recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit HTPC setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMit HTPC setup

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Det er lidt svær at forstå hvorfor dækpladen til  udgangene på dit motherboard ikke passer korrekt. Du har vendt det rigtigt?  Og skubbet det på plads? Men du har jo samlet før. Jeg har aldrig set det problem før.
Jeg var også meget i tvivl! - men hvis du ser på dette er der ikke meget at rafle om. Lyd connectors sidder helt oppe ved kanten. Det er ikke muligt at få pladen ind, hvorfor jeg troede mine spacers var for lange.

Jeg syntes ikke dine temperaturer er noget problem, det ville jeg ikke gøre noget ved, medmindre det får blæserne til at arbejde mere (larme) Men 45 på en CPU er ok ved load, det lyder ikke af noget. Det er ikke et problem syntes jeg. Det er jo et lille kabinet  9.5 cm højt.  Men der kan jo også blive varmere i sommer.

Ja, jeg tager det heller ikke så tungt. Jeg regner med at skifte DVD drev til sata i stedet for, og skifter de to 21db blæsere med 9db Sharkoon Silent Eagle 1000 samt får sat min CPU cooler på. Ydermere laver jeg lidt ved bagpladen i tv møbel - det burde hjælpe på både støj , airflow og varme.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 12:36

Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad er det for et VFD du har der, mærke/model?
Det er indbygget i LC11, ved at købe M modellen. Det er en  iMON OEM (VFD) fra http://www.soundgraph.com/

Okay.. Hvordan køre det sådan læseligt osv? (fra rimelig afstand 1½-2m)

Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 15:25
sagtens - ingen problemer
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 16:19
Matzon:

Dine afstandskruer ligner de der nylon typer man kan få? Hvis jeg ser rigtigt. Det kunne tænkes de var for høje. Ellers har fabrikanten af kabinettet lavet en fejl, ikke? Det er jo et for stort besvær at bytte forstår jeg godt.

Du har så skubbet bundkortet længere tilbage? Passer det med skruer? Går det an? Jeg ville nok overveje at skære i bagpladen til kabinettet, men det  tror jeg også du selv var inde på.  Bedst er det jo hvis alt passer. 

Har du målt afstanden fra bundpladen op til nederste kant af bundpladen, den skal være 6mm for almindelig afstand. 

Virkelig kedelig problem for dig der, det må jeg sige.

Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 17:18

Dine afstandskruer ligner de der nylon typer man kan få? Hvis jeg ser rigtigt. Det kunne tænkes de var for høje. Ellers har fabrikanten af kabinettet lavet en fejl, ikke? Det er jo et for stort besvær at bytte forstår jeg godt.
Nej det er messing - og uden at have målt passer det vidst ret fint med det du sagde...

Du har så skubbet bundkortet længere tilbage? Passer det med skruer? Går det an? Jeg ville nok overveje at skære i bagpladen til kabinettet, men det  tror jeg også du selv var inde på.  Bedst er det jo hvis alt passer. 
Bundkort er placeret hvor det er tiltænkt. Jeg har fjernet den der tynde blik plade der sidder over alle connectors da den simpelthen ikke kan være der.

Har du målt afstanden fra bundpladen op til nederste kant af bundpladen, den skal være 6mm for almindelig afstand. 

Virkelig kedelig problem for dig der, det må jeg sige.

Nej, men det føles "rigtigt". Kabinettet er jo lidt gammelt så ved ikke om det er lavet før der kom en milliard million connectors til lyd, og at det derfor ikke helt passer... Men det er rent kosmetisk, på bagsiden. Det er derfor slet ikke noget problem.

Det jeg snakkede om at skære i bagplade, var på TV møblet for at få enden af den til at stikke ud - tænkte at det var en god mulighed for at komme af med noget varm luft.

Jeg undersøger det hele i forbindelse med at de nye dele ankommer. Så skal jeg nok opdatere "artiklen". Jeg gider ikke hive den ind og ud og åbne op og pille i kabler mere end højst nødvendigt!
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 20:41
Så fik jeg pillet lidt ved mit HTPC setup. Det har fungeret upåklageligt, bortset for følgende ting:
1 - Media Center er noget bras, det virker kun hvis man ikke bevæger sig ud i perifien mht fil formater. Da jeg - indtil nu - kun ser film med den, holder jeg mig bare til media player, det virker trodsalt.
2 - Lidt for meget støj. Jeg er godt klar over at det jo er en computer der skal køles meeeen, det kunne altså godt være bedre.
3 - Lidt for meget varme. Man skulle tro at med alt den larm, at der blev luftet godt ud, men ak nej.
4 - Wake on USB. Kan bare ikke få det til at virke. Det generet mig ikke rigtigt, skal alligevel altid hente fjernbetjening så nok ikke noget jeg gør meget ved...

