recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit kort opdateres ikke af Allente
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit kort opdateres ikke af Allente

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mit kort opdateres ikke af Allente
    Sendt: 12-April-2022 kl. 22:01
Mine entitlements for marts og april er ikke blevet opdateret af Allente.
De virker som om kortet har lukket for at jeg er i stand til at læse EMM.

Det er ikke originalt Canal Digital udstyr og minder mest om at Dreambox opsætning, men det har kørt upåklageligt siden januar 2020.

Jeg har bedt om at opdatere programkortet uden held.

Jeg satte herefter programkortet over i en Canal Digital modtager og med det samme blev det opdateret igen.

Er der nogen som ved hvad de har gjort, som er skyld i at man ikke længere kan opdatere kortet på eget udstyr?
Er der andre som oplever samme problem.

Den er desværre gal igen for april måned med entitlements.

Jeg investerede i satellit udstyr til hele huset med IPTV, efter at YouSee fjernede halvdelen af sine kanaler. Nu skal jeg ligge og bøvle med sådan noget, er selskaberne i det hele taget interesseret i at have nogen kunder?

Allentes streaming tjeneneste er ikke optimal, da den ikke medtager tekster på en stor del af deres kanaler. Ouch
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Mine entitlements for marts og april er ikke blevet opdateret af Allente.
De virker som om kortet har lukket for at jeg er i stand til at læse EMM.

Det er ikke originalt Canal Digital udstyr og minder mest om at Dreambox opsætning, men det har kørt upåklageligt siden januar 2020.

Jeg har bedt om at opdatere programkortet uden held.

Jeg satte herefter programkortet over i en Canal Digital modtager og med det samme blev det opdateret igen.

Er der nogen som ved hvad de har gjort, som er skyld i at man ikke længere kan opdatere kortet på eget udstyr?
Er der andre som oplever samme problem.

.......

Allentes streaming tjeneneste er ikke optimal, da den ikke medtager tekster på en stor del af deres kanaler. Ouch
Det er ikke et svar på dit spørgsmål, men er det ikke tilstrækkeligt med de 4 TV modtagere, der er med i deres abonnement? Eller har du behov for flere?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Er der nogen som ved hvad de har gjort, som er skyld i at man ikke længere kan opdatere kortet på eget udstyr?


Jeg vil foreslå at du spørger Allente direkte.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Mine entitlements for marts og april er ikke blevet opdateret af Allente.
De virker som om kortet har lukket for at jeg er i stand til at læse EMM.

Det er ikke originalt Canal Digital udstyr og minder mest om at Dreambox opsætning, men det har kørt upåklageligt siden januar 2020.

Jeg har bedt om at opdatere programkortet uden held.

Jeg satte herefter programkortet over i en Canal Digital modtager og med det samme blev det opdateret igen.

Er der nogen som ved hvad de har gjort, som er skyld i at man ikke længere kan opdatere kortet på eget udstyr?
Er der andre som oplever samme problem.

.......

Allentes streaming tjeneneste er ikke optimal, da den ikke medtager tekster på en stor del af deres kanaler. Ouch
Det er ikke et svar på dit spørgsmål, men er det ikke tilstrækkeligt med de 4 TV modtagere, der er med i deres abonnement? Eller har du behov for flere?
Jeg bruger slet ikke deres modtagere. Jeg har en tv-server i mit bryggers som sender IPTV ud til RPi bokse, som kører Kodi til hvert tv.
Så det er ret besværligt hver måned, at skulle rigge en Canal Digital boks til i mit brygger med skærm for at opdatere kortet, da det er eneste hvor jeg har kablet fra parabolen.

Jeg har ikke lyst til at bruge deres boks. Det ville svare til at man blev bundet til et bestemt mærke tv.

Det har virket perfekt med YouSee og i to år efter jeg skiftede til Canal Digital.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Er der nogen som ved hvad de har gjort, som er skyld i at man ikke længere kan opdatere kortet på eget udstyr?


Jeg vil foreslå at du spørger Allente direkte.

Flemming
Jeg skrev til Allente i går og har lige fået svar.
De skriver at kortet altid kun har virket på deres udstyr og ikke med andet udstyr.
Hun ved heller ikke hvad jeg mener med Entitlements eller EMM.

Jeg må jo få eskaleret den til nogen som ved lidt mere. Da support personen gav direkte ukorrekte svar.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 18:34
Du skulle nok have brugt det danske ord for entitlements. Så var der større chancer for at hun forstod dig🙂

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Du skulle nok have brugt det danske ord for entitlements. Så var der større chancer for at hun forstod dig🙂

Flemming 
Hvad er det danske ord for entitlements?

Hvis man bruger danske ord som eksempelvis mikrodatamat i stedet for computer, så er det normalt de færreste som forstår.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Du skulle nok have brugt det danske ord for entitlements. Så var der større chancer for at hun forstod dig🙂

Flemming 
Det er jeg ikke sikker på, der er flere betydninger.



Redigeret af Munch - 13-April-2022 kl. 21:40
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 21:38
En hurtig tur i Google Oversæt: "Rettigheder"

Redigeret af mnielsen - 13-April-2022 kl. 21:38
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 22:41
Jeg tror nu ikke hende hos Allente bedre havde kunne forstå hvad jeg mente ved at skrive at rettighederne ikke blev skrevet til programkortet, frem for at bruge ordet entitlements.

Redigeret af Cyberguyen - 13-April-2022 kl. 22:42
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2022 kl. 05:21
Nøj, hvor nørdet. Jeg forstår det heller ikke og ser næsten ikke flow-tv, men hvor er det fedt at høre om!
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2022 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Er der nogen som ved hvad de har gjort, som er skyld i at man ikke længere kan opdatere kortet på eget udstyr?


Jeg vil foreslå at du spørger Allente direkte.

Flemming
Jeg skrev til Allente i går og har lige fået svar.
De skriver at kortet altid kun har virket på deres udstyr og ikke med andet udstyr.
Hun ved heller ikke hvad jeg mener med Entitlements eller EMM.

Jeg må jo få eskaleret den til nogen som ved lidt mere. Da support personen gav direkte ukorrekte svar.

Meget simpelt, skriv når du prøver at se tv skriver tv’et at du ikke har adgang.
At de fortæller at de ikke supportere andet end deres eget udstyr undrer mig ikke

Kundeservice er vant til at snakke med hr og fru Jensen ikke nørder.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu