recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit nye ekko anlæg !!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMit nye ekko anlæg !!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 818
Direkte link til dette indlæg Emne: Mit nye ekko anlæg !!
    Sendt: 25-November-2009 kl. 16:26
Hej
Det er ikke fordi at det er et problem som sådan men et mærkeligt fænomen som jeg ikke havde da jeg kørte med to billedrørs fjernsyn.Har købt et 46 w 5500 til stuen og et 32 w 5500 til spise stuen og alle kanaler kører perfekt og billedet er super skapt (you see) men så i går aftes tænder jeg tv'et i stuen før jeg har slukket det i spise stuen på samme kanal (dr hd) og gud hjælpene mig om ikke det tv i spise stuen er ca. et sek.bagefter i forhold til det i stuen.Som sagt er det ikke noget problem da vi ikke ser samme kanal på en gang i de to rum men meget mystisk da det ikke har været der før.
Antenne kabler er lagt i væggen og fra hoved dåsen via fordeler går der ca.4 mtr.til stuen og ca.11 mtr. til spise stuen.
Kan signalet virkelig være et sek.længere om at løbe igennem 11 mtr.kabel i forhold til 4 mtr.?
Det kunne være sjovt at høre hvis nogen af jer kan give en forklaring på dette fænomen Confused

carsten
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:31
UPS
Glemte lige at sige at det er både billede og lyd der er forsinket.(testet sammen med konen)
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:37

Det skyldes sikkert forskelle i signalbehandlingen - evt. stammende fra forskelle i indstillingerne for de to TV. Formodentlgt ikke noget odiøst i det.

/lars
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:42
/lars
De to tv er indstillet fuldstændig ens mht.kanal række følge og billed indstillinger.

carsten
Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:43
Husk at signalet behandles af dine fladskærme (det var ikke tilfældet med dine billedrørsfjernsyn), og derfor kan der være forskellig behandlingstid for de to, dog lidt mærkeligt eftersom de er af samme type W5500. Det i spisestuen er dog en mindre model. Antennekablet kan ikke give den forsinkelse, ej heller hoveddåsen har betydning her.
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:48
Tak for svarene så er der jo alligevel logik i det Thumbs Up

carsten
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 13:54

Er det ikke mere logisk hvis tingene modtages via Satellit i det ene tilfælde og via noget andet på det andet apparat?

Oplevede det samme via Norsk Tv og Dansk om natten (eller var det lyden fra Tv og et FM radioprogram som belv samsendt fra DR), samme program men altså med ekko.

Redigeret af moho - 26-November-2009 kl. 13:59
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 15:45
moho
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener men begge tv får signal fra You See.

carsten
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 16:35
Det var noget med hvor lang tid ekko'et varer, for almindelig elektronisk ekko burde ikke vare ret længe, og når det varer længe må der være noget andet som forsinker  Wink  Over lange fastnet landline anvender man ekko - spær til telefoni; via Satellittelefoni kan man virkeligt høre ekko
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 17:07
moho
Jeg ved ikke hvor du vil hen med alt det sludder!! Ekko'et fremkommer når begge tv er indstillet på samme kanal og skyldes forskellig behandlings tid i de to tv (w 5500).
Der er ikke ekko i tv'et det er når man stiller sig imellem dem at ekkoet opstår pga.ca 1 sek.forsinkelse i det ene i forhold til det andet.
Håber at det giver mening nu.

carsten
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu