lysere klang, og en fornemmelse af for mager bas. Området imellem 1khz og 5khz (5khz er det samme som 5000hz ;-)) er meget kritisk område.

Du kan evt poste dine kurver, så vi kan se hvad ARC har gjort

Når din roomgain ikke er højere vil meget af den bas du har blive korrigeret væk. Det er ens for alle EQ . Her skal du udnytte ARCs mulighed for at booste targetkurven , hvilket man gør ved roomgain. Hvis 4 dB ikke er nok, så prøv med 6db.

Er det nødvendigt og taste de nye mål ind og lave en ny kalibrering, eller kan jeg blot ændre room gain og EQ freq på en eksisterende måling, og så uploade den?

du går bare ind i ARC softwaren. ændre værdierne - kalkulere og uploader....det tager ca 5min alt i alt. ingen nye målinger
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu