|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
Hej Niszen Det hele er hjemmelavet. Pladerne er 22mm MDF, som kan købes i fx Silvan (de kan også skære dem ud efter dine mål). Dioderne er fra Ikea 2 pakker med 4 lister i hver pakke. Diode-listerne kan bare sættes på med de medfølgende beslag eller med dobbeltklæbende tape eller andet. Jeg har selv lavet nogle beslag til at sætte det op med, men du kan bare skrue det fast med nogle klodser bag pladerne, så der er fx 2 cm afstand mellem pladerne og væggen. Boogie
|
|
![]() |
|
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
Så er der lavet NYT setup... billeder følger senere... En skænk på væggen, der har fået stiksaven og en masse andet at føle! |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg havde gået og funderet over et møbel der er til at betale, som var ligesom fra Frislev med højtalerstof i lågerne. 13.000 - 14.000,- gad jeg ikke ofre, så jeg gik på jagt efter et møbel jeg selv kunne sætte mit præg på... Efter lang tid fandt jeg denne hos Ilva. Det er en skænk, så fødderne røg sig en tur og jeg måtte udtænke en holdbar løsning, så den kunne komme op på væggen. Løsningen blev lægte under møblet som kan klare vægten og 4 stålbeslag til at holde det godt ind mod væggen. Efter en del arbejde frem og tilbage (især med bagbeklædningen, da jeg ville bevare denne) lykkedes det! Den er blevet helt stabil og kan sagtens klare vægten er møbel og alt udstyret på hylderne. Der er skåret et firkantet hul i alle lågerne og jeg har lavet rammer af gode lister, som er placeret uden på hullerne. Rammerne er bekædt med godt højtalerstof i god kvalitet. Der er beklædt med dæmpeskum/uld i "hullerne hvor højtalerne står på hylderne. Der er lavet diverse huller med hulbor inde i møblet til kabelføringen. Det samme i bagbeklædningen. I toppladen er der skåret et snit til kabler fra skærmen. I bunden et hul til strøm, ht-kabler, hdmi til projektoren og til antennekabel. Jeg synes resultatet er blevet kanon godt, bedre end jeg faktisk havde regnet med og det ser ud som købt sådan! Møbel og materialer er tilsammen købt for lige under kr. 4.000,- ! Lister over mine enheder og billeder nedenfor: Billed: Samsung PS-50Q91H Sanyo Z2000 m/filter- og 65K-tuning Samsung BD-1400 Samsung HD-950 Sagem HD81 Lyd: Sony STR-DG500 B&W DM303, 4 stk. B&W LCR3, 1 stk. Yamaha SW-P201 Diverse: Diplomat 16:9, 86" gain 0,8 HQ 1080P HDMI Switch Logitech Harmony One Supra HDMI- og HT kabler Og så billederne...
Hilsen Boogie |
|
![]() |
|
staack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 707 |
![]() |
Det er godt nok lækkert
![]() |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Jeg må sige at jeg først tænkte "nej nej!". men damn det ser frækt ud!
Hvor har du købt stof? |
|
![]() |
|
morphar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
![]() |
Det er sgu lækkert arbejde, fin måde at spare 10 af de lange på...! Lidt flere handyman billeder ville have været fedt! :D
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Boogie - Er det dine fronthøjtalere som OGSÅ er placeret i møblet?
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej alle Tak for responsen Jeg vil senere tage nogle close-ups billeder af fx beslag, rammer mv. Højtalerstoffet er købt hos Frequence. Ja, det er mine fronthøjtalere. Jeg ved godt, det ikke giver det helt optimale lydbillede, men så er de gemt væk. Billederne kan måske snyde lidt, men højtalerne er ud for stoffet med en afstand af få mm og der er ikke noget af membrammen der er ud for trædelen af lågen. Boogie |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Det sgu godt nok kreativt. Godt lide dit lærred ned foran din skærm. Frækt. Skinken (eller hvad man kalder den) er jeg ikke meget til. Men funktionen i den er godt nok smart! ... og så sidder man her. Jo mere man kigger på det, jo mere holder det sgu egentligt. OK - må indrømme at det en frækt setup. Usynligt så det basker. |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
![]() |
Takker... det hedder en skænk
|
|
![]() |
|
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
Det er virkelig virkelig flot *applaus*
hvad gør du med fjernbetjening? stoffet lukker vel IR igennem? |
|
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9421 |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |