ih takker :-)
jeg har brugt væggen de første par år, fjernet tapet og spartlet grundigt flere gange
malet med flere typer maling indtil at jeg faktisk var ret glad for resultatet
alt dette koster stort set kun arbejds tid, og bliver faktisk ok.
men så opgraderede jeg projektoren flere klasser, (blev sku bidt af det)
og ville meget hurtigt efter også opgradere lærredet,
så jeg besøgte flere demo lokaler hvorefter det stod meget klart at det skulle være fast ramme !!
ikke noget med løst diller daller og folder og noget der blæser lidt frem og tilbage når nogen
skaffer flere pop korn.
Selve lærred valg blev tilpasset efter stuens lys forehold samt projektorens evner
samt jeg fik flere lærred samples og besluttede derefter Lissau ISF Truecolor 1.0
med 100" plano rammen,
jeg vil sige at de 5500 kr var givet rigtigt godt ud, den mekaniske udførsel er i top klasse
alt passer på den sidste micro meter, og lærredet er let at montere 100% lige og perfekt,
på sådan et lærred er der syet fast i kanten noget velco som passer på bagsiden af rammen,
samt lærredet er ganske svagt gummiaktigt uden at være for meget elastisk,
men det er lige tilpas så det ikke folder eller kryller og sidder der bare dag efter dag og skal aldrig
have service siden.
i øvrigt er lissau extra smarte når de pakker sådan noget ned for forsendelse,
der kan ikke komme folder, når det er rullet op på stort alu rør,
samt tykke lag skum og masser af pap og sager, jeg var overbevist..
billedet er også blevet bedre end min malede væg, det er skarpere og har højere kontrast
samt farverne er bare perfekte, alle der ser billedet er meget imponeret over hvor billigt det rent faktisk er.
så mit råd : brug alle penge på den fedeste mulige projektor i starten, brug væg og spis vandgrød til at du kan købe det rigtige lærred lidt senere, så bliver du glad 2 gange :-)
PS: angående rammer, der er jo flere typer, jeg valgte plano fordi den er smallest
hvilket giver mig størst mulige lærred areal da mit væg område desværre er totalt fast sat.
i øvrigt kan jeg også rigtigt godt lide plano pga det helt clean design, ikke noget fancy formet
man bliver træt af, og skal passe sammen med andet. Alt der er firkantet passer jo sammen
med andet der er firkantet :-)
Redigeret af TommyBoy - 26-Januar-2011 kl. 15:08