Jeg har derfor splittet det hele til atomer

Erstattet de to fabriks kølere med 2 Sharkoon Silent Eagle 1000, 8.9db kølere (10CFM), samt erstattet intel stock køler med en Zalman CNPS7000-Cu. Herudover har jeg erstattet det IDE drev jeg havde købt med et SATA således det store fede IDE kabel ikke var i vejen. (ja, jeg kunne have købt rundt IDE, men synes SATA var en bedre løsning).
En spand strips oveni og det ser nu således ud

Airflowet fra front er blevet betydelig bedre, men der er stadig en smule kabel rod omkring PSU - ikke noget der har en større betydning, så det blev ikke stripset fast.

DET var noget der hjalp - på larmen - det siger ikke en dyt med mindre man sidder ualmindeligt tæt på den!

Men men men - alt var ikke guld og grønne skove. Godt nok forsvandt støjen og varme niveauet faldt, men slet ikke nok. Problemet var at den ikke kunne komme af med den varme luft - dvs, det blev inde i TV bordets hylde. Hvis man stak hånden ned til htpc efter en god films tid var der *meget* varmt.

Jeg gik derfor i gang med næste projekt, som betød at bagpladen på TV bordet lige blev 11 cm kortere, således at enden af htpc'en stikker ud og kan nu puste alt sin varme luft ud af den manglende endeplade (se tidligere).

Nu spiller det hele bare!

Jeg er dog stadig i tvivl om hvordan andre kommer af med varmen i deres htpc, da den jo står i et lille lukke rum? - og jeg har ikke engang grafikkort i min!
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 21:28

Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

Jeg er dog stadig i tvivl om hvordan andre kommer af med varmen i deres htpc, da den jo står i et lille lukke rum? - og jeg har ikke engang grafikkort i min!

Uanset om det er en HTPC eller en computer, så er det en rigtig dårlig ide at lukke den inde. Så dit skridt med at fjerne bagpladen er et skridt i den rigtige retning. Du kan næsten ikke gøre mere end du har gjort. Det er og bliver et kompromis mellem blæserstøj eller varme. Alternativ skal du bevæge dig ud i noget vandkøling i stedet.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 21:31

Hmm kom lige til at se på dit kabinet.
Er det korrekt opfattet at det er lukket hele vejen rundt? (og bunden er meget lav, dvs. næsten ingen luft imellem kabinet og pladen i bunden?).

Jeg kender ikke det silverstone kanbinet, men kig på det og sørg for at skabel frie luftveje der hvor der er riller i kabinettet. Hvis der ingen er, ja så er den helt gal med det kabinet. Luften skal jo trækkes igennem kabinettet på een eller anden måde.

Evt. kunne du løfte den lidt (på nogle klodser) og så bore huller i bunden af kabinettet.

Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 22:23
Der er huller i siden til at blæse ud af, og hul i bunden samt i front at suge ind af.

fra http://www.3dvelocity.com

I mit tilfælde ryger der dog også luft ud af bagenden, pga manglende metal plade omkring ind/udgange.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 01:11

Een ting er sikkert.. De huller i siden, de hjælper på ingen som helst måde, sådan som du har pakket kabinettet ind i dit møbel. Den kan jo stortset ikke komme af med luften, specielt fordi den blæser som faktisk skulle sørge for det, den sidder i fronten og blæser ind i kabinettet. En konstruktion der efter min mening er dømt til at gå galt, specielt når du lukker af for muligheden for at den kan komme af med varmen.

Hvis du skal prøve noget, så vend den blæser om der sidder i fronten, så den blæser ud i stedet for ind. Derved kan den trække luften bag fra kabinettet (fjern evt. et par af de der dæksler til kortene). Du risikere dog at det giver lidt mere støj.

Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 06:54
kabinettet er forskubbet således at siden hvor den blæser ud har bedst mulighed for at komme af med det. Jeg har ingen planer om at arbejde mere på den. Den fungerer kanon nu, meget lavere støjniveau og varme-niveau. Afgørende faktor var at få bagpladen kortet af så den kan komme af med varm luft bagud.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 10:41
Okay.. Lad os høre fra dig igen når udendørstemperaturen er oppe omkring de 30 grader
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu