|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() Sendt: 28-Maj-2009 kl. 08:35 |
Jeg oplever en gang imellem at mit mediecenter er startet af sig selv.
Det sker om natten og mens jeg er på arbejde, så det er ikke fordi mit plasma eller andre tændte elektriske ting forstyrrer. Jeg har en RC6 Microsoft IR modtager og de gange jeg har lagt noget over den, så mener jeg ikke at den har startet selv. Er der nogen herinde som har samme problem og måske har undersøgt om man kan nedsætte følsomheden. Eller kan det være min IR enhed som er defekt. ![]() |
|
![]() |
|
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
![]() |
Jeg har samme problem..
Min den startet auto hver morgen kl. 7 Aner ikke hvorfor. Nogen gange starter den og forbliver tændt, andre gange starter den og efter 2-3 min lukker den selv ned igen. |
|
Samsung LE40A656/676
Samsung HT-X715 Samsung SWA-4000 Samsung MR-00EA1 |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Det kan være automatisk opdatering af windows eller måske antivirus scanner, epg update etc.
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det med at maskinen forbliver tændt har jeg oplevet efter en fast task, der skulle køre hver dag.. (hent af EPG-data)
Det kan løses ved konfigurer nogle options til selve tasket, så man undgår at den forbliver kørende, hvis et task af en eller anden grund fejler... (i mit eks. når en hentning af EPG-data mislykkedes) |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Havde samme problem med mit MCE. Tændte på tilfældige tidspunkter.
Fandt ud af at under egenskaber til netværkskortet er der nogle settings, hvor netkortet kan slukke for at spare strøm og om netkortet kan vække computeren. Så når min anden computer checkede netværket for andre computere, startede mit MCE. Slog bare den setting fra, hvor det kunne vække computeren og så var problemet løst. |
|
![]() |
|
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
![]() |
Ved du hvor de settings er til Vista WMC ? |
|
Samsung LE40A656/676
Samsung HT-X715 Samsung SWA-4000 Samsung MR-00EA1 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
I kontrolpanelet administration/opgavestyring.
Her kan man finde de enkelte task, som er sat op på HTPC-en. og man kan blandt flere options f.eks. konfigurere, hvad der skal gøres i fejl-situtationer. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
SSvenSSon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 388 |
![]() |
Min starter også somme tider af sig selv!?! Siger I at er det EPG'en i VMC der starter den? Hvor kan man se sådan en task? |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Mener generelt at man skal lade disse tasks køre. Der er et tidsrum for hvornår vista må vågne for at køre tasks. Dette tidsvindue er standard sat til 12 timer, jeg har sat mit til mellem 0:00 og 6:00, minimum 6 timer. Hvis mediacentret nogle gange ikke selv vil falde tilbage i søvn, er det typisk fordi det der har vækket den ikke nødvendigvis er det der holder den vågen. Ex. epg update og imellemtiden har antivirus også udført en scanning eller andet. Dette får den til at stå åben. Endvidere vågner vista også for at opdatere tiden på maskinen. Jeg bruger mst tool til at sikre at systemet falder i søvn igen, hvis den skulle have brug for det. Nyeste beta version er 09096. Kan hentes på : http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php?PHPSESSID=abc1f26 17f7aeaf653ae372aef5b399b&board=96.0 Under windows7 tråden, der fandt jeg den, bruger dog selv 09094 beta. |
|
![]() |
|
henrikbp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-December-2007 Status: Offline Point: 238 |
![]() |
Er der nogen af de standard indstillinger der er i Vista der uden de store problemer kan slåes fra eller samles på et specielt tidspunkt. Jeg synes nemlig jeg har samme problem. Maskinen starter på samme tidspunkt flere gange om dagen og har endnu ikke fundet ud af præcist hvad der er der forårsager det. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |