recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit Panasonic TH-37PX70E larmer for meget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMit Panasonic TH-37PX70E larmer for meget

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nibenitten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Mit Panasonic TH-37PX70E larmer for meget
    Sendt: 11-Juli-2007 kl. 09:20

Hejsa alle,

Jeg havde hørt så meget godt om denne model. Og jeg blev da heller ikke skuffet over billedet da jeg kom hjem med det. Super billede.. Men glæden blev kort. Jeg blev temmeligt overrasket over hvor meget det tv "larmer". Jeg er klar over at et plasma tv skal nedkøles, og at der derfor vil være lidt støj fra elektronikken i den. Men at den var så høj overraskede mig. Lyden skifter i frekvens i forhold til hvilket billede der vises på skærmen. Altså lyse farver giver mere larm end mørke...  Problemet er at det larmede så meget at jeg ikke kan koncentrerer mig om at se tv, når det f.eks bare er en dialog imellem 2 menesker på skærmen. Så bemærker man meget tydeligt larmen fra tv'et selv... Så meget at jeg nu har returneret TV'et... I El-giganten sagde de, at det var ikke unormalt for plasma tv... Derfor skal jeg nu ud at finde noget andet... Og det bliver ikke plasma igen...  : 

Kan det virkelig passe at det er normalt... ??

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 09:29
Nej da - dit TV var defekt.

Elektronikken i alle fladskærmsTV (både lcd og plasma) siger lidt, og for den sags skyld også CRT, men det skulle gerne være så lidt at du kun kan høre det når der er skruet ned og du står tæt på og koncentreret lytter efter det. Det skal absolut ikke være på et niveau hvor det er generende i daglig brug

Mit eget 42PX70 er stort set lydløst - jeg skal slukke for al lyd og holde øret tæt til TV'et på bagsiden for at kunne registrere lidt summen fra strømforsyningen.

Du skulle bare have haft det byttet til et nyt af samme slags. Men sælgeren i El-giganten ville vel hellere sælge dig et dyrere dårligere LCD.

ps: der er ingen særlige behov for nedkøling af dette TV - det har ingen blæsere overhovedet. Det du kan høre er sandsynligvis summen fra strømforsyningen som altså i dit TV har været defekt. Det er iøvrigt ikke en unormal fejl i fladskærmstv, men noget vi jævnligt oplever fra alle producenter/modeller. Men det er altså blot et spørgsmål om en bytter eller en reparation.

Du skal ikke lade dig fraråde at købe lige dette TV af den årsag - det vil være at snyde dig selv for det bedste tv til prisen uden konkurrence, helt uden grund.

Redigeret af spawn - 11-Juli-2007 kl. 09:34
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 09:36
Det må helt klart have været en "mandags" model. Mit larmer på ingen måder som du beskriver det. Jeg skal også, som Spawn skriver, slukke for ald lyd for at kunne høre elektronikken i tv'et
Mit klikker dog    Som jeg lige skal kontakte mm vision om
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 09:44
Okay... Jeg har ikke været nede for at få pengene igen hos giganten.. De har lånt det i 1 dag for at kunne "lytte" om det var normalt for TV'et... Så kan det jo være at jeg skal tage chancen og prøve en ny ... :-)
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 09:45
Det synes jeg lyder som en god ide, for det er jo et super tv 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 09:49

Jeg har min TH37PX70 i soveværelset og den eneste støj jeg bemærker er enten relæklik i forbindelse med tænd/sluk eller når skærmen arbejder i rammen/glasset?, kan godt give nogle kliklyde som faktisk minder meget om relæklikken.

Ellers skal man have øret helt op til skærmen for at høre den klassiske plasma buzz ved hvide/lyse billeder ellers hører jeg den ikke, ellers ville det osse være træls.. vil jo have ro i soveværelset sådan da

Mvh

René
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 10:16
Jeg smutter ned og bytter det.. :-) Thx..  Jeg var også lidt træt af det.. Nu var jeg jo begyndt at kigge på andre tv... og der synes jeg slet ikke billedet var lige så godt..
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 08:51

Jeg var nede at bytte det igår.... El-gigantens sælgere frarådede det dog, da de sagde at de havde snakket med flere "eksperter" som havde sagt at det var normalt for den at larme på den måde.. Derfor mente de, at hvis de byttede den til en anden, ville jeg bare opdage at det var nøjagtigt samme problem... meeeen... det var det ikke .. godnat og sov godt .. Ok.. Det var godt at jeg lyttede til jer... Den nye skærm siger ikke en lyd.. Ikke med mindre jeg ligger hovedet ovenpå skærmen :-) (og det er ikke de løse skruer i hovedet der rasler) ;-)

Tusind tak for at i fik mig overbevist om at bytte det, ellers havde jeg nok lyttet til tosserne i El-giganten..

Mvh

Nibenitten.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 08:55
No offence til El-gigant folk... Det var bare dem som "hjalp" mig der ikke var så behjælpelige... Jeg skal jo ikke træde på alle folk fra El-giganten.. :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu