recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - (mit første indlæg) TV-tuner til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket(mit første indlæg) TV-tuner til PC

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Open Mind Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Marts-2009
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: (mit første indlæg) TV-tuner til PC
    Sendt: 11-Marts-2009 kl. 22:42
Hej Alle

Jeg har desværre ikke meget forstand på computerhardware, kabel-TV og mediecentre, så på dette område er jeg ret ny... bær over med mig :)

Men sagen er den at jeg har en nyere bærbar HP computer (med vista, fjernbetjening, firewire (4-pin) og HDMI-udgang) som jeg gerne vil kunne bruge som mediacenter. Herunder bl.a.

- se kabel-tv på i analog og digital kvalitet (for Must Carry kanaler) i Windows Media Center
- optage programmer i analog og i digital kvalitet (for Must Carry kanaler) via programoversigt fra Windows Media Center
- se mpeg4 kanaler (for at være lidt fremtidssikret) i windows mediacenter

Jeg har mellempakken fra stofa (ingen kort og ingen digital modtager eller HD-box)

Jeg kan forstå jeg skal have fat i en tv-tuner (ekstern) som kan tilsluttes min bærbare. Jeg vil meget gerne have en god en. så jeg har følgende spørgsmål:

Hvilken tv-tuner skal jeg købe (jeg har mellempakken fra stofa)?

Hvor køber jeg det billigst?

Har kigget lidt på FireDTV, men det er nu en lidt dyr løsning (1500 kr?), når jeg ikke skal se hd-kanaler, eller bruge en kortlæser.

Skal jeg downloade et codec, for at kunne se Mpeg4 i Wmediacenter (har allerede downloaded en masse codecs, så jeg kan se bl.a. apple trailers i mediaplayer, men kan de bruges på live tv?)?

er det nødvendigt at bruge en ekstra fjernbetjening (til at skifte kanaler) ud over den der fulgte med min computer?

til sidst: hvad er MCE? er det en pakke man kan købe, eller noget software eller hvad er det?



Redigeret af Open Mind - 12-Marts-2009 kl. 00:12
(Samsung TV + Apple TV 4K + Denon receiver + Dali højttalere)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 22:50

 

 Jeg er ikke bekendt med Kabel Tunere til en Laptop Analoge ja, og DTT men ikke til KabelTV. Hvis de er på markedet, så skal de jo også have plads til et CA modul, så det er nok ikke nemt at finde.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Open Mind Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Marts-2009
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Jeg er ikke bekendt med Kabel Tunere til en Laptop Analoge ja, og DTT men ikke til KabelTV. Hvis de er på markedet, så skal de jo også have plads til et CA modul, så det er nok ikke nemt at finde.



kan det virkeig passe at man ikke få en god ekstern boks ligeom fx fireDTV og eye tv hybrid, som kan vise analog og digital tv?

(Har hørt at pinnacle er noget L***, fireDTV er bare for dyr for mig og jeg har ikke brug for noget med kortlæser, skal ikke se HD-kanaler.)



(Samsung TV + Apple TV 4K + Denon receiver + Dali højttalere)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 23:13

 

 

Oprindeligt skrevet af Open Mind Open Mind skrev:

 
jeg har ikke brug for noget med kortlæser, skal ikke se HD-kanaler.

 Du skal jo bruge den til KabelTV, så det har du. Derudover gik jeg jo ud fra, at den også skulle bruges til HD, da du skrev at den skulle have MPEG4. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Open Mind Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Marts-2009
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 23:20
beklager, ved ikke så meget om det her. Lige nu har jeg bare et antennestik sluttet til vægkontakten og direkte i mit billedrørstv. Har hverken kort eller boks eller harddisk eller noget.... sender stofa ikke et par digitale kanaler ud gennem det almindelige antennekabel, som jeg kan se uden at skulle betale ekstra eller have et kort?

Redigeret af Open Mind - 11-Marts-2009 kl. 23:21
(Samsung TV + Apple TV 4K + Denon receiver + Dali højttalere)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 23:23

 

 Jo DR og TV2 som de jo skal gøre.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Open Mind Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Marts-2009
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 23:24
men er det ikke kabelTV jeg ser nu? uden kort? skal jeg så bruge en kortlæser for at se det på min pc? 
(Samsung TV + Apple TV 4K + Denon receiver + Dali højttalere)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 23:28

 

 Du skal bruge en Digital modtager, for at kunne se dem, men ikke et kort, det er jo Must Carry kanaler.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Open Mind Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Marts-2009
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 23:32
okay... Hvad ville du (eller andre?) foreslå, hvis jeg gerne vil optage disse must carry kanaler, samt alle de analoge kanaler på min bærbare PC?
(Samsung TV + Apple TV 4K + Denon receiver + Dali højttalere)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 23:36

 

 Så skal du bruge en box som både har DVB-C og Analog, men om der findes noget sådan til en Laptop ved jeg ikke. Havde det været en stationær PC var det ikke noget problem.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 08:38

Oprindeligt skrevet af Open Mind Open Mind skrev:

men er det ikke kabelTV jeg ser nu? uden kort? skal jeg så bruge en kortlæser for at se det på min pc? 

 

Jo du ser kabel tv nu (Analog kabel tv).

Hvis du vil se digital kabel tv skal du bruge en digital dvb-c tuner og kort læser + kort (hvis du ønsker andet end dr og tv2).

 

 

.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 08:48

denne  http://www.dustinhome.dk/pd_5010206525.aspx?csref=Kelkoo_501 0206525
Hauppauge WinTV HVR-930C - DVB-T/DVB-C modtager / analog TV tuner - Hi-Speed USB

 

Kan udvides med kort læser http://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_ci.html  ( + cam som passer til din udbyder). Kan du senere se og optage de digitale kanaler.

.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu