recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit første HTPC projekt!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMit første HTPC projekt!!

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KaNo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 18:01

Ang. PSU valg kan du evt. kigge lidt her: http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html 

hvor de testede PSU'er findes med en skala der beskriver noise level (1=noisy, 10=silent).

PS. Husk at Corsair PSU'er bliver lavet af Seasonic - herfra er det op til dig selv at bestemme dig for en. Husk nu at tage en der kan levere varen idet man jo aldrig ved hvor mange sjove ting man kommer til at tilslutte sin HTPC med tiden (minimum en 430W vil jeg tro).

KaNo
Til top
mibu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2006
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af EvilDoctor EvilDoctor skrev:

Jeg mener ikke at der ikke skal være et tastatur overhovedet, for selvfølgelig skal der det. Jeg ville bare gerne have en anden navigeringsmulighed som det primære.

Er dit Logitech bluetooth??? Jeg snuser lige lidt nærmere til det!

DiNovo er bluetooth - og med indbygget touchpad - og fancy lys :)

Men hvis det design ikke tiltaler dig, så vil jeg råde til at kigge efter et der ikke er IR, hvis du som mig ikke vil side og pege det i den generelle retning af mediecenteret hele tiden. Jeg kan desværre ikke komme med så mange andre anbefalinger, da jeg selv synes jeg købte rigtigt første gang, og ikke har prøvet så mange andre.

Andet end det der følger med Medion mediecenteret. Og den er faktisk heller ikke dårlig, og har indbygget trackball. Men et navn på det har jeg ikke.

/Michael
Til top
EvilDoctor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2007
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 19:28

Oprindeligt skrevet af mibu mibu skrev:

Jeg kan desværre ikke komme med så mange andre anbefalinger, da jeg selv synes jeg købte rigtigt første gang, og ikke har prøvet så mange andre.

Det er skam heller ikke fordi jeg ikke kan lide designet. Kan godt se når jeg læser mit eget indlæg, at meningen stadig ligger gemt inde i mit eget hoved

Grunden til at DiNovo ikke lige er mig, er størrelsen!!! Jeg vil gerne have et mini-tastatur frem for et fullsize!

Til top
mibu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 20:08

Hehe, ja. Det er ikke det mindste tastetur der er.

Men det er godt du undersøger disse ting. Det vil helt sikkert gøre det lettere for dig når du engang skal samle skidtet. Hvilket iøvrigt ikke er svært, bare du tager dig tid, og læser manualen når du er i tvivl. Stikkene kan som regl kun passe ét sted hen - ellers står der på bundkortet hvad der høre til hvor. ASUS er specielt flinke til dette. De gør det også lettere end de fleste når det kommer til at skulle forbinde de små stik til power button, reset-knap osv.

Dog skal det siges, at HD160XT kabinettets medfølgende tegninger over kabler og strøm kan være uhyggelig uoverskuelig. Jeg var i hvert fald glad for at jeg ikke behøvede at skulle følge den (ret meget).

Men har du mod på det, så prøv. Med mindre du bruger vold - ikke desideret prøver at dræbe ram, cpu, bundkort osv med statisk elektricitet (hold dem på kantenerne) - og læser lidt på lekiten i manualer og evt diverse websider når du er i tvivl, så kan det næsten ikke gå galt. Om ikke andet, så er det sjovt at lære noget nyt.

(selvom det kunne være en dyr lektie med AMD processore i gamle dage)

/Michael
Til top
EvilDoctor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2007
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 20:39

@mibu: Hvad siger du til den færdige løsning jeg linker til ovenfor??? Er det et fint setup, eller er det for dårligt til prisen???

Jeg tænker bare; hvis ikke jeg kan få den løsning som jeg umiddelbart ønskede med en touchscreen, så kan jeg måske lige så godt købe et færdigt produkt der ligger tæt op ad mine ønsker.

Til top
mibu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 22:24

Det er en ok løsning ja. Jeg har en ven der har købt lidt af det samme (samme bundkort i hvert fald, og RAM). Han fik det hele ned i et 100% passivt kølet HFX kabinet. Og han er mægtig glad for hans. Men det er ikke billigere at gå efter 100% passiv køling.

Men om det kan betale sig for dig, at købe et færdigbygget er svært for mig at sige. Det kommer helt an på dine ambitioner og pengepung.. Og eventyrlyst :)

Kabinetter med touch-screen er ved at blive ok populære, så der kommer helt sikkert nogle spændende løsninger til disse setups inden alt for længe, så du kan også købe et så du er klar når noget brugbart kommer på banen.

Men det er et svært valg, specielt når du ikke er helt sikker i at samle det hele selv. Og jeg vil bestemt ikke gøre mig selv til ekspert på dette område, for jeg har som sagt netop samlet min første HTPC.

Men du har valgt et ok bundkort (onboard grafik, lyd og hdmi udgang - men hvorvidt den kan hardware decode HD content, skal jeg ikke kunne sige) , ok cpu med dejlig lavt strømforbrug,  Alene dette er basis for en ok HTPC til det nu har sagt du vil bruge den til.

Så spørgsmålet er hvor meget du har lyst til lege med det her. For én ting er jo også at samle hardwaren, der er også en hel del tweaking og leg bagefter, når softwaren skal indstalleres og konfigureres. Det punkt her kommer du ikke uden om, selv om du køber en komplet maskine.

Hvis du har brug for mere input og læsning, så er der mægtig god info også at hente på http://www.avsforum.com - i deres HTPC forum.

At samle sit eget kan være kilde til mange eder og bandeord når lortet driller - og store smil og klappen sig selv på ryggen når det bare spiller.

Og så glemte jeg lige at tilføje - en af de store bonusser ved at samle selv er jo også, at det gør det lettere at opgradere hardware uden at bryde en garanti.

Redigeret af mibu - 29-August-2007 kl. 22:30
/Michael
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu