|
Mit setup |
Besvar |
Forfatter | |
boborg
Bruger Oprettet: 27-November-2003 Status: Offline Point: 222 |
Emne: Mit setup Sendt: 27-November-2003 kl. 11:21 |
Jeg har valgt at placere selve PC'en i et andet rum pga. og så styre den via remoten. Derfor har jeg heller ikke investeret i et specielt kabinet. Fjernbetjening TV-kort Satellit-tv kort DVD-brænder Opkoblet med 2x20 meter s-video kabel ind/out og 2x20 meter optisk digital lyd in/ud til Denon AVR-3802. Det er en fornøjelse med ren digitaloptagelse fra satellit altså uden om forringende scart/s-video kabler. Man kan vel ikke sige, at det er den samme betjeningsvenlighed som en dvd-optager, det hjælper at være computerkyndig og læse sig frem på forums osv. Tilgengæld har man næsten uanede muligheder til at lege med redigerings værktøj og DVD menu programmer. Ud af de prøve versioner af software jeg har testet til at lave DVD'er med er DVDLab min favorit http://www.mediachance.com/dvdlab/ Redigeret af boborg |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 27-November-2003 kl. 17:57 |
Hej boborg Det lyder meget spændende. Bruger du også software til timer-optagelser, online tv-programmer, katalog over indspilninger mv. - og hvis ja, hvilke ? /Lars |
|
Maria
Guld medlem Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
Sendt: 27-November-2003 kl. 18:55 |
Tak for dit setup, Boborg. Det lyder spændende. Hvis blot vi her i boligforening kunne få lov at sætte parabol op, men det er en anden snak. I øvrigt er der en artikel om HTPC i seneste nummer af Privat Computer med et link til hvad der skulle være en god side. (Har ikke lige tjekket det endnu). www.myhtpc.net Vil også lige give Boborg ret i valg af dvd authoring program. DVD-lab er også min favorit. Helt klart endda. Maria |
|
boborg
Sendt: 29-November-2003 kl. 09:51 |
Jeg har haft et ATI AIW 8500 DV og benyttet mig af myhtpc der har et plugin til dette kort så der kan programmeres optagelser fra EPG. Oversigterne hentes via XMLTV http://membled.com/work/apps/xmltv/ ATI kortet gik i stykker så lige nu bruger jeg ikke noget specifik software udover Zoomplayer til at afspille med. Bo |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 21-December-2003 kl. 21:56 |
Hej Maria
Har du noget specielt på programmet i "jule-ferien" ? /Lars |
|
Maria
Guld medlem Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
Sendt: 23-December-2003 kl. 13:56 |
Hej Lars, ikke andet end hygge i familiens skød efter et par uger med ekstrem travlhed. Vil skrive om det mellem jul og nytår eller efter nytår. Maria
|
|
hanmark
Ny bruger Oprettet: 06-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
Sendt: 01-Februar-2004 kl. 12:01 |
ShowShifter findes I en DVB udgave, som understøtter satellit - se www.showshifter.com |
|
boborg
Sendt: 18-Februar-2004 kl. 15:35 |
Jeg har netop forfattet en lille DVDLab introduktion til brug på mit eget site sattv.dk. Optagelsen der benyttes er lavet med DVB kort, men det kunne også have været fra tv-tuner kort. Såfremt nogen her skulle være interesseret så kan den læses her: http://www.sattv.dk/satellit/dvdsat.aspx mvh. Bo |
|
janus
Junior bruger Oprettet: 15-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
Sendt: 18-Februar-2004 kl. 16:40 |
Tusind tak for linket. Din hjemmeside ser spændende og detaljeret ud. Jeg vil prøve dine henvisninger i nærmeste fremtid
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |