Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
|
Sendt: 18-Juni-2007 kl. 13:11 |
Jeg syntes det ser godt ud Matzon, et godt eksempel på hvad man kan gøre i et lavt kabinet. Også et forbillede med støjen som du har fået ned.
Man behøver jo heller ikke at stræbe efter det bedste i laveste temperatur, en computer klarer sig udmærket selv om man ikke er der henne.
Man kan sætte en blæser på et skab, hvis man har lukket sit kabinet inde, det er let at lave med en selvstændig strømforsyning (universal strømfosyning med mulighed for indstilling af spænding) og en lydløs blæser, ikke for lille (for de der måske læser med.)
|
 |
Niels Chr
Bruger
Oprettet: 09-December-2005
Point: 176
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 11:22 |
rigtig flot artikel du har fået skrevet, og med nogle gode illustrative billeder.
Vedr. dit problem med "wake on" - lyder som om det er i BIOS at du skal søge dit problem.
I dit fleste BIOS'er kan man sætte hvilke events som skal få den til at vågne op fra dvale.
Du skal sikre dig at Wake up event er sat til USB'en/USB'ens irq ? således at aktivitet på USB'ens IR detektor får PC'en til at vågne.(jeg går ud fra at din IR modtager er en USB enhed)
|
 |
Matzon
Super bruger
Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
|
Sendt: 19-Juni-2007 kl. 13:01 |
Alt er opsat som det skal i bios, efter min bedste overbevisning. Jeg mistænker nogle bundkort/vfd pins der skal sættes på en anden måde. En eller anden dag gør jeg noget ved det, men pt. generer det mig ikke med det brugsmønster jeg har.
|
 |
phlux
Ny bruger
Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 18
|
Sendt: 14-Juli-2007 kl. 15:50 |
Matzon skrev:
Ken_T skrev:
Afstandsstykker til bundkortet burde der have været med kabinettet.
| Ja, jeg undrede mig også meget. Håber ikke at afstanden på dem jeg brugte gør at min CPU køler ikke passer... Er der forskel i størrelse på sådan nogle fyre?
|
Har selv samme kabinet og brugt det i 1½ års tid. Der skal IKKE bruges afstandstykker til det. Kabinettet er "hævet" præcis der hvor afstandsstykkerne normalt sidder. Jeg har ingen problemer med at få bagpladen til at passe og jeg bruger ingen afstandsstykker.
|
 |
Ken_T
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juli-2007 kl. 19:47 |
|
 |
Ken_T
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juli-2007 kl. 19:55 |
phlux skrev:
Har selv samme kabinet og brugt det i 1½ års tid. Der skal IKKE bruges afstandstykker til det. Kabinettet er "hævet" præcis der hvor afstandsstykkerne normalt sidder. Jeg har ingen problemer med at få bagpladen til at passe og jeg bruger ingen afstandsstykker.
|
Mange, om ikke alle kabinetter er faktisk "hævet" lidt der hvor man skruer afstandsstykker i. Men det er bestemt ikke normalt at man kan undgå afstandsstykker. Men der kan jo være undtagelser med alt. Afstandsstykker har flere formål. De sørger for at bundkortet ikke laver en kortslutning mod bunden og der er luft under bundkortet der derved slipper af med noget af varmen. Men selvfølgelig kunne man godt lave et kabinet der overflødiggjorde afstandstykker og det kunne godt være lavet i et lavt kabinet.
|
 |
phlux
Ny bruger
Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 18
|
Sendt: 15-Juli-2007 kl. 11:37 |
Ken_T skrev:
Mange, om ikke alle kabinetter er faktisk "hævet" lidt der hvor man skruer afstandsstykker i. Men det er bestemt ikke normalt at man kan undgå afstandsstykker. Men der kan jo være undtagelser med alt.
Afstandsstykker har flere formål. De sørger for at bundkortet ikke laver en kortslutning mod bunden og der er luft under bundkortet der derved slipper af med noget af varmen.
Men selvfølgelig kunne man godt lave et kabinet der overflødiggjorde afstandstykker og det kunne godt være lavet i et lavt kabinet.
|
Måske er kabinetterne ikke ens alligvel så - trods samme fabrikant og modelnummer. Mit er ca. 1½ år gammelt. Der hvor afstandstykkerne normalt sidder, er bunden faktisk hævet ca. 6-8 mm, og fungerer som afstandsstykke. De hævede punkter passer præcist sammen med de isolerede steder på M/B, så der sker ingen kortslutninger. Satte jeg afstandstykker i, så ville M/B sidde 1.5 cm. over bunden, hvilket er for meget og bl.a. bagpladen ville ikke passe.
|
 |
Laffer
Bruger
Oprettet: 17-Marts-2007
Point: 52
|
Sendt: 20-September-2007 kl. 15:30 |
Hey Matzon
Kan den klare at køre 1080P HD video ?
|
 |
Matzon
Super bruger
|
Sendt: 20-September-2007 kl. 15:32 |
Laffer skrev:
Hey Matzon
|
ingen anelse - jeg har ikke noget der kan klare 1080p input 
|
 |
Matzon
Super bruger
|
Sendt: 20-September-2007 kl. 15:37 |
phlux skrev:
Måske er kabinetterne ikke ens alligvel så - trods samme fabrikant og modelnummer. Mit er ca. 1½ år gammelt. Der hvor afstandstykkerne normalt sidder, er bunden faktisk hævet ca. 6-8 mm, og fungerer som afstandsstykke. De hævede punkter passer præcist sammen med de isolerede steder på M/B, så der sker ingen kortslutninger. Satte jeg afstandstykker i, så ville M/B sidde 1.5 cm. over bunden, hvilket er for meget og bl.a. bagpladen ville ikke passe.
|
hmm, kunne godt tyde på at jeg ikke skal bruge afstandstykker så? nå, lortet virker upåklageligt og jeg skal alligevel have den varme luft ud bagtil - så bagpladen skal ikke være der :)
|
 |
Laffer
Bruger
Oprettet: 17-Marts-2007
Point: 52
|
Sendt: 20-September-2007 kl. 15:54 |
Matzon skrev:
Laffer skrev:
Hey Matzon
|
ingen anelse - jeg har ikke noget der kan klare 1080p input 
|
Kan den fine store skærm ikke klare det :) Du har ikke mulighed for at smide en pc skærm til, og se hvordan den trækker det. Om maskinen kan kæmpe sig igennem, :)
|
 |
Matzon
Super bruger
|
Sendt: 20-September-2007 kl. 16:03 |
jeg kan prøve at starte noget 1080p materiale op og se hvordan det går, men det bliver jo skaleret til 720p. Det bliver også rent software decoding da jeg ikke har hverken bluray afspiller eller hardware enabling decoder (powerdvd o lign).
|
 |