recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit hjem og det dårlige netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit hjem og det dårlige netværk

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har lige prøvet at tage en test direkte fra fiberboksen og den giver mig faktisk en 111/110 linie. Så signalet fungere som det skal fra fibia ihvertfald.
Men tester jeg via wifi giver den mig kun 55/55 ca på wifi ca en meter fra routeren. Det er en sløj router jeg har købt mig kan jeg så konstatere om ikke andet.

Det er helt normalt, wifi er ofte væsentligt langsommere end trådet netværk.

55/55 over wifi er ret god hastighed, det kommer også an på hvilke standarder netkortet understøtter, hvor mange antenner det har osv.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 10:17
Jeg tror heller ikke der skal ligges så meget i at du "kun" får 55mbit på klienten. Det er faktisk ret fint, der kan være mange årsager, som Henrik også er inde på netkort i de forskellige enheder, frekvens bånd og vigtigst af alt, hvor mange enheder der er på det trådløse af gangen.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 10:21
Min iPhone 6s understøtter ac tænker jeg? Og med kun den koblet på 5ghz ac netværket havde jeg bestemt forventet mere end 55/55 Mbit på under en meters afstand?

Menndet er måske slet ikke realistisk?
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 10:31
Jo så burde den selvfølgelig være højere. Især hvis det er den eneste enhed og er på 5ghz båndet. Men det er ikke så afgørende om det er 55 eller 100mbit i din problematik.

Du har ikke opsat nogle alternative dns servere i din router konfiguration, til f.eks. opendns eller lign?

Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2006
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 10:35
Du kan også teste dit netværk via Apples eget wifi-test program, som ligger i MAC OS. Der er en guide her: http://www.letstalk-tech.com/how-to-access-the-wifi-scanner-in-mac-os-x-yosemite/
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 10:40
Jeg har testet (husker ikke lige programmet) og selvom routeren står vitterligt lige under min Mac har den en signal styrke på 70% ca.
Jeg har intet konfigureret ud over at jeg har rodet med hvilke kanaler den skal køre på:) og ved test har jeg taget al wifi af foruden min Mac som jeg tester med.
Tror jeg skaffer mig en Asus, jeg kan stadig returnere den linksys her nemlig
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 12:45
Bum Bum. Returnerede min Linksys router og tilkøbte en apple extreme. Gensalgsværdien på apple´s vandt over asus ac68u, som ellers var i samme segment og kostede det samme.

Men efter at have den opsat og placeret præcis samme sted og med samme tilslutninger som med min linksys, trækker min extreme 111/111 på en 100/100 linie. Det er det samme som jeg trak direkte kablet fra fiberboks til Imac.

Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 13:28

....den købte jeg en ipad air 2, som de første dage her i hjemmet var lynhurtig, men stille og roligt er blevet langsommere at surfe på.Det samme gør sig gældende med husets mobil telefoner (2 iphone 6s). Jeg er sgu i tvivl om det er lokalt på telefonerne at der sker et eller andet eller om det vitterligt er mit net.

Det lyder som om at Java scrips på hjemmesider du besøger, har spist alt hukommelsen. Gør som Mufti forslår:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Dine Apple enheder bliver langsomme hvis der er for mange åbne ting. Dobbeltklik på homeknappen og vift alle de åbne programmer væk.

Eller genstart når det bliver for trægt. Du kan så supplere med en Add B*****r. Reklamer og tracking æder eksorbitant meget hukommelse. Husk at Whiteliste Recorders :-)

Hvis du "kun" har en nabo og slås med omkring WiFi kanaler, tror jeg ikke det er der skoen trykker. Og slet ikke når alle dine IOS devices kan køre AC.

J

Redigeret af Jwin - 12-Januar-2016 kl. 13:31
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 13:31
Det gør jeg nu ellers også ofte, men kan sagtens blive bedre:)
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 13:47

Det gør jeg nu ellers også ofte, men kan sagtens blive bedre:)

Men hvis dine IOS devises kan trække 55 Mbit/s, så er det ikke dit netværk der er flaskehalsen, hvis det er almindeligt Surfing vi snakker om.

J

Redigeret af Jwin - 12-Januar-2016 kl. 13:50
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 13:50
Det var min Imac der lige ved siden af en 100/100 linie der kunne trækker 55/55 over 5ghz wifi.

Findes der en app til iphone der kan speedteste?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 14:23
Nu har jeg testet med speedtester på min iphone og får flotte 103/111 fra min sofa.

Så nu må jeg blive bedre til at lukke apps og genstarte telefon og ipads en gang i døgnet:)

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu