|
Mit hjem og det dårlige netværk |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er helt normalt, wifi er ofte væsentligt langsommere end trådet netværk. 55/55 over wifi er ret god hastighed, det kommer også an på hvilke standarder netkortet understøtter, hvor mange antenner det har osv.
|
||
![]() |
||
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
|
Jeg tror heller ikke der skal ligges så meget i at du "kun" får 55mbit på klienten. Det er faktisk ret fint, der kan være mange årsager, som Henrik også er inde på netkort i de forskellige enheder, frekvens bånd og vigtigst af alt, hvor mange enheder der er på det trådløse af gangen.
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
|
Min iPhone 6s understøtter ac tænker jeg? Og med kun den koblet på 5ghz ac netværket havde jeg bestemt forventet mere end 55/55 Mbit på under en meters afstand?
Menndet er måske slet ikke realistisk? |
||
![]() |
||
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
|
Jo så burde den selvfølgelig være højere. Især hvis det er den eneste enhed og er på 5ghz båndet. Men det er ikke så afgørende om det er 55 eller 100mbit i din problematik.
Du har ikke opsat nogle alternative dns servere i din router konfiguration, til f.eks. opendns eller lign? |
||
![]() |
||
mortenstryhn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 143 |
|
Du kan også teste dit netværk via Apples eget wifi-test program, som ligger i MAC OS. Der er en guide her: http://www.letstalk-tech.com/how-to-access-the-wifi-scanner-in-mac-os-x-yosemite/
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
|
Jeg har testet (husker ikke lige programmet) og selvom routeren står vitterligt lige under min Mac har den en signal styrke på 70% ca.
Jeg har intet konfigureret ud over at jeg har rodet med hvilke kanaler den skal køre på:) og ved test har jeg taget al wifi af foruden min Mac som jeg tester med. Tror jeg skaffer mig en Asus, jeg kan stadig returnere den linksys her nemlig |
||
![]() |
||
|
Bum Bum. Returnerede min Linksys router og tilkøbte en apple extreme. Gensalgsværdien på apple´s vandt over asus ac68u, som ellers var i samme segment og kostede det samme.
Men efter at have den opsat og placeret præcis samme sted og med samme tilslutninger som med min linksys, trækker min extreme 111/111 på en 100/100 linie. Det er det samme som jeg trak direkte kablet fra fiberboks til Imac. |
||
![]() |
||
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
|
Det lyder som om at Java scrips på hjemmesider du besøger, har spist alt hukommelsen. Gør som Mufti forslår:
Eller genstart når det bliver for trægt. Du kan så supplere med en Add B*****r. Reklamer og tracking æder eksorbitant meget hukommelse. Husk at Whiteliste Recorders :-) Hvis du "kun" har en nabo og slås med omkring WiFi kanaler, tror jeg ikke det er der skoen trykker. Og slet ikke når alle dine IOS devices kan køre AC. J Redigeret af Jwin - 12-Januar-2016 kl. 13:31 |
||
![]() |
||
|
Det gør jeg nu ellers også ofte, men kan sagtens blive bedre:)
|
||
![]() |
||
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
|
Men hvis dine IOS devises kan trække 55 Mbit/s, så er det ikke dit netværk der er flaskehalsen, hvis det er almindeligt Surfing vi snakker om. J Redigeret af Jwin - 12-Januar-2016 kl. 13:50 |
||
![]() |
||
|
Det var min Imac der lige ved siden af en 100/100 linie der kunne trækker 55/55 over 5ghz wifi.
Findes der en app til iphone der kan speedteste?
|
||
![]() |
||
|
Nu har jeg testet med speedtester på min iphone og får flotte 103/111 fra min sofa.
Så nu må jeg blive bedre til at lukke apps og genstarte telefon og ipads en gang i døgnet:)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |