recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit HTPC setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMit HTPC setup

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Laffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2007
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 14:55

Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

lige for info - mit board HAR allerede h264 hardware decoding!!
problemet med 1080p hardware decoding har _intet_ med hardwaren eller drivers at gøre!
problemet er at der ikke findes nogle decoders der kan aktivere hardware decoding for x264!

Hmm, så det eneste man kan gøre er at købe en kraftig nok CPU som kan klare det ?

Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 15:24
ja, hvis man vil afspille 1080p x264.
måske der kommer en decoder i fremtiden til at aktivere h264 delen - men ikke sikkert. nVidia og Ati tager jo penge for dette.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 18:00
[QUOTE=avh]

Har kigget efter bios update til det omtalte Asus MB

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en- us&model=M2A-VM%20HDMI

Men kan ikke rigtig se noget om det...

Har en opsætning med dette MB. Det kan netop ikke lige trække visningen fra en HDTV-kanal (BBC HD, MPeg 4 ukodet).

CPU AMD X2 3600.
2 Mbyte ram.
TV-kort Technotrend s3200
Vista og DVBviewer.
Codecs PowerDVD medfølgende TV-kortet.

Hvad skulle der til?

Nyeste codecs powerdvd 7.3
Andet?

[QUOTE]

Det er noget tid siden der kom en update til ASUS, den muliggjorde fx at man kunne overclocke ret meget. En x2 3600+ kan overclockes temmelig meget. Hvis man nu ville det. Men bruger så mere strøm, da cool@quiet ikke virker så godt mere tilsyneladende. Det må jo være seneste bios update.

Der er kommet en update til MSI i dag, men foreløbig kun en dos version som jeg ikke kan installere da der kræves floppy. Det vil jeg ikke lige sætte op, så jeg ser lige tiden an til de får updaten på "live-update" til windows.

PowerDVDs software decoder er sløv, kan du ikke bruge coreAVC. Men det koster jo også.

Redigeret af Ken_T - 21-September-2007 kl. 18:01
Til top
Laffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 18:35

måske der kommer en decoder i fremtiden til at aktivere h264 delen - men ikke sikkert. nVidia og Ati tager jo penge for dette.

aha, men det vil sige, at jeg istedet kan finde et gfx kort fra nVidia eller ATI, hvor de har lavet noget som understøtter dette ? og det så muligvis ikke findes til onboard endnu.

Til top
Laffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

[QUOTE=avh]

Har kigget efter bios update til det omtalte Asus MB

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en- us&model=M2A-VM%20HDMI

Men kan ikke rigtig se noget om det...

Har en opsætning med dette MB. Det kan netop ikke lige trække visningen fra en HDTV-kanal (BBC HD, MPeg 4 ukodet).

CPU AMD X2 3600.
2 Mbyte ram.
TV-kort Technotrend s3200
Vista og DVBviewer.
Codecs PowerDVD medfølgende TV-kortet.

Hvad skulle der til?

Nyeste codecs powerdvd 7.3
Andet?

[QUOTE]

Det er noget tid siden der kom en update til ASUS, den muliggjorde fx at man kunne overclocke ret meget. En x2 3600+ kan overclockes temmelig meget. Hvis man nu ville det. Men bruger så mere strøm, da cool@quiet ikke virker så godt mere tilsyneladende. Det må jo være seneste bios update.

Der er kommet en update til MSI i dag, men foreløbig kun en dos version som jeg ikke kan installere da der kræves floppy. Det vil jeg ikke lige sætte op, så jeg ser lige tiden an til de får updaten på "live-update" til windows.

PowerDVDs software decoder er sløv, kan du ikke bruge coreAVC. Men det koster jo også.

Jeg har ikke noget imod og købe det som skal til, skal bare finde ud af hvilken løsning jeg skal vælge for at det køre.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 18:55

Havde egentligt sat næsen op efter en enkelt løsning med hardware acceleration med omtalte asus MB og som har onboard grafik x1250. (for at opnå lavt strømforbrug/støj)

Nu er det sådan at HDTV faktisk næsten virker, så jeg tror det simpleste og billigste er at købe en større CPU, f.eks. AMD X2 4800 og stadig i 0,065.

.. Og hvor stor mon egentlig forskellen er på om CPU-en eller grafik-chippen laver arbejdet..

Evt. bios opdateringer er så også ligegyldig...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Laffer Laffer skrev:

aha, men det vil sige, at jeg istedet kan finde et gfx kort fra nVidia eller ATI, hvor de har lavet noget som understøtter dette ? og det så muligvis ikke findes til onboard endnu.

jeg checkede lige op på udviklingen omkring dette - og som det står kan du godt få grafikkortet til at hjælpe til, men du skal have noget software der kan aktivere det i grafikkortet. pt er det vist kun powerdvd og windvd. Jeg er ikke klar over hvordan og hvor ledes og om det virker med diverse kort. Derfor holder jeg mig til en software decoder pt.
I øvrigt vil jeg ikke anbefale CoreAVC, den har problemer med at lave en "ordenligt" output i forhold til x264 decoderen.

Redigeret af Matzon - 21-September-2007 kl. 19:44
Til top
Laffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 23:09

jeg checkede lige op på udviklingen omkring dette - og som det står kan du godt få grafikkortet til at hjælpe til, men du skal have noget software der kan aktivere det i grafikkortet. pt er det vist kun powerdvd og windvd. Jeg er ikke klar over hvordan og hvor ledes og om det virker med diverse kort. Derfor holder jeg mig til en software decoder pt.
I øvrigt vil jeg ikke anbefale CoreAVC, den har problemer med at lave en "ordenligt" output i forhold til x264 decoderen.

Kiggede lige spec på bundkortet, der står det max klare 1080i ud af hdmi. eller er jeg galt på den ?

Til top
Laffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2007 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Kiggede lige spec på bundkortet, der står det max klare 1080i ud af hdmi. eller er jeg galt på den ?

Der står dette i specs'ne for bundkortet:

"Supports HDMI™ Technology with HDCP compliant with max. resolution 1920 x 1080p
(It may not display 1080p smoothly when playing HD DVD and Blu-ray Disc due to current version player limit)"

Så det skulle kunne vise 1080p materiale men formentlig ikke uden besvær.

Det var så lige abit kortet jeg tænkte på lige der :)

Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu